ΚΟΣΜΟΣ

Κάλλιστον κόσμος, ποίημα γαρ θεού. - Θαλής ο Μιλήσιος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ον. - Αριστοτέλης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τραπεζίτης είναι αυτός που σου δανείζει μια ομπρέλα όταν έχει ήλιο και σου τη ζητά πίσω τη στιγμή που θα αρχίσει να βρέχει. - Mark Twain

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το σημαντικό πράγμα είναι να μην σταματήσεις να κάνεις ερωτήσεις. Η περιέργεια έχει τον λόγο της που υπάρχει. - Albert Einstein

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν δεν είναι κανείς να σε λυπηθεί ή να ζητωκραυγάσει για σένα, αυτή είναι η στιγμή που γίνεσαι παίκτης. - Ανώνυμος

ΓΝΩΜΕΣ

Οι απόψεις μας γίνονται σταθερές από τη στιγμή που σταματάμε να σκεφτόμαστε. - Ernest Renan

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. - Γιάννης Ρίτσος

Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2014

SYM Citycom S 300i CBS

Το δημοφιλές Citycom, με αλλαγές στα σημεία και την τοποθέτηση του πολύ δυνατού κινητήρα F4 της SYM, απέκτησε νέα δυναμική και προσθέτει στον value for money χαρακτήρα του και εξαιρετικές επιδόσεις.
Τιμή: 3.895 ευρώ
Χρώματα: Λευκό, μαύρο, μαύρο ματ
+: Κινητήρας, τιμή, σχέση τιμής/αξίας
-: Διάρκεια απόδοσης φρένων
Το Citycom  300 είναι μια από τις καλύτερες value for money προτάσεις που μπορεί να βρει κανείς στην ελληνική αγορά. Είναι ένα από εκείνα τα scooter που μπορεί να μην ξεχωρίζει με τη σχεδίασή του αλλά καταφέρνει να τα κάνει όλα καλά και να είναι παράλληλα ιδιαίτερα προσιτό στο κοινό. Η SYM αποφάσισε να ανακατέψει λίγο την τράπουλα φέτος κάνοντας δώρο στο Citycom, τον κινητήρα F4. Το εν λόγω μοτέρ μας είχε αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις κατά τη δοκιμή του GTS 300i F4 αφού αποδείχτηκε εκτός από δυνατό, ιδιαίτερα πολιτισμένο και οικονομικό. Έτσι, μαζί με την πρακτικότητα, η νέα έκδοση του Citycom, συνδυάζει και τις επιδόσεις που βρίσκονται μεταξύ των κορυφαίων στα 300 κ.εκ. Το Citycom S 300i CBS είναι πιο ισχυρό αλλά παράλληλα και πιο ακριβό από την απλή έκδοση με τη νέα του τιμή να το φέρνει επίσης πιο κοντά και σε κάποιες από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας σε αυτά τα κυβικά. Προτάσεις που μέχρι πρότινος διαχώριζαν σαφώς τη θέση τους από το Citycom. Tο Citycom S έχει λοιπόν απέναντί του όχι μόνο ένα νέο ανταγωνισμό αλλά ακόμη πιο σημαντικά τον εσωτερικό ανταγωνισμό που ακούει στο όνομα Citicom 300i CBS. Αρκεί η έξτρα δύναμη του μοτέρ για να δικαιολογήσει την αύξηση στην τιμή και εν τέλει την αγορά του S έναντι της απλή έκδοσης; Αυτό θα το μάθετε παρακάτω.
