ΚΟΣΜΟΣ

Κάλλιστον κόσμος, ποίημα γαρ θεού. - Θαλής ο Μιλήσιος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ον. - Αριστοτέλης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τραπεζίτης είναι αυτός που σου δανείζει μια ομπρέλα όταν έχει ήλιο και σου τη ζητά πίσω τη στιγμή που θα αρχίσει να βρέχει. - Mark Twain

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το σημαντικό πράγμα είναι να μην σταματήσεις να κάνεις ερωτήσεις. Η περιέργεια έχει τον λόγο της που υπάρχει. - Albert Einstein

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν δεν είναι κανείς να σε λυπηθεί ή να ζητωκραυγάσει για σένα, αυτή είναι η στιγμή που γίνεσαι παίκτης. - Ανώνυμος

ΓΝΩΜΕΣ

Οι απόψεις μας γίνονται σταθερές από τη στιγμή που σταματάμε να σκεφτόμαστε. - Ernest Renan

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. - Γιάννης Ρίτσος

Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου 2014

EICMA 2014: YZF-R1M

Δίπλα στο YZF-R1 του 2015, η Yamaha παρουσίασε και τη special έκδοση περιορισμένης παραγωγής YZF-R1M, με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις Ohlins, carbon κοστούμι, τηλεμετρία μέσω smartphone, κλπ.
Το YZF-R1M (με το 1Μ να αποτελεί αναγραμματισμό της MotoGP μοτοσικλέτας M1) αποτελεί την πιο λαχταριστή έκδοση του YZF-R1M, με εντυπωσιακά καλούδια που το φέρνουν όσο κοντύτερα γίνεται στις μοτοσικλέτες των πιλότων του MotoGP.

Ηλεκτρονική αγωνιστική ανάρτηση από την Ohlins
Το 1Μ θα φοράει ημί-ενεργητικές αναρτήσεις ERS (Electronic Racing Suspension) της Ohlins, ένα υπέρ-προηγμένο σύστημα αναρτήσεων τόσο μπροστά, όσο και πίσω. Το ERS λαμβάνει στοιχεία από την μονάδα αισθητήρων IMU (που μετράει την κινητική δυναμική της μοτοσικλέτας σε έξι άξονες), αλλάζοντας τη λειτουργία των αναρτήσεων σε πραγματικό χρόνο, για βέλτιστη απόδοση σε όλες τις συνθήκες. Μέσα στα πλεονεκτήματα του συστήματος περιλαμβάνεται η αποφυγή της υπερβολικής βύθισης του πιρουνιού κατά την είσοδο στη στροφή, ο βελτιωμένος έλεγχος στη στροφή, και η καλύτερη πρόσφυση στις εξόδους των στροφών. Το ERS προσφέρει δύο κύριες επιλογές στον αναβάτη, όσον αφορά στη λειτουργία της ανάρτησης. Αυτόματη, και manual. Μέσα σε αυτές τις 2 επιλογές, προσφέρονται τρία διαφορετικά setup στην κάθε μία, δημιουργώντας συνολικά 6 διαφορετικά setup. Στο αυτόματο mode, δύο από τις επιλογές έχουν μια λειτουργία, που επιτρέπει στον αναβάτη να κάνει επιπλέον μικρό-ρυθμίσεις στη λειτουργία των αναρτήσεων, ώστε να τις φέρει ακριβώς στα μέτρα του, ή στα μέτρα μιας συγκεκριμένης πίστας / διαδρομής. Για καλύτερα χαρακτηριστικά απόσβεσης, το πιρούνι διαθέτει πλήρως διαχωρισμένες λειτουργίες, με την απόσβεση συμπίεσης να βρίσκεται στο αριστερό καλάμι, και την απόσβεση επαναφοράς στο δεξί. Το design του ERS επιτρέπει επίσης την ανεξάρτητη ρύθμιση των αποσβέσεων μπροστά και πίσω, με τις αρχικές ρυθμίσεις να γίνονται δίχως εργαλεία, χειροκίνητα.

Carbon φέρινγκ
Ως γνήσιο factory racer, το YZF-R1M θα διαθέτει full carbon κοστούμι (φέρινγκ, φτερό, και κάλυμμα μονόσελου). Η βαφή είναι νέα, μοναδική για το 1Μ, σε ασημένιο μεταλλικό look, με μπλε λεπτομέρειες, που ταιριάζουν με τις ζάντες, στο στιλ του αγωνιστικού YZR-M1.

Τηλεμετρία με GPS
Στο στάνταρ εξοπλισμό του YZF-R1M βρίσκεται και το CCU (Communication Control Unit), η μονάδα ελέγχου επικοινωνίας, που μέσω ενός φιλικού interface, παρέχει πληθώρα πληροφοριών τηλεμετρίας στον αναβάτη. Γυρολόγιο, ταχύτητα, θέση γκαζιού, θέση GPS, γωνία κλίσης, και πολλά ακόμη. Ο αναβάτης μπορεί να εξετάσει τα δεδομένα, να τα συγκρίνει και να τα αποθηκεύσει, χρησιμοποιώντας ασύρματη επικοινωνία με ταμπλέτα, ή smartphone. Μέσω ενός application που θα κατεβάζει ο αναβάτης, θα μπορεί επίσης να επικοινωνήσει με το YRC (Yamaha Ride Control System), το σύστημα που ελέγχει όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα της μοτοσικλέτας, έχοντας τη δυνατότητα να δει όλες τις ρυθμίσεις, να τις κατεβάσει, και να τις αλλάξει μέσα από το κινητό του! 

Μοναδικό design
Το γυαλισμένο ρεζερβουάρ είναι ένα ακόμη ξεχωριστό χαρακτηριστικό που απαντάται μόνο στο 1M, χρώμα που ταιριάζει με το ασημί φέρινγκ. Γυαλισμένο είναι όμως και το αλουμινένιο ψαλίδι, σε αντίθεση με το μαύρου χρώματος ψαλίδι του «απλού» R1.

Το 1M διαφοροποιείται αισθητικά και στις χρυσές ακτινικές δαγκάνες μπροστά, ενώ η ανάρτηση ERS διαθέτει εντυπωσιακά εσωτερικά καλάμια στο 43άρι πιρούνι, σε χρυσό χρώμα.

Ελαστικά υψηλών προδιαγραφών
Το R1M φοράει ελαστικά που εξελίχθηκαν ειδικά για αυτό, μέσα από συνεργασία των Yamaha & Bridgestone –θυμίζουμε πως η Bridgestone είναι και ο προμηθευτής ελαστικών για το MotoGP. Η γόμα που χρησιμοποιούν τα ελαστικά (120/70-17 εμπρός και 200/55/-17 πίσω) είναι ειδική, σχεδιασμένη για να βελτιστοποιεί τα χαρακτηριστικά απόδοσης του R1 στην πίστα. 

Σε περιορισμένη παραγωγή
Θέλετε να κάνετε ένα YZF-R1M δικό σας; Θα πρέπει να κάνετε αίτηση στην αντιπροσωπεία, όταν ανοίξει το σύστημα αιτήσεων, την 1η Δεκεμβρίου του 2014. Η παραγωγή θα είναι ιδιαίτερα περιορισμένη, με τη Yamaha να αναμένει την ζήτηση να ξεπεράσει την προσφορά.

