ΚΟΣΜΟΣ

Κάλλιστον κόσμος, ποίημα γαρ θεού. - Θαλής ο Μιλήσιος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ον. - Αριστοτέλης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τραπεζίτης είναι αυτός που σου δανείζει μια ομπρέλα όταν έχει ήλιο και σου τη ζητά πίσω τη στιγμή που θα αρχίσει να βρέχει. - Mark Twain

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το σημαντικό πράγμα είναι να μην σταματήσεις να κάνεις ερωτήσεις. Η περιέργεια έχει τον λόγο της που υπάρχει. - Albert Einstein

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν δεν είναι κανείς να σε λυπηθεί ή να ζητωκραυγάσει για σένα, αυτή είναι η στιγμή που γίνεσαι παίκτης. - Ανώνυμος

ΓΝΩΜΕΣ

Οι απόψεις μας γίνονται σταθερές από τη στιγμή που σταματάμε να σκεφτόμαστε. - Ernest Renan

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. - Γιάννης Ρίτσος

Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2014

Φίλτρα Αέρα και πως δουλέυουν

Γνωρίζεις τι κάνουν τα φίλτρα?
Καλά ναι, φιλτράρουν τα πράγματα που τα διαπερνούν, αλλά υπάρχουν περισσότερα πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε για αυτά...

O αέρας θα μπορούσε να παρομοιαστεί με το αίμα και το φαγητό για τον κινητήρα ενός αυτοκινήτου και για τον λόγο που δεν θες έναν ιό στον αίμα σου (πχ AIDS) ή μια μύγα στο φαγητό σου για τον ίδιο λόγο δεν θέλει και η μηχανή σου περίεργα πράγματα μέσα από τον αέρα που την διαπερνά.

Τι κάνει?
Η δουλειά των φίλτρων του αέρα είναι να σταματούν την σκόνη και γενικά διάφορα θραύσματα που τυχόν να υπάρχουν στον αέρα ή άλλα μικροσκοπικά σωματίδια που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι να εισέρθουν στον κινητήρα και να προκαλέσουν κάποια βλάβη στο μοτέρ.

