ΚΟΣΜΟΣ

Κάλλιστον κόσμος, ποίημα γαρ θεού. - Θαλής ο Μιλήσιος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ον. - Αριστοτέλης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τραπεζίτης είναι αυτός που σου δανείζει μια ομπρέλα όταν έχει ήλιο και σου τη ζητά πίσω τη στιγμή που θα αρχίσει να βρέχει. - Mark Twain

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το σημαντικό πράγμα είναι να μην σταματήσεις να κάνεις ερωτήσεις. Η περιέργεια έχει τον λόγο της που υπάρχει. - Albert Einstein

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν δεν είναι κανείς να σε λυπηθεί ή να ζητωκραυγάσει για σένα, αυτή είναι η στιγμή που γίνεσαι παίκτης. - Ανώνυμος

ΓΝΩΜΕΣ

Οι απόψεις μας γίνονται σταθερές από τη στιγμή που σταματάμε να σκεφτόμαστε. - Ernest Renan

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. - Γιάννης Ρίτσος

Τρίτη, 25 Νοεμβρίου 2014

Τέλος για τα MINI Coupe & Roadster

Από του χρόνου θα πάψει η παραγωγή των MINI Coupe και Roadster, καθώς η νέα στρατηγική της εταιρείας επικεντρώνεται σε μοντέλα που πωλούνται μαζικά. Ο Product Planning Manager της MINI USA, ο κος Patrick McKenna, επιβεβαίωσε πως τα MINI Coupe και Roadster θα σταματήσουν του χρόνου να παράγονται. Το μεγαλοστέλεχος της εταιρείας είπε πως τα εν λόγω μοντέλα ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους, ενώ προσέθεσε πως ο τερματισμός της «καριέρας» τους εντάσσεται στη νέα στρατηγική της ΜΙΝΙ, η οποία επικεντρώνεται σε μοντέλα που πωλούνται μαζικά.

Ο κος McKenna αρνήθηκε να μπει σε λεπτομέρειες για το αν θα δούμε κάποια στιγμή διάδοχο μοντέλο. Σε αυτό το σημείο, όμως, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως λίγο καιρό πριν κυκλοφόρησαν φήμες πως εξετάζεται το ενδεχόμενο να υπάρξει έκδοση παραγωγής του ηλεκτρικού πρωτότυπου Superleggera Vision concept.

Έντονο ενδιαφέρον υπάρχει για το νέο roadster concept της ΜΙΝΙ, σε τέτοιο βαθμό που στο Δ.Σ. της BMW θα συζητηθεί το ενδεχόμενο να πάρει το δρόμο της παραγωγής, με μία τιμή που μπορεί να βρίσκεται γύρω στις 35.000 ευρώ.

Το αφεντικό της ΜΙΝΙ, ο κος Peter Schwarzenbauer, δήλωσε πως το ΜΙΝΙ Superleggera Vision roadster concept θα ήταν τέλειο για την εταιρεία του, καθώς ψάχνει για τα μοντέλα που θα γράψουν τα επόμενα κεφάλαια στην ιστορία της ΜΙΝΙ. Συγκεκριμένα, ο κος Schwarzenbauer, ο οποίος είναι και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW, αλλά και επικεφαλής της Rolls-Royce, είπε τα παρακάτω στο περιθώριο της εκδήλωσης Concorso d Eleganza Villa d Este: «Για να διοικείς μια επιτυχημένη εταιρεία, δεν πρέπει να σταματάς ποτέ να εξερευνείς τρόπους εξέλιξης». Επιπλέον, έσπευσε να συμπληρώσει πως αν το Συμβούλιο της BMW εγκρίνει το μοντέλο, θα φανταζόταν μια τιμή της τάξης των 35.000 ευρώ.

Το μόνο κοινό της σχεδίασης του πρωτότυπου με εκείνη του MINI hatchback είναι το σχήμα των στρογγυλών εμπρόσθιων φωτιστικών σωμάτων. Υπενθυμίζουμε πως το concept κατασκευάστηκε από την ΜΙΝΙ και την Carrozzeria Touring Superleggera. Η τελευταία αποτελεί έναν σχεδιαστικό οίκο 80 χρόνων, ο οποίος έχει ως έδρα το Μιλάνο, ενώ κατασκευάζει και πούλμαν. Εξειδικεύεται στις ελαφριές κατασκευές, όπως άλλωστε υποδηλώνει και το όνομά της (superleggera στα ιταλικά σημαίνει έξτρα ελαφρύ). Για αυτό, εξάλλου το πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο κάνει χρήση μιας ανθρακονημάτινης πλατφόρμας.