Σχεδίαση/Ποιότητα: Μικρό ρετουσάρισμα
Σχεδιαστικά το μεσαίου κυβισμού scooter της SYM έχει μείνει ουσιαστικά απαράλλαχτο από τότε που παρουσιάστηκε, πριν από πέντε και πλέον χρόνια. Η εμφάνισή του είναι σοβαρή και διακριτική και θα φανεί σίγουρα ελκυστική σε εκείνους που επιθυμούν να έχουν ανάλογη παρουσία στο δρόμο. Όπως και να έχει το Citycom δεν διεκδικεί-ούτε άλλωστε το έκανε ποτέ-δάφνες όσον αφορά τη σχεδίασή του.
Σε αυτή τη νέα του έκδοση οι άνθρωποι της SYM προσπάθησαν να το εκσυγχρονίσουν ελαφρώς προσθέτοντας μερικές μοντέρνες πινελιές που το κάνουν να δείχνει παράλληλα και λίγο πιο δυναμικό. Τα οπίσθια φωτιστικά σώματα της έκδοσης S είναι τεχνολογίας LED ενώ τα κρύσταλλα τους είναι πλέον φιμέ. Πολύ ταιριαστός ο συνδυασμός που “κολλάει” πολύ με το μαύρο χρώμα του scooter της δοκιμής. Νέας σχεδίασης είναι και οι καθρέπτες που, πέρα από κομψότεροι, είναι και πιο πρακτικοί καθώς η άρθρωση είναι “ελεύθερη” και σας αφήνει να τους φέρετε ακριβώς στη θέση που θέλετε. Η σέλα είναι η επόμενη στη σειρά που δέχτηκε αλλαγές με νέο πιο ποιοτικό στην όψη, αλλά και στην αφή, υλικό και νέο αφρώδες ακόμη καλύτερης ποιότητας. Ακόμη και αν δεν προσέξετε κάποια από τις παραπάνω αλλαγές αυτό που σίγουρα ξεχωρίζει την έκδοση S από το απλό μοντέλο είναι το μεγάλο τελικό της εξάτμισης που ήρθε μαζί με το νέο κινητήρα F4. Ποιοτικά το Citycom κινείται στα ίδια καλά στάνταρ με την απλή έκδοση. Τα πλαστικά στην περιοχή του τιμονιού και της ποδιάς θα μπορούσαν να είναι λίγο καλύτερης ποιότητας-θα τα προτιμούσαμε βαμμένα, ειδικά τώρα που αυξήθηκε η τιμή του-αλλά δεν υπάρχει κάποιο σημείο που να ενοχλεί. ¶λλωστε, το μοντέλο της SYM έχει αποδείξει την αντοχή του όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκεται στην αγορά.
Εργονομία/Χώροι: Aνετο για όλους
To Citycom S είναι ένα ιδιαίτερα άνετο scooter που έχει σχεδιαστεί για χρήση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Ξεκινώντας από τη θέση οδήγησης να πούμε ότι δεν μας προκαλεί κανένα παράπονο αφού όλα βρίσκονται στα σωστά σημεία. Το τιμόνι είναι όσο πλατύ χρειάζεται και δίνει καλό μοχλό και στους ελιγμούς με πολύ μικρές ταχύτητες. Παράλληλα τα χειριστήρια βρίσκονται στις σωστές θέσεις και απαιτούν ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης. Το ίδιο συμβαίνει και με τις πληροφορίες που προσφέρει ο ευδιάκριτος πίνακας οργάνων αν