ΚΟΣΜΟΣ

Κάλλιστον κόσμος, ποίημα γαρ θεού. - Θαλής ο Μιλήσιος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ον. - Αριστοτέλης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τραπεζίτης είναι αυτός που σου δανείζει μια ομπρέλα όταν έχει ήλιο και σου τη ζητά πίσω τη στιγμή που θα αρχίσει να βρέχει. - Mark Twain

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το σημαντικό πράγμα είναι να μην σταματήσεις να κάνεις ερωτήσεις. Η περιέργεια έχει τον λόγο της που υπάρχει. - Albert Einstein

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν δεν είναι κανείς να σε λυπηθεί ή να ζητωκραυγάσει για σένα, αυτή είναι η στιγμή που γίνεσαι παίκτης. - Ανώνυμος

ΓΝΩΜΕΣ

Οι απόψεις μας γίνονται σταθερές από τη στιγμή που σταματάμε να σκεφτόμαστε. - Ernest Renan

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. - Γιάννης Ρίτσος

Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2014

Οδηγούμε το νέο Suzuki Vitara 2015

Αυτό είναι το νέο Vitara. Το νέο όπλο της Suzuki για την εξάπλωσή της στην ευρωπαϊκή αγορά. Θα αρχίσει να διατίθεται τον ερχόμενο Απρίλιο, αλλά μας επιτράπηκε να δοκιμάσουμε ένα από τα τελικά πρωτότυπα, πέντε μήνες πριν το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου.Η Suzuki έχει καλή εμπορική πορεία στην Ευρώπη τα τρία τελευταία χρόνια. Και τώρα ετοιμάζει άλλη μια επίθεση, με το λανσάρισμα έξι νέων μοντέλων μέσα στην επόμενη τριετία.
Το πρώτο από αυτά είναι το πολύ οικονομικό μικρό Celerio, αλλά η έλευση του νέου Vitara είναι που θα ταρακουνήσει την αγορά. Αναμενόμενα, η Suzuki έχει βάλει στόχο το Nissan Juke, το Skoda Yeti και τα άλλα μικρά crossover και SUV που έχουν κατακλύσει την αγορά.
Μέχρι το 2020, η ζήτηση για τέτοια μοντέλα υπολογίζεται ότι θα φτάσει το ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα το χρόνο, και η Suzuki πιστεύει ότι δικαιούται ένα σεβαστό μερίδιο, αφού φτιάχνει μικρά 4x4 από το 1970 και έχει συγκεντρώσει τεχνογνωσία 40 χρόνων σ’ αυτόν τον τομέα.
Το Vitara έχει εντελώς καινούργιο αμάξωμα και εσωτερικό, αλλά χρησιμοποιεί προσαρμοσμένα δομικά και μηχανικά στοιχεία από το SX4 S-Cross.
Προσφέρονται δύο κινητήρες: μια βελτιωμένη έκδοση του 1.6 βενζίνης με τους 120 PS, και μια επίσης βελτιωμένη, πιο καθαρή έκδοση του 1.6 ντίζελ, με την ίδια ιπποδύναμη αλλά περίπου τη διπλάσια ροπή.
Πώς είναι στην οδήγηση;
Σε διαστάσεις, το Vitara βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο Juke και το Yeti – οπότε είναι μεγάλο για την κατηγορία Β. Οι τιμές του στην Ευρώπη όμως θα είναι απολύτως ανταγωνιστικές για την κατηγορία, ακόμη και στην κορυφαία έκδοση 4x4 ντίζελ με το ενεργό cruise control και το σύστημα αποφυγής οπίσθιων συγκρούσεων.
Προσφέρονται νέα χρώματα και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μαύρη ή λευκή μάσκα, αμάξωμα με look πόλης ή off-road, ακόμη και ταμπλό στο χρώμα που προτιμούν, από έξι διαφορετικές επιλογές.
Στο δρόμο, το Vitara 1.6 DDiS 4x4 εντυπωσιάζει με τη ροπή του από χαμηλά και την ευχάριστη επιτάχυνση στις μεσαίες στροφές.
Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ και κάπως αργό γύρω από τη θέση της ευθείας. Η ανάρτηση, με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, δεν έχει εντυπωσιακές προδιαγραφές στα χαρτιά, όμως έχει εξελιχτεί ειδικά για τους ευρωπαϊκούς δρόμους. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι εξαιρετικός και η απορρόφηση των απότομων ανωμαλιών καλή ώστε να δίνει στους επιβάτες μια αίσθηση άνεσης και αντοχής.