Τα υλικά των φίλτρων αέρα
Τα στοιχεία από τα οποία μπορεί να αποτελείται ένα φίλτρο αέρα είναι από τέσσερα διαφορετικά υλικά. Καταρχάς υπάρχουν τα λεγόμενα χάρτινα φίλτρα που είναι φτηνά και αποτελεσματικά. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος γιατί τα χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα παραγωγής, αν και δεν έχουν maximum απόδοση και δεν καθαρίζονται.
Αλλη κατηγορία φίλτρων είναι τα φίλτρα γάζας που είναι τα πιο κοινά aftermarket φίλτρα. Φιλτράρουν καλύτερα τον εισερχόμενο αέρα και επιτρέπουν την καλύτερη ροή του. Ακόμα υπάρχει η δυνατότητα καθαρισμού τους και χρειάζεται να τα ψεκάσεις με ένα ειδικό λάδι για να είναι ικανά να λειτουργήσουν σωστά.
Τα φίλτρα από αφρώδες υλικό επιτρέπουν την εισαγωγή πολύ περισσότερου αέρα σε σχέση με το μέγεθός του σε σχέση με άλλα φίλτρα ίδιου μεγέθους αλλά το μειονέκτημά τους είναι ότι δεν φιλτράρουν τόσο αποδοτικά τον αέρα λόγω των μεγάλων κενών που υπάρχουν ανάμεσα στον αφρό. Και σε αυτό τον τύπο φίλτρων μπορείς να τα ψεκάσεις με ειδικό σπρέι λαδιού αλλά δεν βοηθά τόσο όσο στα φίλτρα γάζας.
Τέλος υπάρχουν και τα συρμάτινα φίλτρα που επιτρέπουν σαν τα αφρώδη φίλτρα μεγάλες ποσότητες αέρα αλλά δεν είναι τόσο αποδοτικά στην συγκράτηση σωματιδίων. Από την άλλη όμως είναι απλά και εύκολα στο καθάρισμα τους.
Θα προτείναμε να χρησιμοποιείται φίλτρα γάζας, αλλά αν και οι άλλοι τύποι φίλτρων κάνουν καλή δουλειά και φιλτράρουν τον αέρα αρκετά καλά.
Πως λειτουργεί ένα φίλτρο αέρα
Ο τρόπος που λειτουργούν τα φίλτρα είναι πολύ απλός. Τα βρίσκουμε στην αρχή του σωλήνα εισαγωγής ή κλεισμένα στο λεγόμενο φιλτροκούτι που υπάρχει σε κάθε συνηθισμένο αυτοκίνητο. Ο αέρας εισέρχεται στο φίλτρο πριν διαπεράσει κάποιον αισθητήρα ή μπει μέσα στον κινητήρα. Ολα τα φίλτρα έχουν ένα κύριο υλικό για να φιλτράρουν τον αέρα αλλά πολλά έχουν και ένα δεύτερο συρμάτινο δίχτυ όπου αποτρέπει την εισαγωγή μεγαλυτέρων αντικειμένων.
Το μέγεθος του φίλτρου αέρα
Τα φίλτρα μπορούν και φιλτράρουν ορισμένη ποσότητα αέρα για το μέγεθός τους. Οταν βελτιώνεις το αυτοκίνητό σου χρειάζεται περισσότερος αέρας να εισέρθει στο μοτέρ από όσο μπορεί να βάλει το φίλτρο με αποτέλεσμα να έχει αντίκτυπο στην απόδοση του κινητήρα και σε extreme περιπτώσεις μπορεί να μείνεις στιγμιαία από δύναμη και να πρέπει να αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι.
Μπορεί να έχεις παρατηρήσει ότι σε βελτιωμένα και turbo αυτοκίνητα ο σωλήνας εισαγωγής κατασκευάζεται από αλουμίνιο. Ο λόγος που κατασκευάζεται από αυτό το υλικό δεν είναι καθαρά μόνο για την εμφάνιση. Είναι γιατί συχνά στην αρχή τους έχουν φίλτρα που συνήθως είναι μικρά με αποτέλεσμα να περιορίζουν τον αέρα που ρουφά η τουρμπίνα με αποτέλεσμα ο εργοστασιακός εύκαμπτος σωλήνας να συνθλίβεται και να φράζει από την υποπίεση που δημιουργεί η τουρμπίνα.
Ενα καλό παράδειγμα είναι με ένα Cosworth 600 ίππων, του οποίου ο ιδιοκτήτης το είχε εφοδιάσει με ένα μεταλλικό kit εισαγωγής προερχόμενο. Το αυτοκίνητο μόλις δοκιμάστηκε έκανε κομπιάσματα και είχε χάσει μέρος της δύναμής του.
Το πρόβλημα παρατηρήθηκε στο δυναμόμετρο όπου στο τέρμα γκάζι ο σωλήνας της εισαγωγής τσαλάκωνε και έκλεινε. Μόλις όμως τοποθέτησε πίσω το αρχικό φίλτρο που είχε το αυτοκίνητο που ήταν μεγαλύτερο αμέσως επανήλθε στην σωστή λειτουργία ο κινητήρας του. Μετά όμως τοποθέτησαν ένα νέο άκαμπτο σωλήνα εισαγωγής με το μικρότερο φίλτρο και δεν δημιουργήθηκαν προβλήματα γιατί ο μεταλλικός σωλήνας δεν μπορούσε να παραμορφωθεί.
Λαδώνοντας το φίλτρο
Οπως αναφέραμε πιο πάνω τα φίλτρα γάζας και μερικά από τα σιλικονούχα φίλτρα χρησιμοποιούν ένα λεπτό σπρέι λαδιού για να βοηθήσουν το φίλτρο να κατακρατήσει ακόμα και τις πιο μικρές βρομιές που υπάρχουν στον ατμοσφαιρικό αέρα και που είναι ανεπιθύμητες για την λειτουργία του κινητήρα μας. Αλλά σε αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με air flow meter (AFM, MAF) πρέπει να προσέχεις μην το παρακάνεις με το λάδι στο φίλτρο αέρα γιατί μπορεί να προκαλέσει ζημιά στον αισθητήρα του air flow meter και το αυτοκίνητο μετά να μην λειτουργεί σωστά. Τα παλιά air flow meter δεν είναι τόσο ευαίσθητα όσο τα καινούρια που είναι πιο εύθραυστα, για αυτό και χρειάζεται περισσότερο προσοχή.
Οδηγώντας χωρίς φίλτρο αέρα
Είμαι σίγουρος ότι έχεις δει ορισμένες κατασκευές, ιδιαίτερα αυτοκίνητα dragster, τα οποία τρέχουν χωρίς να χρησιμοποιούν φίλτρα αέρος. Αυτό δεν είναι τόσο ανόητο και επικίνδυνο όσο μπορεί να νομίζεις αλλά ταυτόχρονα δεν είναι καλή ιδέα για ένα αυτοκίνητο δρόμου. Τα πολύ δυνατά αυτοκίνητα dragster δεν χρησιμοποιούν φίλτρο αέρα διότι το φίλτρο από μόνο του αποτελεί έναν περιορισμό για τον εισερχόμενο αέρα. Εκτός από αυτό δεν υπάρχει και αρκετός χώρος για να χωρέσει ένα τόσο μεγάλο φίλτρο που δεν θα περιόριζε την εισαγωγή του αέρα που το μοτέρ πραγματικά χρειάζεται.
Σε αγώνες dragster είναι ασφαλές να τρέχεις χωρίς φίλτρο αέρα γιατί ο χώρος που τρέχουν τα αυτοκίνητα είναι ελεγχόμενος και δεν υπάρχουν τόσοι κίνδυνοι να απορροφήσει κάτι ο κινητήρας. Από την άλλη τα πράγματα στον δρόμο είναι πιο επικίνδυνα και η μη χρησιμοποίηση φίλτρου κρύβει αρκετούς κινδύνους. Για αυτό προσοχή!
Πάνελ ή κώνος
Υπάρχει μεγάλο δίλημμα αν καλύτερα είναι τα πάνελ φίλτρα ή τα φίλτρα σε σχήμα κώνου. Αυτό όμως βασικά εξαρτάται από το πόσο καλό είναι το φιλτροκούτι με το οποίο είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο. Εάν το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με ένα αποτελεσματικό φιλτροκούτι που επιτρέπει την υψηλή ροή εισερχόμενου αέρα και μπορεί να ανταποκριθεί στην δύναμη που αποδίδει το μοτέρ μπορείς να το αφήσεις ετσι και να χρησιμοποιήσεις πάνελ φίλτρο. Επιπρόσθετα το φιλτροκούτι σταματά τον ζεστό αέρα από την μηχανή να εισέρθει στον κινητήρα και να μειωθεί η ιπποδύναμη του.
Αν όμως το φιλτροκούτι δεν επαρκεί για τις ανάγκες του κινητήρα τότε ένα μεγαλύτερο φίλτρο τύπου κώνου θα δώσει μεγαλύτερη ιπποδύναμη στο μοτέρ. Ο κώνος μπορεί να απορροφά ποσότητες ζεστού αέρα από τον κινητήρα αλλά και πάλι απορροφά τόση μεγαλύτερη ποσότητα αέρα, από το περιοριστικό φιλτροκούτι, που στο τέλος ευνοεί την απόδοση του μοτέρ.
Σε έναν ιδανικό κόσμο ένα πολύ καλό σχεδιασμένο φιλτροκούτι είναι καλύτερο. Αλλά στον κόσμο που ζούμε βλέπουμε ότι τα περισσότερα περιορίζουν την εισροή άπλετου αέρα, ειδικά σε κατασκευές που προορίζονται να αποδώσουν μεγάλες ιπποδυνάμεις, οπότε ένα kit εισαγωγής συνήθως είναι καλύτερο από το standard φιλτροκούτι.

