ΚΟΣΜΟΣ

Κάλλιστον κόσμος, ποίημα γαρ θεού. - Θαλής ο Μιλήσιος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ον. - Αριστοτέλης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τραπεζίτης είναι αυτός που σου δανείζει μια ομπρέλα όταν έχει ήλιο και σου τη ζητά πίσω τη στιγμή που θα αρχίσει να βρέχει. - Mark Twain

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το σημαντικό πράγμα είναι να μην σταματήσεις να κάνεις ερωτήσεις. Η περιέργεια έχει τον λόγο της που υπάρχει. - Albert Einstein

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν δεν είναι κανείς να σε λυπηθεί ή να ζητωκραυγάσει για σένα, αυτή είναι η στιγμή που γίνεσαι παίκτης. - Ανώνυμος

ΓΝΩΜΕΣ

Οι απόψεις μας γίνονται σταθερές από τη στιγμή που σταματάμε να σκεφτόμαστε. - Ernest Renan

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. - Γιάννης Ρίτσος

Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου 2014

Volkswagen Passat 1.4 TSI BMT ACT

Ύστερα από 41χρόνια επιτυχημένης πορείας και συνεχούς εξέλιξης, η όγδοη γενιά του Passat μετουσιώνει τον ορθολογισμό και την τεχνολογική εξέλιξη των Γερμανών με τη δέουσα αποτελεσματικότητα.
Το Passat ποτέ δεν έλαμψε με τη σκηνική παρουσία του. Ποτέ δεν ήταν ο σταρ της γκάμας. Υπήρξε εδώ και 41 χρόνια ο πολύτιμος καρατερίστας που κρατά όλο το οικοδόμημα, όλο το θεατρικό έργο.

Υπερβολή;  Κι όμως οι αριθμοί το επιβεβαιώνουν. Το Passat είναι το δεύτερο πιο ιστορικό μοντέλο της VW ύστερα από το Beetle, αφού ξεκίνησε τη ζωή του το 1973 και το τρίτο σε πωλήσεις ύστερα από το Golf και το Σκαθάρι.

Αυτοπεποίθηση
Θα ήμουν υπερβολικός αν έλεγα πως η προηγούμενη γενιά Passat (η μπερλίνα όχι το CC, εξηγούμαι) σου έφερνε δάκρυα στα μάτια από το χασμουρητό; Απαντώ μόνος μου, όχι δεν θα ήμουν. Κάτι που ακόμα και η συντηρητική σε τέτοια θέματα VW εμμέσως παραδέχεται, σχεδιάζοντας ένα νέο Passat καταφανώς πιο ενδιαφέρον οπτικά. Βέβαια αυτό δεν εμπόδισε το Passat  να πουλάει σαν ζεστό ψωμί όλα αυτά τα χρόνια.

Λίγα μόνο αυτοκίνητα μέχρι τώρα ήταν δημοφιλή για τόσο μεγάλο διάστημα, έτσι ώστε να περάσουν τα 20 εκατ. αυτοκίνητα σε συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις. Και πάλι όμως η ανάγκη για σχεδιαστική επικαιροποίηση ήταν αδήριτη. Όχι πως το νέο είναι ένα εντελώς «άλλο» αυτοκίνητο. Παραμένει ένα προϊόν συνεχούς εξέλιξης, όπως θα περίμενε κανείς από ένα τόσο καθιερωμένο μοντέλο. Όμως είναι σαφώς πιο φιλόδοξο και εξωστρεφές. Οι γραμμές του είναι καθαρές, το ίχνος του στο δρόμο επιβλητικό, το σχήμα του πιο ρευστό και ενδιαφέρον.
Το ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι πως, χάρη και στις δυνατότητες της πλατφόρμας MQB, το νέο Passat καταφέρνει να παρουσιάσει ένα μεστό οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να «ξεχειλώσει». Το αντίθετο, όλες οι εξωτερικές διαστάσεις είναι μικρότερες από του απερχόμενου. Σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό του, το Passat είναι πιο κοντό από Opel Insignia και Ford Mondeo και μεγαλύτερο σε μήκος μόνο από το Volvo S60. Παρόλα αυτά έχει το δεύτερο μεγαλύτερο μεταξόνιο από τα προαναφερθέντα (με το Mondeo να υπερισχύει) και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με 586 lt χωρητικότητας.
Στο εσωτερικό, οι απλές και καθαρές γραμμές δημιουργούν μια άμεση αίσθηση οικειότητας. Μου άρεσε η οριζόντια γραμμή που διατρέχει το ταμπλό και ενσωματώνει και τους αεραγωγούς. Μου άρεσε επίσης και η ποιότητα των υλικών, καθώς και η συναρμογή. Δεν έχουμε ακόμα πάρει στα χέρια μας το νέο Mondeo (σύντομα…), αλλά εκεί υπερτερεί σε σχέση με Ιnsignia και S60, αλλά υπερτερεί κυρίως στον τομέα της εκμετάλλευσης των χώρων. Ειδικά οι πίσω επιβάτες θα αρχίσουν να χασκογελάνε μόλις διαπιστώσουν πόσο πολύ απέχουν τα γόνατά τους από την πλάτη των εμπρός καθισμάτων.