Το ντίζελ έχει στάνταρ κιβώτιο 6 σχέσεων (το βενζινοκίνητο έχει 5άρι) και ο λεβιές είναι μαλακός με μικρές διαδρομές.
Ο κινητήρας είναι αρκετά θορυβώδης στο ραλαντί, αλλά πιο ήσυχος στο δρόμο και οι μακριές σχέσεις σημαίνουν ότι ο θόρυβος εξαφανίζεται στο ταξίδι. Οι θόρυβοι από το δρόμο και τον αέρα δεν είναι τόσο καλά μονωμένοι, όμως το Vitara δεν είναι χειρότερο από τα άλλα μοντέλα της κατηγορίας σε αυτόν τον τομέα.
Συνολικά, είναι ένα εύκολο κι ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με καλή αίσθηση στα χειριστήριά του, άνετη θέση οδήγησης και την ικανότητα να καλύπτει ξεκούραστα μεγάλες αποστάσεις. Αν και δεν οδηγήσαμε εκτός ασφάλτου, πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρνει καλά και εκεί.
Οι εκδόσεις AllGrip (4x4) έχουν επιλογή ανάμεσα σε 4 προγράμματα κίνησης (Auto, Sport, Snow και Lock) καθώς και σύστημα hill descent control για τις απότομες κατηφόρες. Στo Sport ο κινητήρας δίνει επιπλέον ροπή, μεγαλύτερο ποσοστό της οποίας στέλνεται πίσω για πιο ζυγισμένη συμπεριφορά στις στροφές.
Το Lock είναι για όταν κολλήσεις: δίνει ροπή σε κάθε τροχό και φρενάρει όποιον από αυτούς κάνει να σπινάρει. Αν το αυτοκίνητο μπορεί να ξεκολλήσει, θα το κάνει με αυτό το πρόγραμμα.
Η Suzuki λέει ότι το νέο Vitara είναι «φιλικό στην πόλη», και πράγματι είναι. Οι περιορισμένες διαστάσεις του και το σχετικά ψηλό αμάξωμα διευκολύνουν τους ελιγμούς στους πολυσύχναστους δρόμους. Ο ψηλό αμάξωμα βοηθάει και τη γενική χωροταξία: το Vitara δείχνει ευρύχωρο μπροστά και η αίσθηση αυτή δεν έχει επιτευχθεί σε βάρους του χώρου στο πίσω κάθισμα.
Το πορτμπαγκάζ είναι αρκετά μεγάλο και έχει επιπλέον χώρο κάτω από το δάπεδο. Μόνο οι πλάτες των καθισμάτων διπλώνουν όμως, οπότε ο χώρος φόρτωσης δεν είναι επίπεδος για να φορτώσεις εύκολα μεγάλα αντικείμενα.
Να το αγοράσω;
Με ορθολογικά κριτήρια, το νέο Vitara δείχνει συμφέρουσα αγορά. Το ίδιο θα ισχύει και για τη χρήση του, αφού η Suzuki στοχεύει σε εκπομπές 111 g CO2/km για το ντίζελ – πράγμα που σημαίνει μέση κατανάλωση της τάξης των 4,9 lt/100km. Ακόμη και το βενζινοκίνητο δεν θα καίει πάνω από 5,7 lt/100km, κι αυτές είναι τιμές πραγματικά πολύ καλές για 4x4.
Συνολικά, το νέο Vitara δείχνει ανταγωνιστικό σε μια κατηγορία που δεν φημίζεται για τα εξαιρετικά προϊόντα της. Είναι και ενδιαφέρον οπτικά, αν και όχι funky όπως το Nissan Juke.
Ποιος ξέρει όμως. Ίσως να υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι αγοραστές που να μην τους αρέσει το κραυγαλέο στιλ και να περιμένουν κάτι πιο συγκρατημένο. Όπως και να ’χει, το Vitara δικαιούται να πάει καλά στην αγορά.
Τι λέει το AUTOCAR
Το νέο Vitara έχει την εμφάνιση και τις οδηγικές αρετές για να κάνει το Nissan Juke να ανησυχήσει.  
Τιμή Από €26.000 (για το 1.6 DDiS AllGrip κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο VGT, 120 PS/3.750 rpm, 32,7 kgm/1.750 rpm, stop/start, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση με 4 προγράμματα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 10,5”*
Τελική ταχύτητα 190* km/h
Κατανάλωση 4,9* lt/100 km
Εκπομπές CO2 111 g/km
Διαστάσεις 4.170 x 1.770 x 1.610 mm
Μεταξόνιο (δ.α.) mm
Χώρος αποσκευών 375 lt
Βάρος 1.295 kg