Yamaha Racing Experience – YRE
Όλοι οι τυχεροί κάτοχοι του YZF-R1M θα λάβουν πρόσκληση από τη Yamaha, για να πάρουν μέρος στην Yamaha Racing Experience, με το 1Μ τους, σε 4 ευρωπαικές πίστες, τον Ιούλιο του 2015. Στη μιάμιση μέρα της αγωνιστικής εμπειρίας Yamaha, οι αναβάτες θα συναντήσουν VIP καλεσμένους της εταιρείας (μυρίζει Rossi… μυρίζει Lorenzo), και να οδηγήσουν τις μοτοσικλέτες τους στην πίστα, με τη συνδρομή κορυφαίων εκπαιδευτών, αλλά και τεχνικών που θα τους βοηθήσουν να ρυθμίσουν στην εντέλεια τις αναρτήσεις τους.

Το YZF-R1M θα διατεθεί μόνο σε ένα χρωματικό συνδυασμό (Silver Blu Carbon) και αναμένεται να φθάσει στις αγορές τον Μάρτιο του 2015.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 4T, 4K, 4B/K, 2ΕΕΚ, Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 998
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 197,3/13.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 11,5/11.500
Βάρος (kg, γεμάτο): 200
 
 
 
 
 
 
 
 
 
http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/EICMA-2014-YZF-R1M_102956.asp#photo5

Quadro4. Κοντά μας την 'Ανοιξη του 15!

Η Quadro κάνει ένα γενναίο βήμα στην εξέλιξη των scooter, βγάζοντας επιτέλους στην παραγωγή το Quadro4. Το πρώτο 4ροδο σκούτερ στον κόσμο φιλοδοξεί να ανεβάσει στο Θεό τα επίπεδα ασφάλειας της κατηγορίας.
Αυτή κι αν είναι είδηση. Το πολύ-αναμενόμενο, καινοτόμο 4ροδο σκούτερ της Quadro βγαίνει στην παραγωγή (θυμίζουμε πως η Quadro εμφανίστηκε το 2010, όπου και είχε παρουσιάσει και το 4D, ως concept), και θα βρίσκεται κοντά μας την 'Ανοιξη του 2015.

Στο πρόσφατο σαλόνι μοτοσικλέτας της EICMA στην Ιταλία, ο κόσμος είχε την ευκαιρία να δει από κοντά το Quadro4 να επιδεικνύει στην πράξη αδιανόητες για δίτροχα κλίσεις σε απότομες και δύσκολες στροφές. Το σύστημα ανάρτησης-διεύθυνσης μπροστά και πίσω του Quadro4 ονομάζεται HTS (Hydraulic Tilting System), και πρόκειται για ένα έλαιο-πνευματικό σύστημα, μέσω του οποίου παίρνουν κλίση οι τροχοί όταν στρίβει το όχημα, με τεράστια οφέλη στην πρόσφυση.

Οι τέσσερις τροχοί του Quadro4 και το σύστημα HTS λειτουργούν εξαιρετικά σε περιπτώσεις μειωμένης πρόσφυσης οδοστρώματος. Όσον αφορά το φρενάρισμα, συνδυασμένη πέδηση διαθέτουν οι τέσσερις δίσκοι των 240 χλστ., ένας για κάθε τροχό.

Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος 346 κ.εκ., με ιπποδύναμη 30 ίππων στις 7.500 σαλ. και ροπή 2,45 Κgm στις 5.000 σαλ., με αυτόματη μετάδοση και 2 ιμάντες. Το πλάτος του παραμένει σε λογικά επίπεδα, όντας λίγο πλατύτερο από ένα mega scooter, κάτι που το κάνει να μπορεί να αντεπεξέλθει στην κίνηση της πόλης.

Παράλληλα με το Quadro4 η εταιρία διαθέτει στη γκάμα της και το νέο 3τροχο σκούτερ, το Quadro S με τον ίδιο κινητήρα των 346cc και ιπποδύναμη 27 ίππων.

Το Quadro4 θα βρίσκεται στην Ελληνική αγορά την 'Ανοιξη του 2015.
 
 
 
 
 
 http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/Quadro4--Konta-mas-thn-%27Anoiksh-toy-15_103117.asp#photo5