Ακλόνητο
Δοκιμάσαμε σε πρώτη φάση την έκδοση με τον βενζινοκίνητο 1.4 TSI των 150 ίππων και την προηγμένη τεχνολογία ACT, η οποία  απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν το φορτίο του μοτέρ είναι μικρό. Πρόκειται για τον ίδιο αλουμινένιο κινητήρα άμεσου ψεκασμού που κινεί και το Golf, με αυξημένη όμως ιπποδύναμη στους 150 PS. Στην πράξη είναι ένας από τους καλύτερους βενζινοκινητήρες τούρμπο, με δύναμη σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του, καλή απόκριση και επαρκή δύναμη να κινήσει τα 1.410 kg του Passat.

Να τονίσω εδώ πως το Passat είναι αυτή τη στιγμή το πιο ελαφρύ αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Η δίαιτα στην οποία υποβλήθηκε και εξαιτίας της έχασε 85 ολόκληρα κιλά σε σχέση με το προηγούμενο, έπιασε τόπο. Έτσι, με 9,2” για το 0-100 km/h, 16,9” για το 400άρι και 30,4” για το χιλιόμετρο και με ρεπρίζ απολύτως αποδεκτές για το σχετικά μακρύ κιβώτιο, το Passat αναδεικνύεται ταχύτερο από Opel Insignia 1.4T και ισόπαλο με το Volvo S60 T3 σε απόλυτες επιδόσεις Στην πράξη μόνο με μεγάλη σχέση και χαμηλές στροφές μπορείς να το πιάσεις ελαφρώς κοιμώμενο, κάτι που αλλάζει γρήγορα μόλις οι στροφές περάσουν τις 1.500 rpm. Ακόμη κι έτσι όμως είναι ταχύτερο στις ρεπρίζ από Insignia και S60.
Η θέση οδήγησης είναι αρκούντως χαμηλή και βρίσκεται εύκολα, ο λεβιές θέλει λίγη παραπάνω πίεση στις γρήγορες αλλαγές, αλλά δεν έχει μεγάλη διαδρομή και τα φρένα είναι γραμμικά και πολύ ανθεκτικά. Εκείνο που με παραξένεψε αρχικά ήταν η ξεκάθαρη επιλογή των Γερμανών να σφίξουν την ανάρτηση. Σύμφωνοι το προηγούμενο παραήταν μαλακό, αλλά το τωρινό κάποιες φορές σε υποχρεώνει να το χαρακτηρίσεις σφιχτό, στο όριο που αρμόζει σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Ίσως σε αυτό να παίζει ρόλο και η αυξημένη κατά 7% στρεπτική ακαμψία και πάλι όμως ίσως τα ελατήρια θα έπρεπε να είναι ένα κλικ πιο μαλακά.