και τον τελευταίο θα τον θέλαμε λίγο μεγαλύτερο, περισσότερο για να “γεμίζει” πιο σωστά η συγκεκριμένη περιοχή στο τιμόνι παρά για πρακτικούς λόγους. Η ζελατίνα έχει ενσωματωθεί στη σχεδίαση του τιμονιού και βρίσκεται στο σωστό σημείο προσφέροντας καλή κάλυψη στον κορμό του αναβάτη, για το μέγεθός της. Θετική εντύπωση μας άφησε και η ποιότητά της η οποία μοιάζει αναβαθμισμένη σε σχέση με την απλή έκδοση με τις παραμορφώσεις να έχουν περιοριστεί σημαντικά. Στην κάλυψη από τον αέρα ο αναβάτης επωφελείται μερικώς και από τη σχεδίαση του πλαστικού κομματιού κάτω από τη ζελατίνα το οποίο στις άκρες του θυμίζει ελαφρώς ...μίνι χούφτες. Περνώντας στην ποδιά, η ύπαρξη κεντρικού τούνελ που φιλοξενεί το ρεζερβουάρ, περιορίζει τα διαθέσιμο χώρο για τα πόδια του αναβάτη. Δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε τη θέση που σας ταιριάζει εκτός και αν έχετε πόδι μπασκετμπολίστα. Η σέλα είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Citycom. Είναι μεγάλη σε μήκος και φαρδιά και το αφρώδες που φέρει είναι πολύ και ποιοτικό και για τους δύο επιβαίνοντες. Έτσι καταφέρνει να κρατά ξεκούραστους και τους δύο για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του και πρακτικές χειρολαβές ενώ τα μαρπσιέ που ανοίγουν πανέξυπνα με το πάτημα ενός μπουτόν βρίσκονται στις σωστές θέσεις. Οι αποθηκευτικοί χώροι του Citycom βρίσκονται σε καλά επίπεδα παρά την ύπαρξη τροχού 16 ιντσών και στο πίσω μέρος. Ένα κράνος κλειστού τύπου θα χωρέσει κάτω από τη σέλα, σχεδόν ανεξάρτητα από το μέγεθός του και περισσεύει χώρος για αδιάβροχο και αρκετά ακόμη αντικείμενα. Μικρός χώρος υπάρχει και στο ντουλαπάκι της ποδιάς, ενώ το Citycom φέρει, πέρα από γάντζο και 12βολτη παροχή ρεύματος.
Κινητήρας: Του δίνει φτερά!
Ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας F4 της SYM με τις τέσσσερις βαλβίδες είναι ο πραγματικός λόγος αυτής της δοκιμής. Με τους σχεδόν 29 ίππους και τα περίπου τρία κιλά ροπής που παράγει δίνει φτερά στο scooter της ταϊβανέζικης εταιρίας και το μεταμορφώνει στον πρακτικότερο, πιο προσιτό πύραυλο στα 300 κ.εκ. με τροχούς 16 ιντσών. Σε σχέση με την απλή έκδοση του Citycom, το S είναι στα χαρτιά πέντε ίππους πιο δυνατό αλλά και 0,5 Kgm πιο ροπάτο. Στο δρόμο η διαφορά μοιάζει ακόμη μεγαλύτερη και μεταφράζεται σε ...περισσότερα χαμόγελα μέσα από το κράνος. Ο μονοκύλινδρος της απλής έκδοσης είναι ένα πολύ καλό και τίμιο μοτέρ που έχει όση δύναμη χρειάζεται για τις καθημερινές μετακινήσεις ενώ ικανοποιεί απόλυτα τόσο στον τομέα της κατανάλωσης όσο και σε εκείνον της πολιτισμένης λειτουργίας. Σε όλα αυτά προσθέστε την έξτρα δύναμη του F4 και τότε θα σχηματίσετε μια πολύ καλή εικόνα για τα καινούρια στοιχεία που προσφέρει στο Citycom. Σε εμάς δύο πράγματα μας έκαναν εντύπωση. Εκεί που το απλό Citycom αρχίζει να “ασθμαίνει”, κοντά στα 120 χλμ./ώρα περίπου, το S ούτε καν το σκέφτεται και σε ιδανικές συνθήκες συνεχίζει με ζήλο προς την τελευταία ένδειξη του ταχύμετρου (160 χλμ./ώρα) για να συναντήσει τον κόφτη. Το δεύτερο είναι οι επιταχύνεις, όπου και εκεί ο F4 υπερτερεί σαφώς της απλής έκδοσης. Θετικό, για τους γυαλισμένους δρόμους της πόλης, ο σχετικά ήπιος τρόπος που φτάνει η δύναμη στο πίσω τροχό μέχρι περίπου τα 30 χλμ./ώρα. Τέλος, η κατανάλωση παρουσιάζεται, ιδιαίτερα χαμηλή και απόλυτα λογική για τις επιδόσεις του μοτέρ, αν και είναι λίγο μεγαλύτερη από εκείνη της απλής έκδοσης. Βέβαια το απλό Citycom σε αφήνει να ...αγιάσεις και να κλείσεις το γκάζι, κάτι που δεν ισχύει με το Citycom S.
Πλαίσιο/Φρένα/Αναρτήσεις: Μικρές αλλαγές
Για να ακριβολογούμε, σύμφωνα με τη SYM, η μόνη αλλαγή στα παραπάνω αφορά τις τρόμπες των φρένων που έχουν ανανεωθεί για καλύτερα αποτελέσματα στο φρενάρισμα. Κατά τα άλλα το πλαίσιο είναι παραδοσιακά ατσάλινο σωληνωτό και το πιρούνι είναι συμβατικό. Ο αναβάτης μπορεί να επέμβει στα αμορτισέρ ρυθμίζοντας την προφόρτισή τους. Σε γενικές γραμμές το Citycom προτάσσει ένα ...χαλαρωτικό προφίλ στο δρόμο δίνοντας έμφαση στην άνεση, με τους μεγάλους τροχούς να φροντίζουν για τη σταθερότητα στις κακοτεχνίες. Οι αναρτήσεις απορροφούν με επιτυχία ακόμη και μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος και σε συνεργασία με το πλαίσιο, αλλά και την ποιοτική σέλα λίγα, πράγματα θα καταφέρουν να σας απασχολήσουν σε αυτό τον τομέα. Η σαφώς μεγαλύτερη ισχύς του μοτέρ έφερε, ωστόσο, στην επιφάνεια κάτι που δεν είχαμε προσέξει στην απλή έκδοση. Όσο χρησιμοποιείτε τα φρένα με φυσιολογικό τρόπο και κινείστε με φυσιολογικές ταχύτητες δεν θα αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα με το CBS να κάνει εξαιρετική δουλειά και να ακινητοποιεί γρήγορα το Citycom. Αν όμως κινηθείτε στους ρυθμούς που εύκολα μπορεί να σας παρασύρει ο “F4” τότε θα διαπιστώσετε ότι η πτώση στην απόδοση δεν αργεί να έρθει με την αίσθηση στη μανέτα να γίνεται παράλληλα ακόμη πιο σπογγώδης. Ουσιαστικά εκεί που μπορεί να προβληματιστείτε είναι αν προσπαθήσετε να φρενάρετε δυνατά από τη διόλου ευκαταφρόνητη τελική. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις, όπως είπαμε τα φρένα λειτουργούν ικανοποιητικά.
