ΚΟΣΜΟΣ

Κάλλιστον κόσμος, ποίημα γαρ θεού. - Θαλής ο Μιλήσιος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ον. - Αριστοτέλης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τραπεζίτης είναι αυτός που σου δανείζει μια ομπρέλα όταν έχει ήλιο και σου τη ζητά πίσω τη στιγμή που θα αρχίσει να βρέχει. - Mark Twain

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το σημαντικό πράγμα είναι να μην σταματήσεις να κάνεις ερωτήσεις. Η περιέργεια έχει τον λόγο της που υπάρχει. - Albert Einstein

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν δεν είναι κανείς να σε λυπηθεί ή να ζητωκραυγάσει για σένα, αυτή είναι η στιγμή που γίνεσαι παίκτης. - Ανώνυμος

ΓΝΩΜΕΣ

Οι απόψεις μας γίνονται σταθερές από τη στιγμή που σταματάμε να σκεφτόμαστε. - Ernest Renan

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. - Γιάννης Ρίτσος

Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2014

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Nissan Pulsar 1.5 Diesel

Δεν ήταν εύκολη απόφαση: να καταργείς την παρουσία σου σε μια πολύ σημαντική κατηγορία, αυτή των μικρομεσαίων οικογενειακών όπου μάλιστα έχεις γράψει ιστορία με μοντέλα όπως το Sunny. Κι όμως, η Nissan έβλεπε τότε πολύ πιο μπροστά από εμάς, όταν αποφάσισε την καρατόμηση του Almera. ΟΚ, στη χώρα μας όπως και σε άλλες “ειδικές αγορές” εμφανίστηκε το Tiida, αλλά μη γελιόμαστε: ήρθε κι έφυγε εντελώς απαρατήρητο. Κάτι που δεν σκοπεύει να κάνει το νέο Pulsar που μόλις έφτασε στην ελληνική αγορά με κύρια όπλα του τη σχεδίαση, την τεχνολογία, την ευρυχωρία και τους άκρως ενδιαφέροντες κινητήρες βενζίνης και diesel.

Φουλ της ευρυχωρίας
Σχεδιαστικά, το Pulsar υιοθετεί το πετυχημένο στυλ του νέου Qashqai συνδυάζοντας το αιχμηρό εμπρός μέρος με έντονες ακμές στο καπό, στο πλάι και πίσω. Περνώντας στο λιτό εσωτερικό συναντάμε μπόλικες θήκες για μικροαντικείμενα και αρκετά προσεγμένα υλικά, μαλακά στο επάνω μέρος, σκληρά χαμηλότερα και κάποια οικονομικής επιλογής σε μερικά σημεία. Κυρίαρχο εμφανισιακά στοιχείο είναι η κεντρική κονσόλα που σου δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται.
Βέβαια, το ατού εδώ είναι οι χώροι που χτυπάνε ταβάνι στην κατηγορία, χάρη και στο μεταξόνιο των 2.700 mm. Ειδικά πίσω, τον αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι θα τον ζήλευαν μεσαία πολυμορφικά. Είναι από τις περιπτώσεις που η φράση “κάθεσαι σταυροπόδι” δεν είναι υπερβολή, είναι πραγματικότητα. Ακόμη και ένα τρίτος επιβάτης δεν θα χρειαστεί να κάνει σημαντικές παραχωρήσεις για να βολευτεί στη μέση του πίσω καθίσματος. Πολύ μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ που με χωρητικότητα 385 λίτρα ικανοποιεί κάθε οικογενειακή ανάγκη. Μόνη παραφωνία, το σκαλοπάτι που δημιουργείται στο πάτωμα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες του καθίσματος.
Ο εξοπλισμός είναι ένα ακόμη δυνατό στοιχείο του Pulsar, με τη μεσαία έκδοση Acenta της δοκιμής να διαθέτει στάνταρ διζωνικό κλιματισμό, έξυπνο κλειδί, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, 6 αερόσακους και ESP. Η ακόμη πιο πλούσια Techna είναι πολύ Hi Tech για τα δεδομένα της κατηγορίας και περιλαμβάνει εκτός των άλλων το σύστημα πολυμέσων NissanConnect για πλήρη συνδεσιμότητα με smartphones, αλλά και το Safety Shield, ένα ολοκληρωμένο “δίχτυ ασφαλείας” με στοιχεία όπως το Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης, το Σύστημα Ανίχνευσης Κινούμενων Εμποδίων και η Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου.