Μου άρεσε πάντως που η κλίση ήταν περιορισμένη και το εμπρός μέρος έδειχνε βιδωμένο στην άσφαλτο. Το τιμόνι έχει μια μικρή υστέρηση, αλλά σωστό βάρος. Όταν το πιέσεις, η υποστροφή έρχεται προοδευτικά και πάντα ελεγχόμενα και από ένα εξίσου «συγχωρητικό» ESP που επεμβαίνει με ομαλό τρόπο. Μην περιμένετε συμπεριφορά «tail happy». Τo Passat είναι ρυθμισμένο για το μέσο οικογενειάρχη, αλλά το νεύρο του κινητήρα και το εξαιρετικό πλαίσιο σου επιτρέπουν να πηγαίνεις «αέρα» και να μην αντιλαμβάνεσαι τον πραγματικό όγκο του αυτοκινήτου.
Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να κάνω και ειδική αναφορά στα πολύ προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και άνεσης με τα οποία  μπορεί να εφοδιαστεί το νέο Passat. Ενδεικτικά αναφέρω το Traffic Jam Assist και το Emergency Assist. Το πρώτο λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 60 km/h και επιτρέπει στον οδηγό σε συνθήκες κίνησης μέσα στην πόλη να… μην κάνει σχεδόν τίποτε εκτός από το να έχει τα χέρια του στο τιμόνι. Το ίδιο αναλαμβάνει να ακολουθεί σε απόσταση ασφάλειας το προπορευόμενο όχημα, να μένει στη λωρίδα, να φρενάρει μέχρι ακινητοποίησης και να επανεκκινεί μόνο του. Το δεύτερο αξιολογεί την κατάσταση του οδηγού και αν αυτός αδυνατεί να οδηγήσει αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος, παραμένει στη λωρίδα, ανάβει τα αλάρμ και ακινητοποιεί σταδιακά το αυτοκίνητο. Το μέλλον είναι εδώ.

Κι ενώ τα παραπάνω συστήματα ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, το νέο Passat δεν είναι καθόλου φτωχό ούτε στις βασικές εκδόσεις. Διαθέτει ανάμεσα στα άλλα 3ζωνικό κλιματισμό, σύστημα City Emergency Braking, το οποίο επενεργεί πλέον από τα 65 km/h, έγχρωμη οθόνη αφής 6,5”, cruise control, MirrorLink, το οποίο σου προβάλλει όλες τις λειτουργίες του Smartphone στην κεντρική οθόνη και επτά αερόσακους, με τιμή στα 23.940 ευρώ με όφελος απόσυρσης. Είναι προφανές λοιπόν πως σκοπός της VW είναι να παρουσιάσει μιαν αληθινή εναλλακτική πρόταση για τα γνωστά premium σεντάν της κατηγορίας D. Κάτι που να ζητάει από τον υποψήφιο αγοραστή να θυσιάσει λίγο κύρος φίρμας, για να έχει την ποιότητα, το ραφινάρισμα, την άνεση, τους χώρους και την τεχνολογία που κάνουν ένα αυτοκίνητο πραγματικά να ξεχωρίζει.

Τι λέει το DRIVE
Το Passat 1.4 TSI BMT ACT είναι ένα αυτοκίνητο που το εκτιμάς όσο περισσότερο το οδηγείς. Δεν θα σε κερδίσει με την εμφάνιση, αν και βελτιώθηκε, αλλά με την τεχνολογία του σε όλα τα επίπεδα και βέβαια με την εξαιρετική σχέση αξίας /τιμής
Τιμή από € 23.940 (χειροκίνητο, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ενεργό σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, 150PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, χειροκίνητο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60
km/h 4,4”
0-80 km/h 6,4”
0-100 km/h 9,2”
0-120 km/h 12,8”
0-140 km/h 17,3”
0-400 m 16,7”
0-1.000 m 30,4”
50-80 km/h (με 3η) 4,2”
80-110 km/h (με 4η) 6,2”
110-140 km/h (με 5η) 8,8”
100-0 km/h σε 38,3 m
Τελική ταχύτητα 218 km/h
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.767 x 1.832 x 1.456
Βάρος 1.410 kg








 http://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-volkswagen-passat-14-tsi-bmt-act