http://www.burnout.gr/articles/tehnika-themata/filtra-aera-kai-pos-doyleyoyn

Test: Νέο Peugeot 108

Απέναντι σε μια κατηγορία που έχει ανανεωθεί προσφάτως σχεδόν πλήρως, το νέο 108 έρχεται για να ενισχύσει την παρουσία της Peugeot στα μίνι, βασιζόμενο στη νεανική του σχεδίαση.
Ο αντικαταστάτης του Peugeot 107, το νέο 108, έρχεται για να αναβαθμίσει την παρουσία της μάρκας στη μίνι κατηγορία. Το αυτοκίνητο, όπως και στην προηγούμενη γενιά του, αποτελεί project κοινής κατασκευής μεταξύ της PSA Peugeot-Citroen και της Toyota, ενώ κατασκευάζεται μαζί με τα Citroen C1 και Toyota Aygo στο Κολίν της Τσεχίας, με τα οποία μοιράζεται τα μηχανικά και τεχνικά του μέρη, αλλά και το εσωτερικό του. Στη χώρα μας, η διάθεση του 108 ξεκινά αυτή την περίοδο σε τιμές που ξεκινούν για την 3θυρη έκδοση από τα 10.240 ευρώ, ενώ το κόστος του 5θυρου αυτόματου όπως αυτό της δοκιμής μας, είναι από 11.390 ευρώ
Όμορφο και νεανικό
Με άκρως μαζεμένες διαστάσεις, το νέο 108 διαφοροποιείται αισθητικά έναντι των δύο «αδελφών» του, σε ένα αποτέλεσμα ελκυστικό και νεανικό. Έτσι, στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει άμεσα η χρωμιωμένη μάσκα με το ανάγλυφο «PEUGEOT» και τον λέοντα της μάρκας ακριβώς από πάνω του, ενώ όμορφα είναι τα φωτιστικά με το μαύρο κάτοπτρο.