Σπορ Twingo GT στα τέλη του 2015

Μια πιο σπορτίβ έκδοση του νέου Renault Twingo, που είναι πιθανό να ονομαστεί GT, θεάθηκε και πάλι να κάνει δοκιμές εξέλιξης.
Αρχικά οι ιθύνοντες της Renault είχαν αποκλείσει ένα πιο σπορ Twingo, κατά την παρουσίαση του μοντέλου. Όμως παράγοντες της RenaultSport επιβεβαίωσαν στο «αδελφό» μας, βρετανικό AUTOCAR ότι σκέφτονταν μια σπορ έκδοση.
Το σπορ Twingo θα ξεχωρίζει από τη χαμηλωμένη ανάρτηση, τους μεγαλύτερους τροχούς και διάφορες σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Αυτοκίνητα δοκιμών θεάθηκαν με διαφορετικές εισαγωγές αέρα εμπρός και διπλές εξατμίσεις πίσω.
Μιλώντας στους Βρετανούς συναδέλφους μας, στο Σαλόνι της Μόσχας το καλοκαίρι, ο επικεφαλής της RenaultSport, Patrice Ratti, είπε ότι η εταιρεία μελετούσε το πώς θα έβαζε ένα γρήγορο Twingo στην αγορά.
Η μεγαλύτερη δυσκολία, εξήγησε, ήταν να βγει αρκετή ιπποδύναμη από τον 3κύλινδρο κινητήρα. Η έκδοση 0.9 τούρμπο αποδίδει 90 PS και θα μπορούσε να ανέβει μέχρι τους 110 PS.

Λόγω έλλειψης χώρου στο –πισωμήχανο– Twingo της 3ης γενιάς, ο Ratti είπε πως δεν είναι δυνατή η εγκατάσταση ενός μεγαλύτερου, 4κύλινδρου κινητήρα χωρίς σοβαρές μετατροπές στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Σημείωσε επίσης ότι, καθώς το σπορ Twingo δεν θα μπορεί να έχει παραπάνω από τους 133 PS του παλιού Twingo RS, είναι πιο πιθανό να ονομαστεί Twingo GT.

«Δεν θα ήθελα να το φτιάξω και να μην είναι εξίσου καλό [με το τελευταίο Twingo RS]», δήλωσε ο Ratti στο AUTOCAR. «Πρέπει να αποφασίσουμε».

Ο επικεφαλής εξέλιξης μικρών μοντέλων της Renault, Benoît Bochard, είχε δηλώσει προ μηνών ότι το τελευταίο Twingo RS δεν είχε εμπορική επιτυχία διότι οι πελάτες δεν ήθελαν να πληρώσουν πολλά χρήματα για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο.

Το πιο σπορ Twingo είναι απίθανο να παρουσιαστεί πριν το τέλος του 2015. Πάντως η Renault μας έχει ήδη προϊδεάσει για το τι θα μοιάζει, με το πρωτότυπο Twin’Run.

 

http://www.drive.gr/news/nea-montela/spor-twingo-gt-sta-teli-toy-2015