Νέα BMW 218i Coupe

Η νέα βασική έκδοση βενζινοκινητήρα εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo των 136 ίππων.
Η γκάμα κινητήρων της 2 Series Coupe επεκτείνεται προς τα κάτω, με τη νέα προσθήκη να ανήκει στους κινητήρες βενζίνης.
Ο γνωστός μας 3κύλινδρος 1.5 άμεσου ψεκασμού με Valvetronic και διπλό VANOS TwinPower Turbo από τo Mini Cooper και την 2 Series Active Tourer, φώλιασε και στο μικρότερο κουπέ της γερμανικής φίρμας. Αποδίδει 136 ίππους και 22,4 kgm ροπής στις 1.250 rpm και συνδυάζεται είτε με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με 8άρι αυτόματο Steptronic.
Οι επιδόσεις που χαρίζει στην βασική πλέον βενζινοκίνητη έκδοση κινητήρα της Σειράς 2 Coupe είναι καλές, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 8,8 sec (8,9 sec το αυτόματο) και την τελική ταχύτητα να φτάνει και στις δύο περιπτώσεις τα 212 km/h. Από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου και ρύπων, η BMW ανακοινώνει για την χειροκίνητη έκδοση μέση κατανάλωση 5,6 – 5,1 lt/100 km και CO2 130-118 gr/km, ενώ για την αυτόματη 5,5-5,1 lt/100 km και CO2 129-118 gr/km, ανάλογα πάντα με την διάσταση των τροχών.



http://www.drive.gr/news/nea-montela/nea-bmw-218i-coupe

Δοκιμάζουμε: Kawasaki Z1000 ΑBS SE

Με αυτά τα γυμνά χιλιάρια σε πιάνει περιέργεια να δεις με πόσα σηκώνονται, αλλά είπα πως αυτή τη φορά δεν θα το σπρώξω με το Ζ1000, καλά είναι τα 120 με τρίτη, αποδεκτά. Ναι, καλά!
+:Ήχος, χαρακτήρας, επιταχύνσεις, φρένα

-:Απουσία ηλεκτρονικών, τιμή

Tιμή (ευρώ): Από 12.890 (απλό)/από 12.990 το SE

Χρώματα: Μαύρο, πορτοκαλί (απλό), πράσινο/ασημί για το SE

Βόλτα θα κάνω να χαλαρώσω, να χαζέψω και κάνα σκυλάκι (dog spotting). Και κάνεις βόλτα, και χαλαρώνεις, α, ωραία, λαμπρά, και μετά βλέπεις το κοντέρ, φτου, πάλι έπιασα 120, κρίμα να μην το σηκώσω πάλι, αφού είναι "in the zone". Έπεσα ξανά στη λούμπα. Δεν μου είπαν και πώς να βγάλω το ABS, δεν πειράζει, βγήκε μόνο του στο πρώτο rolling burnout. Με αυτά και με αυτά, στο βενζινάδικο είδα πως είχα κάψει 10 λίτρα στα 100, και πάλι καλά, γιατί έκανα και αρκετή βόλτα, και χαλάρωσα κι όλας, και είδα και 3 σκυλάκια (dog spotting είπαμε).
 