Μοτερικά
Η γκάμα του Pulsar αρχικά περιλαμβάνει δύο επιλογές κινητήρα. Για όσους επιμένουν στο ξέσπασμα της βενζίνης, ο 1.2 Turbo με τους 115 ίππους έχει την απάντηση. Στην περίπτωσή μας, κάτω από το καπό φωλιάζει ο εξαιρετικός 1.5 diesel των 110 ίππων, ο οποίος μας έχει εντυπωσιάζει με τη ροπάτη λειτουργία του όπου κι αν τον έχουμε συναντήσει, από μοντέλα της Nissan και της Renault μέχρι της Mercedes-Benz. Το Pulsar δεν αποτελεί εξαίρεση, αφού η προθυμία από τις χαμηλές στροφές συνδυάζεται με δύναμη στις μεσαίες και οικονομία σε κάθε περίπτωση. Είναι σχετικά εύκολο με προσεκτική οδήγηση και με βοηθούς το “απλωμένο” σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο και το στάνταρ Start/Stop, να δεις τιμές κατανάλωσης κάτω από 6,0 lt/100 km στο trip. Ειδικά στο ήρεμο ταξίδι βλέπεις άνετα νούμερα με το ‘4’ μπροστά, όχι μακριά από τα 3,6 lt/100 km που ανακοινώνει επίσημα ως μέση τιμή ο κατασκευαστής. Την ίδια στιγμή, με τις εκπομπές CO2 στα 94 g/km γλιτώνεις και τα τέλη κυκλοφορίας!
Είναι η ροπή των 260 Nm η οποία εμφανίζεται από τις μόλις 1.600 rpm που σε βοηθά, τόσο στην οικονομία όσο και όταν θέλεις να κινηθείς σβέλτα. Και όταν λέμε σβέλτα, το Pulsar 1.5 D επιταχύνει στα 100 km/h από στάση στον αξιοπρεπέστατο χρόνο των 11,5 sec και μέχρι την τελική των 190 km/h, αν και το φόρτε του είναι οι ρεπρίζ. Απλά σανιδώνεις το γκάζι και το Pulsar προσπερνά σβέλτα και με ασφάλεια.

Με γαλλική ανατροφή
Αυτό που χαρακτηρίζει όμως το νέο χάτσμπακ της Nissan στην οδήγηση, είναι ο ιδανικός τρόπος που συνδυάζει όλα όσα αναζητά ο οικογενειάρχης. Εκτός από οικονομικό και σβέλτο, είναι πολύ άνετο, ασφαλέστατο και ευκολοδήγητο. Η ανάρτηση θυμίζει γαλλική κατασκευή και απορροφά υποδειγματικά κάθε είδους ανωμαλίες, χωρίς όμως να βάζει σε δεύτερη μοίρα την οδική συμπεριφορά. Όχι, το Pulsar δεν είναι το χάτσμπακ που θα σε εξιτάρει οδηγικά. Είναι όμως αυτό που στρίβει σωστά, ισορροπημένα, χωρίς έντονες κλίσεις ή άτσαλες αντιδράσεις και με το ESP να σε βοηθά όταν το παρακάνεις. Ειδικά στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ξεκούραστα. Μόνη μας παρατήρηση εδώ είναι ο θόρυβος που διαπερνά την ηχομόνωση. Δεν είναι πολύς αλλά αν δεν ακούς μουσική γίνεται αισθητός. Δεν είναι ούτε συγκεκριμένος, καθώς αποτελεί μια μίξη από τον κινητήρα, τον αέρα και την κύλιση. Δεν είναι κάτι σημαντικό, αλλά όταν δεν έχεις κάτι ουσιαστικό να του προσάψεις ψάχνεις στις λεπτομέρειες…

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Nissan Pulsar 1.5 Diesel
ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Nissan Pulsar 1.5 DieselΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Nissan Pulsar 1.5 Diesel
ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Nissan Pulsar 1.5 Diesel
http://www.gocar.gr/test-drives/test/13817,DOKIMH_Nissan_Pulsar_15_Diesel.html

GP Αμπου Ντάμπι: Πρωταθλητής ο Lewis Hamilton

Για δεύτερη φορά στην καριέρα του ο Lewis Hamilton πήρε το πρωτάθλημα και μάλιστα στον τελευταίο αγώνα. Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes κατάφερε και έκανε μια εκπληκτική εκκίνηση και δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα. Ο Rosberg εκτός από την εκκίνηση που έχασε από τον Hamilton είχε να αντιμετωπίσει και πρόβλημα με το μονοθέσιό του και βγήκε εκτός διεκδίκησης. Το μόνο που του είχε απομείνει στο τέλος ήταν να ανέβει στην 5η θέση και να μην τερματίσει ο Hamilton.