Εσωτερικό-Χώροι: Πιο ποιοτικό, μοντέρνο και με καλύτερους χώρους

Στο εσωτερικό του νέου 108, υπάρχει σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με το αντίστοιχο τμήμα του 107 σε σχεδίασή και ποιότητα. Με την πρώτη ματιά, ξεχωρίζει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών Mirror Screen, με πολύ καλή ευκρίνεια, ευχρηστία και γενικότερη, εύκολη πλοήγηση στις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων.




Κινητήρας-Κιβώτιο: Σβέλτος και οικονομικός

Αρχική επιλογή στη γκάμα του 108 είναι και πάλι ο 1.000άρης 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 69 ίππων (υπάρχει και ο 1.200άρης 3κύλινδρος με 82 «άλογα), ο οποίος έρχεται με αλλαγές και βελτιώσεις, που προσφέρουν ακόμη καλύτερη οικονομία κίνησης.


Στο δρόμο: Καλύτερο σε άνεση, σταθερό και ευκολοδήγητο
Μπορεί να βασίζεται στο ίδιο πλαίσιο με το 107, ωστόσο το 108 φέρει νέες ρυθμίσεις στην ανάρτησή του, με στόχο να προσφέρει καλύτερη άνεση και ποιότητα κύλισης από το παρελθόν



http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Test-Neo-Peugeot-108_121704.asp#photo1

Οι πρώτες εικόνες της McLaren Honda!

Στην πίστα του Silverstone έκανε τα πρώτα της αγωνιστικά βήματα η McLaren Honda αναβιώνοντας μετά 22 χρόνια ένα αξέχαστο δίδυμο.

Δεν επρόκειτο για κάποια επίσημη δοκιμή εξέλιξης ενόψει της νέας αγωνιστικής σεζόν, αλλά για την πρώτη δημόσια, αν και κεκλισμένων των θυρών, εμφάνιση του βρετανικού μονοθεσίου με τον V6 κινητήρα και τα λογότυπα της ιαπωνικής Honda που πραγματοποιήθηκε στη διάσημη βρετανική πίστα για τις πρώτες κινηματογραφικές ανάγκες της ομάδας. Ως εκ τούτου, το «σώμα» του μονοθεσίου δεν ήταν ασφαλώς η νέα MP4-30, που θα δούμε στις πίστες το 2015, αλλά η «προσωρινή» έκδοση με τον κωδικό MP4-29H. Στα πλαίσια της συγκεκριμένης εκδήλωσης, το μονοθέσιο, το οποίο «πατούσε» σε διαφορετικών προδιαγραφών ελαστικά της Pirelli, κάλυψε 100 χιλιόμετρα, όσα ακριβώς προβλέπουν οι επίσημοι κανονισμοί του θεσμού, τα οποία και αποδείχτηκαν αρκετά ώστε να εξαχθούν τα πρώτα συμπεράσματα και να συγκεντρωθούν χρήσιμες πληροφορίες προς τέρψιν, ασφαλώς, των μηχανικών της ομάδας.

Χαρακτηριστικά, ο επικεφαλής μηχανικός της Honda, δήλωσε: «Η Formula 1 είναι ένα πολύ σημαντικό τμήμα της στρατηγικής μας και το να κερδίζουμε είναι σημαντικό για την Honda. Πιστεύω ακράδαντα πως θα κερδίσουμε αγώνες την επόμενη χρονιά»!_Χ.Α.


 http://www.4troxoi.gr/default.php?pname=Article&cat_id=48&art_id=16899