Ακόμα και στην αντιπροσωπεία, όταν παραλαμβάνω το Z 1000 SE, όλοι οι υπάλληλοι έχουν παρατήσει ότι κάνουν και το χαζεύουν. Και με αυτή την εμφάνιση, και στα χρώματα του Special Edition, πώς να μην το χαζεύουν; Η διαφορά στο design, από το προηγούμενο μοντέλο είναι μεγάλη, καθώς εκείνο του 2014 δείχνει 100% πιο επιθετικό. Τι έκαναν οι Ιάπωνες για να πετύχουν τέτοια πολεμική κοψιά; Καταρχήν, άλλαξαν τη μάσκα, κάνοντας κάτι πολύ έξυπνο. Πήραν την προηγούμενη, την... έκοψαν στη μέση, και τοποθέτησαν τη ζελατίνα της, σε μικρότερο μέγεθος, στα όργανα. Το κάτω μέρος της μάσκας έτσι έγινε πιο κοντό σε ύψος, με το πάνω άκρο της πιο χαμηλά στα καλάμια από ότι πριν, ενώ απέκτησε και εσοχές, σαν άλλα φρύδια, για τους τέσσερις νέους LED προβολείς, που του δίνουν άλλο τσαμπουκά στο βλέμμα. Μετά, οι σχεδιαστές πέταξαν τα πλαστικά προστατευτικά που έκρυβαν το πιρούνι, και άλλαξαν τα πλαστικά καλύμματα στα πλαινά του ψυγείου, αφαιρόντας και τα φλας που βρισκόταν ενσωματωμένα πάνω τους -τώρα τα μπροστινα φλας είναι συμβατικού τύπου, ξεχωριστά από το κοστούμι. Τα συγκεκριμένα πλαστικά μοιάζουν λες και η μοτοσικλέτα να έχει γυμναστεί και... γεμίσει μύες, και όπως τεντώνεται, εκείνα είναι έτοιμα να σκιστούν! Οι άνθρωποι του Akashi μίκρυναν την καρίνα, και ξανασχεδίασαν το ρεζερβουάρ, το οποίο έχει πλέον μια πιο έντονη “καμπούρα”, με πιο απότομη κλίση προς τα μπροστά. Η σέλα αναβάτη-συνεπιβάτη μίκρυνε κι άλλο, ενώ τα 4 τελικά έχασαν το μαύρο χρώμα που είχαν, ώστε το χρώμα του μετάλλου να τα κάνει να ξεχωρίζουν ακόμα περισσότερο -άλλαξαν ελαφρώς και σχήμα. Όμως και ο λασπωτήρας πίσω έμεινε... ο μισός, ενώ νέοι είναι και οι καθρέπτες. Τα κάρτερ του κινητήρα απέκτησαν gun metal χρώμα, από μαύρα που ήταν, ενώ νέα είναι και η εξωτερική σχεδίαση των κυλίνδρων. Η έκδοση SE που είχαμε για δοκιμή, έχει μειώσει κατά πολύ το πράσινο χρώμα που χρησιμοποιεί, σε σχέση με πριν, για χάρη του μεταλλικού ασημένιου, κάνοντας τη μοτοσικλέτα να μοιάζει με πραγματικό όπλο. Κι έτσι, μπορεί το ανανεωμένο Z1000 του 2014 να μην απολαμβάνει τα άλογα, τα ηλεκτρονικά, και την τεχνική εξέλιξη των αντιπάλων του (βλ. KTM SDR 1290 & BMW S1000R), όμως από εμφάνιση είναι το πλέον επιθετικό και εντυπωσιακό! Μακράν. Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής, εκείνη είναι παντού κορυφαία, με όμορφες λεπτομέρειες (καθρέπτες, δοχείο υγρού φρένων μπροστά, μοτίβο σέλας με δεκάδες λογότυπα “Ζ”) που πείθουν τον ιδιοκτήτη πως ξόδεψε σοφά τα λεφτά του. Μικρές παραφωνίες οι παλιομοδίτικοι και ανέμπνευστοι διακόπτες, κι ένα τρίξιμο που προέρχεται από το όργανο, όποτε συναντάς λακκούβες.
 