Στο δρόμο: Συντομεύει τις αποστάσεις
Έχοντας καλύψει τους περισσότερους τομείς στις προηγούμενες σελίδες αυτό που έχουμε να τονίσουμε για το Citycom S είναι η νέα ικανότητα που έχει αποκτήσει καθώς πλέον μπορεί να συντομεύει ακόμη περισσότερο τις διαδρομές σε σχέση με την απλή έκδοση. Στον αυτοκινητόδρομο θα κινηθείτε με απόλυτη χαλαρότητα με +20 χλμ./ώρα στο κοντέρ, ενώ μέσα στην πόλη θα κάνετε ...πλάκα σε scooter και μικρές μοτοσικλέτες που δεν πήγαινε καν ο νους σας πριν! Το “S” αν δεν κερδίσει στη άτυπη “μονομαχία” θα τραβήξει σίγουρα τα βλέμματα στο επόμενο φανάρι με τους υπόλοιπους αναβάτες να το κοιτάζουν με την περιέργεια ζωγραφισμένη πάνω στα κράνη τους. Με τον F4 στα σωθικά του το Citycom έγινε ένα ακόμη καλύτερο scooter για τουρισμό. Ουσιαστικά μπορεί πλέον να διατηρεί τις ίδιες ταχύτητες με την απλή έκδοση αλλά με δύο άτομα πάνω στη σέλα του και αυτό, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες ανέσεις που προσφέρει, το ανάγει σε ιδανικό όχημα εξόρμησης για το τέλος της εβδομάδας. Φυσικά η έκδοση “S” δεν έχει χάσει τίποτα από τη χρηστικότητα της απλής στο κέντρο της πόλης με το σωστά ζυγισμένο πλαίσιο να βοηθά τα μέγιστα τους ελιγμούς και τις μαλακές αναρτήσεις να φροντίζουν για την άνεση του αναβάτη.
Συμπέρασμα: Φτηνά γκάζια
Το Citycom S 300i είναι μια ξεχωριστή πρόταση ειδικά αν σκεφτεί κανείς την ιδιαίτερα προσιτή τιμή του. Με 600 ευρώ παραπάνω από την απλή έκδοση, αποκτάτε έναν πανίσχυρο κινητήρα που προσφέρει επιδόσεις εκ των κορυφαίων στα 300 κ.εκ. Όχι ότι είχαμε κάποιο παράπονο από τη βασική πλέον έκδοση σε αυτό τον τομέα αλλά το 300άρι F4 μοτέρ στέλνει τις επιδόσεις του scooter της SYM σε άλλο επίπεδο, κοντά στα κορυφαία 300άρια της αγοράς. Ξεκάθαρη απάντηση σε αυτό μπορεί να δώσει μόνο ένα συγκριτικό αλλά αυτή είναι η αίσθηση που μας αφήνει το Citycom S. Παράλληλα, ο F4 κινητήρας βρίσκεται σε ένα πακέτο που τα έχει ουσιαστικά όλα: καλή κάλυψη από τον αέρα, μεγάλους χώρους για αναβάτη και συνεπιβάτη, υψηλά επίπεδα άνεσης, καλούς αποθηκευτικούς χώρους και τροχούς 16 ιντσών εμπρός-πίσω. Αν θέλετε λοιπόν αρκετό έξτρα γκάζι σε μια πρακτική «συσκευασία» τότε η απάντηση είναι ναι στο ερώτημα που θέσαμε στην αρχή της δοκιμής. Αν οι έξτρα εξαιρετικές επιδόσεις δεν σας απασχολούν ιδιαίτερα τότε η βασική έκδοση θα σας γλιτώσει 600 ευρώ και θα κάνει τη δουλειά της το ίδιο καλά


Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας
4T, 1Κ, Υ/Ψ,4Β
Κυβισμός (κ.εκ.)
262,8
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ).
73x62,8
Συμπίεση (:1)
Δ.Α.
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)
28,5/7.750
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)
2,8/6.500
Τροφοδοσία
Ηλ. Ψεκασμός  
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα)
10
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)
3,6
Βάρος (kg)
187
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)
157 (κόφτης)


Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

Τύπος
Σωληνωτό, διπλό, ατσάλινο 
Αναρτήσεις Ε
Τηλεσκοπικό πιρούνι 35 χλστ. 
Διαδρομή (χλστ.)
100
Αναρτήσεις Π
Δυο αμορτισέρ, ΠΕ
Διαδρομή
91
Φρένα Ε (χλστ.)
Δ /260, CBS   
Φρένα Π (χλστ.)
Δ /260, CBS 


Τροχοί-Ελαστικά

Ελαστικό Ε 
110/70-16
Ελαστικό Π
140/70-16


Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.)
2.220
Πλάτος (χλστ.)
770
Μεταξόνιο (χλστ.)
1.500
Ύψος σέλας (χλστ.)
800


Εξοπλισμός

ABS
_
Μίζα
Y
Μανιβέλα
_
Στροφόμετρο
Υ
Κοντέρ
Y
Ένδειξη θερμοκρασίας
Υ
Ένδειξη βενζίνης
Y
Μερικός χιλιομετρητής
Y
Φέρινγκ
Y
Ρυθμιζόμενες μανέτες
_
Κεντρικό σταντ
Υ
Πλάγιο σταντ
Y
Σχάρα
_
Κλειδαριά κράνους
_
Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση
_
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση
Υ                                     

Abarth 695 biposto

Με μια γερή δόση γοητευτικής τρέλας, το biposto επιχειρεί να δώσει το δικό του ορισμό σε αυτό που ονομάζουμε μικρό σπορ αυτοκίνητο.
Το 695 biposto είναι το ισχυρότερο και ταχύτερο Abarth που φτιάχτηκε ποτέ. Επιπλέον, είναι κατά μια έννοια κι ο φόρος τιμής που αποτίει η εταιρεία στο αυθεντικό 695 Abarth που εφέτος σβήνει 50 κεράκια.

Όπως και να το δεις πάντως, πρόκειται για ένα από πλέον ιδιαίτερα αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει τελευταία, απευθυνόμενο προφανώς σε ανθρώπους που έχουν όλα τα οικονομικά προβλήματά τους λυμένα, αλλά τη δίψα τους για το αυτοκίνητο ακόρεστη. Κι απ’ ό,τι φαίνεται δεν είναι και είδος υπό εξαφάνιση, αφού η ζήτηση για το biposto ξεπερνά την παραγωγή του.
Με τον 1.400άρη T-JET να έχει δεχτεί μπόλικη περιποίηση, έχει αγγίξει τους 190 ίππους και τα 25,5 kgm ροπή, οπότε η αναλογία σχέσης/βάρους βρίσκεται στο άκρως εντυπωσιακό 5,2 kg/ίππο. Για να επιτευχθεί αυτό το νούμερο φυσικά έχει γίνει και η απαραίτητη δίαιτα, έτσι ώστε το διθέσιο (biposto) να ζυγίζει μόλις 997 κιλά.

Τσαμπουκά τουτού
Παρότι από κανένα 500 δεν λείπει το στιλ, ετούτο εδώ έχει ξεπεράσει τον εαυτό του. Τα μετατρόχια που έχουν φαρδύνει κατά 9 mm, τα φτερά με τα τονισμένα φρύδια, οι 18άρες ζάντες της OZ Racing, η μεγάλη πτέρυγα και το μπόλικο ανθρακόνημα δημιουργούν ένα «τερατάκι» που δεν χορταίνεις να βλέπεις. Και που ανυπομονείς να οδηγήσεις, ειδικά μόλις μάθεις ότι σύμφωνα με την Abarth θέλει να μεταφέρει στο δρόμο την αδρεναλίνη της αγωνιστικής οδήγησης.
Γι’ αυτό κι εμείς βρεθήκαμε στο Αutodromo Riccardo Paletti στο Varano, για να το οδηγήσουμε στις συνθήκες με γνώμονα τις οποίες κυρίως σχεδιάστηκε: Στην πίστα. Έστω και σε αυτό το βρεγμένο σιρκουί, αφού ο καιρός δεν μας έκανε το χατίρι και η άσφαλτος ήταν νωπή καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Ελάχιστα λεπτά ύστερα από το απαραίτητο brief για την πίστα περίμενα το πράσινο φως στην έξοδο των πιτς, δεμένος με μια κλασική ζώνη τριών σημείων σε ένα συμβατικό κάθισμα ενός «βασικού» biposto. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, δεν μπορώ να πω ότι το έβρισκα και πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα Abarth 500. Τουλάχιστον μέχρι να κοιτάξω πίσω μου και να δω ότι αντί για κάθισμα υπάρχουν δύο μπάρες τιτανίου της Poggipolini. Το μεγάλο «μπαμ» ωστόσο έγινε τη στιγμή που πάτησα τέρμα το γκάζι και διαπίστωσα ότι ετούτοι εδώ είναι οι πιο ζωντανοί 190 ίπποι που θυμάμαι εδώ και καιρό, ενώ παράλληλα η αγριάδα της Akrapovic με την ενεργή βαλβίδα έσκισε στα δύο την ησυχία που μέχρι τότε επικρατούσε στο Varano.