Ο κος Schwarzenbauer δήλωσε πως οι πρώτες αντιδράσεις γύρω από το concept ήταν θερμές. Είπε σχετικά: «Θέλαμε να δούμε πως θα αντιδρούσαν οι φανατικοί φίλοι της ΜΙΝΙ παγκοσμίως σε ένα τόσο διαφορετικό ΜΙΝΙ. Μέχρι στιγμής, το πρωτότυπό μας έχει λάβει θερμή υποδοχή».


http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Sthn-paragwgh-to-MINI-Superleggera-Vision_118608.asp#photo3

Νέα CLA Shooting Brake

Μετά την μεγάλη 4θυρη-κουπε CLS, η μικρότερη CLA αποκτά με τη σειρά της μια Shooting Brake έκδοση, η οποία αποτελεί το μικρότερο (και πιο στιλάτο) station wagon μοντέλο της Mercedes-Benz.Ο όμιλος της Daimler επεκτείνει την «οικογένεια» των μοντέλων της που στηρίζονται στην A-Class, παρουσιάζοντας σήμερα την station wagon (Shooting Brake) εκδοχή του μικρού 4θυρου-κουπέ μοντέλου της, της CLA. Εύλογα, το εν λόγω μοντέλο αποτελεί το μικρότερο station της φίρμας, αποτελώντας μία επιπλέον εναλλακτική για όσους επιθυμούν ένα compact οικογενειακό μοντέλο της Mercedes. Για όσους επιθυμούν περισσότερα σε όρους στιλ και επιδόσεων, παράλληλα λανσαρίστηκε και η κορυφαία έκδοση CLA 45 AMG Shooting Brake.

Οι φόβοι για «κανιβαλισμό» με την C-Class Estate δεν φαίνεται να πτοούν την εταιρεία, καθώς –δικαίως- θεωρούν πως το νέο τους μοντέλο προτάσσει περισσότερο στιλ και απευθύνεται σε διαφορετικό αγοραστικό κοινό. Ωστόσο, ονομάζει ως βασικούς της ανταγωνιστές τα πιο συμβατικής αισθητικής Audi A4 Avant, BMW Σειρά 3 Touring και Volvo V60, τα μοντέλα δηλαδή που κοντράρονται και με την C-Class. Σε κάθε περίπτωση, η Mercedes φαίνεται πως δημιουργεί μια εσωτερική υποκατηγορία μοντέλων, καθώς μετά τη μεταμόρφωση της CLS σε Shooting Brake κάνει το ίδιο με το άλλο κουπέ αισθητικής 4θυρο μοντέλο της, την CLA.

Το μήκος της CLA Shooting Brake είναι 4.630 χλστ., όσο δηλαδή και εκείνο της «κανονικής» CLA, ενώ είναι κοντύτερη κατά 72 χλστ. από την «σοβαρότερη» C-Class Estate. Το πλάτος ορίζεται στα 1.777 χλστ. και το ύψος στα 1.435, με τη σχεδίαση της οροφής να δημιουργεί 40 χλστ. περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια των επιβατών, σε σχέση με ό,τι ισχύει στην 4θυρη CLA. Ο όγκος του πορτμπαγκάζ ορίζεται στα 495 λίτρα, μια τιμή που είναι διευρυμένη κατά 25 λίτρα από εκείνη του 4θυρου μοντέλου. Αν τα πίσω καθίσματα τοποθετηθούν στη θέση «Cargo», η χωρητικότητα αυξάνεται στα 595 λτ., ενώ αν αναδιπλωθούν τελείως, δημιουργείται ένας χώρος όγκου 1.354 λτ. Το προσφερόμενο εσωτερικό πλάτος του χώρου αποσκευών είναι τα 1.328 χλστ.


Οι εκδόσεις της νέας CLA Shooting Brake θα περιλαμβάνουν δύο κινητήρες πετρελαίου και τέσσερις βενζίνης. Αυτές είναι:
Πετρέλαιο
• CLA 200 CDI Shooting Brake: 2,1 λτ., 136 PS, από 101 γρ./χλμ. CO2
• CLA 220 CDI Shooting Brake: 2,1 λτ., 177 PS, από 105 γρ./χλμ. CO2
Βενζίνη
• CLA 180 Shooting Brake: 1,6 λτ., 122 PS, από 128 γρ./χλμ. CO2
• CLA 200 Shooting Brake: 1,6 λτ., 156 PS, από 130 γρ./χλμ. CO2
• CLA 250 Shooting Brake: 2,0 λτ., 211 PS, από 128 γρ./χλμ. CO2
• CLA 45 AMG Shooting Brake: 2,0 λτ., 360 PS, από 161 γρ./χλμ. CO2


 http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Nea-CLA-Shooting-Brake_121923.asp#photo6

BMW M4 GTRS4 By Vorsteiner

O Vorsteiner εξακολουθεί να παίζει με τα νεύρα μας και την υπομονή μας καθώς ενώ έδωσε περισσότερες πληροφορίες για τη M4 GTRS δεν ανακοίνωσε την ιπποδύναμή της.
H BMW M4 GTRS4 είναι το δημιούργημα με το οποίο ο Vorsteiner γιόρτασε μία δεκαετία δραστηριότητα στο χώρο της βελτίωσης και η παρουσίαση του μοντέλο έγινε στο SEMA Show.
 