Η θέση οδήγησης είναι βολική, ελαφρώς πιο σκυφτή από το προηγούμενο μοντέλο, πιο επιθετική, ενώ με ύψος 1.70 με βόλεψε. Οι ψηλότεροι θα βρουν πως τα γόνατα τους λυγίζουν πιο πολύ από τό ιδανικό, ενώ ίσως να χρειαστεί να αλλάξουν θέση στο τιμόνι που είναι αρκετά κοντά στον αναβάτη. Η σέλα είναι πραγματική φλούδα. Μέσα στην πόλη δεν θα ενοχλήσει, όμως όταν ο αναβάτης πλησιάζει τα 100 χιλιόμετρα συνεχούς παραμονής πάνω της, αρχίζει το πιάσιμο. Ο συνεπιβάτης διαθέτει ακόμη σκληρότερη σέλα από τον αναβάτη, ενώ δυσκολεύεται και να κρατηθεί. Για μέσα στην πόλη, και πάλι, αυτό δεν θα ενχολήσει ιδιαίτερα. Οι χυτοί καθρέπτες είναι μεν πολύ όμορφοι, αλλά διαθέτουν οπτικό μικρό πεδίο. Παρόλα αυτά ο αναβάτης δεν βλέπει ώμους σε αυτούς, παρά μόνο το δρόμο πίσω του. Τα όργανα αποτελούνται από μία μικρή, στενή ψηφιακή οθόνη, με ιδιαίτερο design. Το μικρό μέγεθος δυσκολεύει την ανάγνωση των ενδείξεων, ενώ το... διπλό στροφόμετρο είναι κάτι που πραγματικά δεν καταλαβαίνουμε το λόγο ύπαρξης του. Όσο ο αναβάτης ανοίγει το γκάζι, στο αριστερό άκρο της οθόνης, κάποιες μπάρες που ανεβαίνουν, δείχνουν τις στροφές, μέχρι ο κινητήρας να φτάσει τις 4.000σαλ.. Κατόπιν, το λόγο παίρνει το δεύτερο μέρος του στροφόμετρου, δηλαδή η οριζόντια μπάρα, που αποτελείται από φωτάκια, πάνω από την ψηφιακή οθόνη. Στα όργανα, πέρα από το κοντέρ, τις στροφές και τον ολικό χιλιομετρητή θα βρείτε δείκτη βενζίνης, ρολόι, 2 μερικούς χιλιομετρητές και 2 ενδείξεις κατανάλωσης, στιγμιαίας και μέσης. Σημειώστε πως και οι 2 δείκτες δείχνουν χιλιόμετρα ανά λίτρο, ενώ δεν υπάρχει ένδειξη lt/100χλμ. -ε αμάν πια, πάρτε κι εσείς ένα κομπιουτεράκι και κάντε τις πράξεις. Η ψηφιακή οθόνη έχει και μία ακόμη ένδειξη, που ανάβει όταν οδηγείτε οικονομικά. Η μεγαλύτερη έλλειψη στα όργανα είναι εκείνη του δείκτη ταχυτήτων κιβωτίου, και μέχρι να συνηθίσετε το νέο κοντό γρανάζωμα, θα ψάξετε αρκετές φορές για 7η ταχύτητα.
Το πλαίσιο 2 δοκών από αλουμίνιο έχει μείνει ίδιο από το προηγούμενο μοντέλο, όμως νέο είναι το πιο compact υποπλαίσιο, για πιο κοντή και επιθετικότερη, ανασηκωμένη ουρά. Νέο είναι το πλήρως ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι SFF-BPF (Showa Separate Function, Big Piston Fork) των 41 χιλιοστών, με ρύθμιση προφόρτισης από το αριστερό καλάμι, και stepless ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς στο δεξί. Πιο σφιχτή όμως είναι και η συμπεριφορά του οπίσθιου αμορτισέρ, με μικρότερη διαδρομή. Νέα είναι και τα φρένα εμπρός, με μονομπλόκ ακτινικές δαγκάνες, ακτινική τρόμπα, και νέα τακάκια, για μεγαλύτερη δύναμη και καλύτερη πληροφόρηση. Αλλαγμένα είναι και τα logo πάνω στις δαγκάνες, που δεν γράφουν πλέον Tokico αλλά Kawasaki.