Αυτή είναι η ευλογία του χαμηλού βάρους! Επιτρέπει στην Abarth να ανακοινώνει 0-100 km/h σε 5,9” και τελική 230 km/h. Επιπλέον χαμηλό βάρος σημαίνει και μικρή αδράνεια, γι’ αυτό και το biposto ακολουθεί σχεδόν διαισθητικά αυτό που του λες με το τιμόνι. Μάλιστα, το χαρακτηριστικό αυτό ενισχύεται χάρη στα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Extreme Shox, στο μεταξόνιο των 2,3 m, στους μεγάλους τροχούς, στα φαρδιά μετατρόχια και στις μπάρες Poggipolini που πολλαπλασιάζουν τη στιβαρότητα του πίσω μέρους. Το τιμόνι, αυτό καθ’ αυτό, ναι μεν δεν είναι τέλειο σε αίσθηση, είναι όμως γρήγορο και καθαρό από ενοχλητικές αντιδράσεις, ακόμα και στο βρεγμένο.

Track kit
Τη δεύτερη φορά που περίμενα να ανάψει το ανάψει το πράσινο φανάρι για την είσοδο στην πίστα οδηγούσα το «καλό» biposto. Γι’ αυτό και αισθανόμουν πολύ διαφορετικά. Καρφωμένος στο μπάκετ της Sabelt με τις ζώνες τεσσάρων σημείων να κρατούν το κορμί μου τελείως ακίνητο, το ηλεκτρονικό όργανο πληροφοριών στο κέντρο του ταμπλό και τις θυρίδες στα σταθερά παράθυρα, ένιωθα σαν να περιμένω να πάρω εκκίνηση για αγώνα. Αυτήν την ατμόσφαιρα καλλιεργεί και ο αλουμινένιος πυργολεβιές με τον οποίο διαλέγεις τα ίσια γρανάζια στο εξ ολοκλήρου αλουμινένιο κιβώτιο της Bacci Romano, το οποίο πάει πακέτο με ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό. Αυτό θεωρητικά σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις και καρφωτές αλλαγές χωρίς καθόλου συμπλέκτη, κάτι που για να είμαι ειλικρινής δοκίμασα μόνο μια φορά χωρίς μεγάλη επιτυχία οφείλω να ομολογήσω. Προτίμησα να εστιάσω την προσοχή μου στην οδήγηση και μόνο, αφού η νοτισμένη άσφαλτος σήμαινε έτσι κι αλλιώς αρκετά υψηλό βαθμό δυσκολίας από μόνη της.
Η οποία δυσκολία στα αυτοκίνητα με το κιβώτιο dog ring ήταν μεγαλύτερη, αφού οι κινήσεις σου έπρεπε να είναι πιο σίγουρες και καθαρές. Εάν δεν ήταν και άφηνες το γκάζι περισσότερο από όσο έπρεπε, το κούρδισμα του διαφορικού ξεκούρδιζε το πίσω μέρος του biposto ακόμα και με 3ψήφια νούμερα στο κοντέρ. Προφανώς στο στεγνό το κράτημα θα απογειωνόταν χάρη στο μπλοκέ, όμως στο βρεγμένο το «νορμάλ» 695 Abarth το νιώθεις πιο φιλικό. Όπως και να έχει πάντως, το biposto κερδίζει γρήγορα την εμπιστοσύνη σου και σε εμπνέει να το πιέσεις, χωρίς μεγάλες γκρίζες ζώνες σχετικά με το τι γίνεται μεταξύ αυτοκινήτου και δρόμου. Επιπλέον αρχίζει να γλιστρά προοδευτικά, παρότι η κλίση του αμαξώματος είναι σχεδόν μηδενική, ενώ παράλληλα μπορείς να περνάς από τα κερμπ επιθετικά χωρίς κανένα παρατράγουδο.