Πλέον, ο βελτιωτικός οίκος έδωσε μερικές πληροφορίες σχετικά με τη M4 GTRS4, η οποία αποτελεί εξέλιξη της M4 GTS.
 
H Μ4 GTRS4 εφοδιάζεται με carbon προφυλακτήρα εμπρός και πίσω, αεροδυναμικό διαχύτη και δύο διπλές απολήξεις εξατμίσεων διαμέτρου 90 mm καθώς και πρισμένα φτερά εμπρός και πίσω.
 
Νέες είναι και οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 275 mm μπροστά και 345 mm πίσω της Pirelli, όπως μας ενημερώνουν και οι εικόνες.
 
Όσον αφορά τη βελτίωση του μοτέρ, τον V6 3.0 τον έχει αναλάβει η ESS Tuning, χωρίς όμως όπως προείπα να αναφέρει απόδοση και τεχνικές λεπτομέρειες.
 
[Πηγή: Vorsteiner]
 

Με πλούσια τεχνολογία το νέο Ford Focus

Η ανανεωμένη εκδοχή του Ford Focus έρχεται με δυναμική εμφάνιση και νέους κινητήρες, αποτελώντας μια από τις καλύτερες προτάσεις στη μικρομεσαία κατηγορία. Με 12.000.000 πωλήσεις ήδη στο «βιογραφικό» του, το Ford Focus 3ης γενιάς, τρία χρόνια μετά το λανσάρισμά του, δέχθηκε μία άκρως επιτυχημένη ανανέωση, η οποία άγγιξε τόσο το «περιτύλιγμα» όσο και το «περιεχόμενο» του οχήματος. Στόχος του δεν είναι άλλος από το αντεπιτεθεί στον οξυμένο ανταγωνισμό την κλάση των μικρομεσαίων, φιλοδοξώντας να βρεθεί στην κορυφή των πωλήσεων.

Η αισθητική αναβάθμιση 
Όπλα του ανανεωμένου Focus είναι η φρεσκαρισμένη του αισθητική και η βελτιωμένη εσωτερική εργονομία, αλλά –κυρίως- ο εμπλουτισμός της παλέτας των κινητήρων του με νέα σύνολα που εμφανίζουν ακόμα οικονομικότερη λειτουργία. Αισθητικά, το ενδιαφέρον κεντρίζει το αλλαγμένο εμπρόσθιο τμήμα, όπου ξεχωρίζουν η νέα γρίλια με χρώμιο, τα μακρόστενα και πιο δυναμικά φώτα, το τονισμένο καπό, αλλά και ο αλλαγμένος προφυλακτήρας με τους μακρύτερους προβολείς ομίχλης. Πίσω προστίθενται πινελιές χρωμίου, ενώ αλλάζει ελαφρώς η σχεδίαση των φωτιστικών και της πόρτας του χώρου αποσκευών.

Το ανανεωμένο Ford Focus εκ των έσω
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Focus, οι αλλαγές στόχευσαν στη βελτίωση της ποιότητας και της εργονομίας. H Ford προχώρησε στην τοποθέτηση στο πάνω μέρος της κονσόλας μιας νέας οθόνης αφής 8 ίντσών για τη 2η γενιά του Συστήματος Πολυμέσων SYNC της εταιρείας, το οποίο προσφέρει εξελιγμένο σύστημα φωνητικών εντολών. Αλλαξε η μορφή αρκετών διακοπτών, τοποθετήθηκαν νέες θήκες μικροαντικειμένων, καινούργιο είναι και το τιμόνι, ενώ οι νέες επενδύσεις του σαλονιού σε black satin, φέρουν διακριτικές λεπτομέρειες χρωμίου. Επιπλέον, στο ανανεωμένο Ford Focus εντυπωσιάζει για τα δεδομένα της κατηγορίας, η λίστα με τον στάνταρ ή προαιρετικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Οι νέοι κινητήρες κλέβουν την παράσταση
Η Ford λανσάρει νέους Euro6 κινητήρες βενζίνης και diesel στην γκάμα του Focus, στοχεύοντας στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Αρχικά, θα δούμε για πρώτη φορά στην Ευρώπη το νέο αλουμινένιο 4κύλινδρο 1,5 λτ. EcoBoost βενζινοκινητήρα, που αντικαθιστά τον 1,6 EcoBoost και έρχεται με 150 και 180 ίππους και 240 Nm ροπής. Η Ford «υπόσχεται» επίπεδα κατανάλωσης της τάξης των 5,5 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να βρίσκονται στα 127 γρ./χλμ.