Οι πρώτες εικόνες που είδαμε από την τηλεόραση έδειχναν τους Hamilton και Rosberg να χαιρετούν τους μηχανικούς τους παίρνοντας δύναμη για το αγώνα. Κανένας από τους δυο οδηγούς δεν θα έκανε δηλώσεις σε δημοσιογράφους πριν από την έναρξη του αγώνα, ενώ και η ομάδα της Mercedes θα κρατούσε χαμηλούς τους όποιους πανηγυρισμούς.

Ο Hamilton έκανε μια εκπληκτική εκκίνηση περνώντας μπροστά από τον Rosberg με τον Massa να ανεβαίνει στην 3η θέση και τον Button να ανεβαίνει στην 4η. Αρκετά πίσω είχε πέσει ο Bottas (8ος) .  Ο πρώτος που μπήκε για αλλαγή ελαστικών ήταν ο Alonso στον 6ο μόλις γύρο. Αμέσως μετά μπήκαν οι Button, Raikkonen και Kvyat με το ενδιαφέρον να εστιάζεται καθαρά στις δυο Mercedes. O Hamilton έχοντας την πρωτοπορία θα επέλεγε πρώτος την στρατηγική.

Ο Hamilton επέλεξε τον 11ο γύρο να μπει μέσα και το στοπ ήταν γρήγορο. Ο Rosberg μπήκε στον επόμενο με την διαφορά τους να παραμένει σταθερή, ενώ την πρωτοπορία του αγώνα είχε πάρει ο Massa. Μπαίνοντας για το δικό του στοπ στον 14ο γύρο βγήκε στην 3η θέση.

Η πρώτη εγκατάλειψη ήρθε στον 17ο γύρο όταν η Toro Rosso του Kvyat έμεινε στην πίστα. Ο Rosberg αντιμετώπισε πρόβλημα και από τα 2.7 δυτερ που ήταν πίσω από τον Hamilton η διαφορά του μεγάλωσε στα 5.7. Σε επανάληψη που είδαμε φάνηκε ότι έχασε τα φρένα και βγήκε εκτός πίστας. Όμως δεν τα είχαμε δει όλα. Υπήρχε πρόβλημα με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ERS στο μονοθέσιο του Γερμανού, σενάριο που δεν ήθελαν καθόλου να σκέφτονται στην Mercedes.

Ο Massa όμως δεν είχε τέτοιες έννοιες και πέρασε τον Rosberg παίρνοντας την 2η θέση. Στον 29ο γύρο είχαμε την δεύτερη εγκατάλειψη με τον Maldonado να σταματάει στην άκρη της πίστας με το μονοθέσιό του να παίρνει φωτιά. Όμως και ο Hamilton έδειχνε να χάνει ρυθμό. Υπήρχε η αίσθηση ότι για ασφάλεια πιθανώς να έκλεισαν κάποια συστήματα από τον Hamilton. Στον 32ο γύρο ο Hamilton μπήκε όμως για λάστιχα που θα τον έφερναν μέχρι το τέλος του αγώνα. Ο Rosberg μπήκε στον 35ο έχοντας πάρει εντολή ότι θα έπρεπε να κάνει αρκετές κινήσεις χειροκίνητα.

Και ενώ η Mercedes έβγαζε κάποια πολύ ωραία tweet για τον Rosberg στην πίστα ο Γερμανός ρωτούσε σε ποια φάση βρισκόταν για να έχει έστω και μαθηματικές ελπίδες εάν εγκατέλειπε ο Hamilton. Στον 38 από τους 55 γύρους ήταν στην 8η θέση και δεν ήταν ικανοποιητική η απάντηση, από την στιγμή που ήθελε να είναι τουλάχιστον 5ος. «Τι στο δι**λο σημαίνει αυτό;» ρώτησε για να πάρει την απάντηση «Οδήγησε με τέρμα γκάζι , είναι ότι καλύτερο μπορείς να κάνεις», από τον μηχανικό του.

Ο Rosberg είχε πέσει στην 8η θέση ενώ o Hamilton ήταν στην πρωτοπορία. Η «μάχη» που γινόταν ήταν ανάμεσα στον Hamilton και στον δεύτερο Massa ο οποίος είχε βάλει τα πολύ μαλακά λάστιχα και έπρεπε να κλείσει μια διαφορά 9 δευτερολέπτων σε 8 γύρους. Στο τέλος δεν τα κατάφερε και έτσι στο βάθρο ανέβηκαν οι Hamilton, Massa και Bottas.

http://www.gocar.gr/races/f1/13888,GP_Ampoy_Ntampi_Prwta8lhths_o_Lewis_Ham.html