Τομές ακριβείας
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μόλις εξοικειωθείς μαζί του μπορείς να τοποθετείς το biposto στην άσφαλτο με απολαυστική ακρίβεια και να το οδηγείς πραγματικά πολύ γρήγορα. Χρειάζεται απλώς να χαράξεις σωστά την τροχιά του μπροστινού και να έχεις μια στοιχειωδώς σωστή ταχύτητα εισόδου, έτσι ώστε να εκτιμήσεις το κράτημα που μπορεί να αναπτύξει ακόμα και στο βρεγμένο. Και τώρα που είπαμε για σωστή ταχύτητα εισόδου, προκειμένου να την πετύχεις έχεις τη βοήθεια ενός καταπληκτικού συστήματος πέδησης. Είναι πραγματικά λίγα τα μικρά αυτοκίνητα με τα οποία μπορείς να φρενάρεις τόσο δυνατά και τόσο βαθιά μέσα στη στροφή, χωρίς το πίσω μέρος να τα χάνει. Μόνο εάν το παρακάνεις πραγματικά θα ξυπνήσεις το ESP, το οποίο όμως δεν μπορείς να απενεργοποιήσεις κι αυτό είναι αδικαιολόγητο σε ένα τόσο ειδικό αυτοκίνητο. Ακόμα και με το δεδομένο ότι επέμβασή του δεν είναι ενοχλητική.
Και για την περίπτωση του biposto μιλάμε για ένα τόσο ακραία ειδικό αυτοκίνητο που στην αγορά της Ιταλίας ξεκινά από τα 39.000 ευρώ, χωρίς κανένα από προαιρετικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Δεν είναι λοιπόν καθόλου δύσκολο να φτάσεις το 50άρικο, όμως είπαμε: Αυτό δεν έχει την παραμικρή σημασία για εκείνους που θα βάλουν στη λίστα τους το biposto. Έχει περισσότερη σημασία να μάθουν ότι οι παραγγελίες έχουν ανοίξει από τον περασμένο Ιούνιο.

Τι λέει το DRIVE
Ένα πολύ ιδιαίτερο μικρό σπορ αυτοκίνητο από την Abarth, για εκείνους που αγοράζουν ό,τι τους αρέσει χωρίς να ρωτάνε την τιμή. Και που αρέσκονται να οδηγούν στην πίστα.
Κυβισμός 1.368 cc
Κύλινδροι/βαλβίδες i4/16
Τροφοδοσία Έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο
Μέγιστη ισχύς 190 PS / 5.500 rpm
Ροπή 25,5 kgm/3.000 rpm
Σχέση συμπίεσης 9,8:1
Κιβώτιο 5άρι χειροκίνητο (προαιρετικά Dogring)
Κίνηση εμπρός
Βάρος 997 (στεγνό) kg
Kg/PS 5,2
0-100 km/h 5,9”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Εκπομπές CO2 145 g/km
Διαστάσεις 3.657 x 1.627 x 1.488 mm
Μεταξόνιο 2.300 mm
Ανάρτηση εμπρός MacPherson, αντιστρεπτική
Ανάρτηση πίσω Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική
Φρένα εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι 305 mm
Φρένα πίσω Συμπαγείς δίσκοι 240 mm
Λάστιχα 215/35 R18
Μετρήσεις και στοιχεία κατασκευαστή
 
 
 
 
 
 
 http://www.drive.gr/test-drives/apostoli/odigoyme-abarth-695-biposto-aotodromo-riccardo-paletti-varano