Στην προσπάθεια της Kawasaki για να δώσει μεγαλύτερη ευελιξία στο Z, μειώνοντας το μη-αναρτώμενο βάρος, συνηγορούν οι νέοι εξάμπρατσοι αλουμινένιοι τροχοί, που γλιτώνουν 1,5 κιλό από νευραλγικό σημείο. Συγχαρητήρια αξίζουν στο ABS, που κάνει καλή δουλειά, ειδικά στο μπροστινό μέρος, ενεργώντας μόνο όταν πραγματικά το χρειάζεσαι. Τα φρένα μπροστά είναι πραγματικά κορυφαία, όμως το πίσω είναι ακριβώς το αντίθετο, καθώς θέλει μεγάλη πίεση για να αποδώσει, ενώ είναι εντελώς ξύλινο σε αίσθηση, μην δίνοντας πληροφόρηση στον αναβάτη.
Ο κινητήρας προέρχεται από το προηγούμενο Z1000SX, που φόραγε το μοτέρ του... προηγούμενου Ζ1000, αλλά είχε δεχθεί κάποιες βελτιώσεις το 2013, για καλύτερη απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών, τσιμπώντας και 4 έξτρα αλογάκια στη μέγιστη ανακοινώσιμη ιπποδύναμη (142 αντί για 138 του προηγούμενου Ζ). Βελτιωμένη είναι η πιο άμεση απόκριση, ενώ εμφανής είναι η βελτίωση στις επιταχύνσεις, με το νέο, κοντύτερο γρανάζωμα. Οι σχεδιαστές έβαλαν το χεράκι τους και στον ήχο, που είναι ίσως ο πιο άγριος, μπάσος, μεστός, απολαυστικός, χορταστικός και ανατριχιαστικός που έχετε ακούσε ποτέ από τετρακύλινδρο μοτέρ παραγωγής! Δεν θα χορταίνετε να τον ακούτε, ειδικά στις ξερογκαζιές, ακόμα και με πολύ χαμηλές στροφές, όχι μόνο δεν είναι ενοχλητικός, αλλά θα γεμίσει θαυμασμό ακόμα και τους πλέον άσχετους περαστικούς! Έχει ένα μικρό τίναγμα στο άνοιγμα του γκαζιού από τέρμα κλειστό, όμως όχι τόσο ώστε να γίνει ενοχλητικό. Κάποιοι υψίσιχνοι κραδασμοί θα περάσουν σε ένα σημείο του φάσματος στη σέλα, γαργαλώντας σας, και σπρώχνοντας σας να αλλάξετε ταχύτητα, αλλά κατά τα άλλα, η λειτουργία του μοτέρ είναι υποδειγματική παντού, και σε όλες τις συνθήκες. Το γκάζι είναι αρκουδιάρικο, ηλεκτρικό, και όσο ανοίγετε, τόσο μεγαλώνει και το χαμόγελο μέσα από το κράνος. Ο συμπλέκτης είναι κάπου ανάμεσα στο “σχετικά ελαφρύς” και στο “κάπως βαρύς”, όλα εξαρτώνται από την ώρα που οδηγείς, και τις συνθήκες. Στην πόλη θα κουράσει μόνο μετά από πολλή ώρα οδήγηση στο κέντρο, με πολλές αλλαγές. Το κιβώτιο πάντως είναι θετικό, ακριβές και αθόρυβο. Όσον αφορά στα ηλακτρονικά βοηθηματα, συνηθισμένα πλέον σε όλες τις κατηγορίες μοτοσικλετών, εδώ αυτά λάμπουν διά της απουσίας τους. Ούτε ride by wire έχουμε στο γκάζι, ούτε επιλογή διαφορετικών χαρτογραφήσεων, ούτε καν Traction Control. Το τελευταίο είναι το μόνο που μας έλλειψε, ειδικά μέσα στους άθλιους αθηναικούς δρόμους, που δεν αφήνουν τα σκληρά ελαστικά να ζεσταθούν. Εκεί απαιτείται πολύ-πολύ ελαφρύ χέρι στο γκάζι όταν στρίβετε, γιατί μια ελαφρώς απότομη περιστροφή του γκαζιού είναι αρκετή για να κάνει το πίσω ελαστικό να χάσει το φως του, οδηγώντας σας σε... Supermotard καταστάσεις. Η μεγαλύτερη ισχύς, και το κοντύτερο γρανάζωμα έχουν αυξήσει ελαφρώς την κατανάλωση καυσίμου, κι ευτυχώς που η Kawasaki αύξησε τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 17 λίτρα, γιατί αν κυκλοφορείτε τέρμα γκάζι, τότε θα δείτε εύκολα -εύκολα όμως- την κατανάλωση να ξεπερνάει τα 10 λίτρα στα 100. Αν είστε πιο μετρημένοι, εκείνη θα φτάσει ακόμα και τα 7 λίτρα στα 100, επιβραβεύοντας σας για την ώριμη οδήγηση σας.
 
 
 
 
http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/Dokimazoyme-Kawasaki-Z1000-ABS-SE_103373_6168.asp#photo2