Στη γκάμα προστίθεται επίσης ο αλουμινένιος 1,5 TDCi πετρελαιοκινητήρας με 95 και 120 ίππους με 270 Nm ροπής, αλλά μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. κατανάλωση (CO2: 98 γρ./χλμ.). Βελτιώσεις υπάρχουν και στο 2λιτρο TDCi πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων, ο οποίος θα έχει 15% χαμηλότερη κατανάλωση (μέση κατανάλωση 4,0 λτ./100 χλμ. στο χειροκίνητο 5θυρο μοντέλο) σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση των 140 ίππων.

Φυσικά παραμένει στη γκάμα ο 1,0 EcoBoost με 100 και 125 ίππους, ο οποίος από το 2015 θα έχει και έκδοση με μόνο 99 γρ. CO2 ανά χλμ., κάνοντας το Focus το πρώτο μη υβριδικό βενζινοκίνητο μικρομεσαίο χωρίς τέλη. Στη γκάμα παραμένουν επίσης ο 1,6 TDCi με 95 και 115 ίππους, καθώς και 1,6 Τi-VCT κινητήρας βενζίνης με 85, 105 και 125 ίππους. Τέλος, στα κιβώτια, θα υπάρχουν 5τάχυτες και 6τάχυτες επιλογές, αλλά και ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που θα λανσαριστεί αργότερα μέσα στο 2015.


Ο ανταγωνισμός στη μικρομεσαία κατηγορία

Opel Astra 5d
Το μικρομεσαίο μοντέλο της Opel αποτελεί παραδοσιακά στη χώρα μας ένα από τα δυνατά «χαρτιά» της κλάσης των μικρομεσαίων. Ισχυρό του προσόν αποτελούν και οι κινητήρες του, ειδικά ο 1,6 CDTi των 136 ίππων, ο οποίος είναι ο ισχυρότερος της κατηγορίας του. Το ίδιο σύνολο προσφέρεται και σε απόδοση 110 ίππων, ενώ υπάρχει και η επιλογή του 1,3 CDTi των 95 ίππων. Σε ό,τι αφορά στα σύνολα βενζίνης, υπάρχουν δύο λύσεις, αμφότερες στα 1,4 λίτρα. Η ατμοσφαιρική έχει ισχύ 100 ίππων, ενώ η υπερτροφοδοτούμενη 140.

Toyota Auris
Το μικρομεσαίο hatchback μοντέλο της Toyota προσφέρεται σε εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και υβριδική. Στη βάση της βενζινοκίνητης γκάμας του συναντάμε το σύνολο 1,33 λτ. Dual VVT-i των 99 ίππων, ενώ για όσους επιθυμούν περισσότερα, υπάρχει και η επιλογή 1,6 λτ. Valvematic με 132 άλογα. Όσοι θέλουν την οικονομία που προσφέρει το πετρέλαιο, μπορούν να αποκτήσουν το Auris 1,4 D-4D των 90 ίππων. Τέλος, το ιαπωνικό μικρομεσαίο προσφέρεται και ως υβριδικό, με το Auris HSD να διαθέτει ισχύ 136 ίππων, την ίδια στιγμή που εμφανίζει κατανάλωση 3,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 84 γρ./χλμ.

VW Golf
Το VW Golf προσφέρεται με το 1,2 TSI μοτέρ βενζίνης με απόδοση 85 ή 105 ίππων, ενώ πιο πάνω στη γκάμα του τοποθετείται το 1,4 TSI σύνολο των 122 αλόγων. Το 1.400άρι μοτέρ, με την τεχνολογία απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT) έχει ισχύ 150 ίππων. Οι επιλογές σε diesel αφορούν στον κινητήρα 1,6 TDI των 105 ίππων, ενώ στην έκδοση BlueMotion η απόδοση ανεβαίνει στους 110 ίππους. Το Golf, τέλος, προσφέρεται σε έκδοση που κινείται με φυσικό αέριο, την 1,4 TGI των 110 αλόγων.

http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/To-neo-Focus-einai-edw_121900.asp#photo10