Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2015

Τα θετικά μέρα για την παιδεία



  Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θέλοντας να εξαλείψει οποιαδήποτε κενά είχ αφήσει η προηγούμενη κυβέρνηση στο ζήτημα της παιδείας καλείται να πάρει κάποια μέτρα για την καλύτερη λειτουργία της.

  Ο κ. Γ. Αμανατίδης όταν πτωτο ανέλαβε τα καθήκοντς του όντας υφυπουργος στο Υπουργείο Παιδείας ανέφερε <<Με τη θεσμοθέτηση της ΑΔΙΠΠΔΕ η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου έγινε ο κυριότερος μοχλός διαμόρφωσης της εσωτερικής ζωής του σχολείου, με αποτέλεσμα να υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή του σχολείου, στις μαθητικές δραστηριότητες και στον τρόπο εργασίας του εκπαιδευτικού. Οι εκπαιδευτικοί μετατρέπονται σε συμβολαιογράφους επιδόσεων, σε κυνηγούς χαρτιών -το paper disease- και οι μαθητές ωθούνται να διαβάζουν μόνο ό,τι είναι χρήσιμο για τις εξετάσεις. Είναι ανάγκη να υπάρξει από το κράτος στήριξη, εμπιστοσύνη και η αναγκαία επιμόρφωση στον εκπαιδευτικό, αναβάθμιση του κύρους και αναγνώριση του σημαντικού του έργου και όχι απαξίωση και τιμωρία υπό τη δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης-χειραγώγησης και του πειθαρχικού δικαίου. Η ελληνική κοινωνία και η εκπαίδευση χρειάζονται ελεύθερους εκπαιδευτικούς, που θα κρίνονται με διαδικασίες που δεν θα στηρίζονται στην ανασφάλεια, στο φόβο και στις απολύσεις, αλλά θα συνδέονται με αναβαθμισμένη και μακράς διάρκειας επιμόρφωση αντί για τη συλλογή βεβαιώσεων στην οποία επιδίδονται τα τελευταία χρόνια. Απαιτούνται διαδικασίες που θα λαμβάνουν υπόψη τους τις κοινωνικές ιδιαιτερότητες των σχολείων και των μαθητών τους και δεν θα συνδέονται με τις επιδόσεις των μαθητών, που πνίγουν κάθε ενδιαφέρον κι αγάπη για τη γνώση και στραγγαλίζουν τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να την εμφυσήσουν>>.

  Επομένως, πρώτο μέλημα είναι η αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών για να μπορέσουν να νανελιχθούν οι πιο αποδοτικοί που θα καταφέρουν να μεταδώσουν στο μαθητή την αξία του διαβάσματος και την έρευνα. Βέβαια όσοι δεν αξίζουν να υπηρετούν ως δάσκαλοι σε κάποιο δημοτικό σχολείο πιθανό είναι να αντικατασταθούν από καινούριους που θα είναι πιο ικανοί από τους προκάτοχους τους. Είναι αναγκαίο να εξαλειφθεί το καθέστώς η προηγούμενη πρακτική οπού πολλοί δάσκαλοι εισέρχονταν στο σχολειό εξαιτίας των γνωριμιών τους. Η κοινωνία δεν αντέχει άλλο αυτή την μέθοδο διότι τα παιδία για να έιναι ενεργά μέλη της κοινωνίας ύστερα απόχρόνια θα πρέπει να έχουν σωστη καθοδήγηση.
  Ο κ. Κουράκης προκάλεσε νομοθετικές βελτιώσεις στο σχέδιο νόμου. Με βάση αυτές, αντικαθίσταται μία ώρα λογοτεχνίας, με μία ώρα ιστορίας των κοινωνικών επιστημών και ξεκαθάρισε ότι, σε ό,τι αφορά τη Ζωσιμαία Σχολή Ιωαννίνων, θα ενταχθεί στη λίστα των προτύπων μόνο το γυμνάσιο και όχι το λύκειο, το οποίο παραμένει ως έχει.
Επίσης, ανέφερε ότι θα προσμετράται για την υποψηφιότητα των εκπαιδευτικών για τη θέση του διευθυντή στα πειραματικά, η κατοχή διδακτορικού ή μεταπτυχιακού. Ακόμη, δήλωσε ότι το μονοετές μεταπτυχιακό θα μοριοδοτείται με 2,5 μονάδες, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα επιλογής τρίτης σχολικής μονάδας για όσους θα διεκδικούν θέση διευθυντή εκπαίδευσης. Επιπλέον, για το ακαδημαϊκό έτος 2015-16, θα ληφθεί ειδική μέριμνα για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων που προέρχονται από την διεύθυνση εκπαίδευσης Κεφαλληνίας, λόγω των καταστροφών από τους σεισμούς και θα προβλέπονται θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους σε σχολές.
Έτσι η κυβέρνηση προσπαθεί να εξαλείψει όλες τις αδικίες κοιτώντας όλες τις ευπαθείς ομάδες όπως και οι κάτοικοι της Κεφαλλονήσου ύστερα από τον καταστροφικό σεισμό του 2014.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου