ΚΟΣΜΟΣ

Κάλλιστον κόσμος, ποίημα γαρ θεού. - Θαλής ο Μιλήσιος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ον. - Αριστοτέλης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τραπεζίτης είναι αυτός που σου δανείζει μια ομπρέλα όταν έχει ήλιο και σου τη ζητά πίσω τη στιγμή που θα αρχίσει να βρέχει. - Mark Twain

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το σημαντικό πράγμα είναι να μην σταματήσεις να κάνεις ερωτήσεις. Η περιέργεια έχει τον λόγο της που υπάρχει. - Albert Einstein

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν δεν είναι κανείς να σε λυπηθεί ή να ζητωκραυγάσει για σένα, αυτή είναι η στιγμή που γίνεσαι παίκτης. - Ανώνυμος

ΓΝΩΜΕΣ

Οι απόψεις μας γίνονται σταθερές από τη στιγμή που σταματάμε να σκεφτόμαστε. - Ernest Renan

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. - Γιάννης Ρίτσος

Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου 2014

Τα 10 «χειρότερα» για τους αριστερόχειρες!

Δυσκολεύονται να κόψουν κάτι με το ψαλίδι, αδυνατούν να χειριστούν το ποντίκι αλλά και το πληκτρολόγιο του υπολογιστή, κινδυνεύουν να τραυματιστούν με αντικείμενα καθημερινής χρήσης, από  μαχαίρια και ανοιχτήρια μέχρι εργαλεία, παίρνουν τα μαχαιροπίρουνα και το ποτήρι του εξ αριστερών διπλανού τους, αδυνατούν να γράψουν σε σπιράλ τετράδιο, ενώ τα γραπτά τους είναι πάντα γεμάτα μουτζούρες. Όσο για να παίξουν συμβατική κιθάρα, βιολί ή σαξόφωνο, ούτε λόγος! Δεν είναι, μάλιστα, λίγες οι φορές που μικροατυχήματα συνοδεύουν τη χρήση «δεξιών» προϊόντων από έναν αριστερόχειρα, ενώ είναι αναγκασμένοι να καταπονούν και το σώμα τους. Κι όμως οι αριστερόχειρες δεν είναι αδέξιοι. Άλλωστε σπουδαίοι αριστερόχειρες ανά τον κόσμο απέδειξαν ότι συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: Ο Μέγας Αλέξανδρος (κρατούσε το δόρυ µε το αριστερό χέρι), ο Αριστοτέλης, ο Νεύτωνας, ο Λεονάρντο ντα Βίντσι, ο Μιχαήλ Άγγελος, ο Μπετόβεν, ο Ναπολέων, ο Αϊνστάιν, η λίστα είναι ατελείωτη…  Ζώντας σε έναν κόσμο σχεδιασμένο μόνο για τους άλλους, οι αριστερόχειρες έχουν κάθε λόγο να ζουν το δικό τους εφιάλτη όταν πρόκειται να κάνουν απλά, καθημερινά πράγματα. Γιατί τότε είναι που έρχονται σε επαφή με τα «χειρότερα»…

Ψάρι που ζει… στη στεριά

Η φύση έχει πάντα τους τρόπους να μας εκπλήσσει. Ποτέ η υπάρχουσα γνώση δεν θα είναι αρκετή για να θεωρήσουμε ότι τα ξέρουμε όλα. Ακόμα και αυτά που θεωρούνται δεδομένα, όπως «το ψάρι έξω από το νερό δεν ζει» είναι σχετικό. Γιατί υπάρχει ένα είδος ψαριού που συναντάται στην Αμερική, από τη Φλόριντα μέχρι τη Βραζιλία, διαφορετικό και με μήκος μόλις 75 mm. Αυτό λοιπόν το ψαράκι, είναι το σούπερ-ψάρι που αψηφεί μια παγκόσμια σταθερά, ίσως και δυο…

Mercedes-Benz CLA180 CDI 7G-DCT

Είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι θα προσπαθήσω να μην αναφερθώ στη σχεδίαση της CLA από την πρώτη πρόταση αυτής της δοκιμής. 

Προφανώς απέτυχα να το τηρήσω. Και είναι ξεκάθαρο το γιατί: Ο κύριος λόγος που θα σε οδηγήσει στην αγορά μιαςCLA είναι η σχεδίαση. Αλλιώς, μπορείς να πάρεις μια A-Class που είναι φτηνότερη. Ή μια B-Class που είναι πιοευρύχωρη και πρακτική. Ή μια GLA που ως crossover δίνει και μια περιπετειώδη δυναμική στις εκδρομές σου.

Ζήτα της, αλλά όχι πολλά
Με τους 109 ίππους του γραμμικότατου σε απόδοση 1.500άρη κινητήρα της Renault απέναντι σε 1.450 κιλά, δεν περιμένεις επιδόσεις πρώτης γραμμής από τη CLA180 CDI. Ακόμα και με την αρωγή του πολύ ομαλού σε λειτουργία ημιαυτόματου κιβωτίου 7G-DCT με τις επτά ταχύτητες και τους δύο συμπλέκτες. Τελικά, ναι μεν τα 12,1”για τα 0-100 km/h δεν ταιριάζουν ιδιαίτερα στο πρεστίζ ενός τέτοιου σχήματος, όπως επίσης τα 6,5" ή τα 9,6” για τα 80-110 και τα 110-140 km/h αντίστοιχα (με kickdown), όμως η αίσθηση στην καθημερινότητα δεν είναιαπογοητευτική. Ειδικά σε ταχύτητες πόλης, πατάς το γκάζι και το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται ικανοποιητικά. Θα πρέπει να βγεις σε ανοιχτό δρόμο και να πατήσεις περισσότερο για να καταλάβεις ότι ύστερα από τα 120 km/h η επιτάχυνση φθίνει αισθητά.

Σε γενικό πλαίσιο, το ίδιο για τις επιδόσεις ισχύει και με το θεόμακρο 6άρι κιβώτιο με τον πολύ καλό λεβιέ, το οποίο ναι μεν σε θέλεις να ασχολείσαι συνεχώς μαζί του, αλλά από την άλλη σε γλιτώνει από 2.533 ευρώ. Είναι αλήθεια ότι η Mercedes-Benz κοστολογεί τσιμπημένα την άνεση του αυτόματου. Το μοτέρ πολιτισμένο και αθόρυβο, τόσο που σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση ακούγεται σπανιότατα στην καμπίνα.
Στο κράτημα τα πράγματα είναι λίγο-πολύ αναμενόμενα. Οι 109 ίπποι δεν αρκούν σε καμία περίπτωση για ναζορίσουν το πλαίσιο της CLA και η πρόσφυση πάντα ξεπερνά το απόθεμα ισχύος του μοτέρ. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να οδηγείς με βλέμμα μακριά για να διατηρείς όσο περισσότερο γίνεται τη φόρα σου, προκειμένου να κινείσαι σβέλτα χωρίς να ξεζουμίζεις το μοτέρ. Όταν πάλι χρειαστεί να φρενάρεις, μπορεί να επιβραδύνει με ρυθμό που σε γεμίζει εμπιστοσύνη. Ακόμα, το εμπρός σύστημα είναι πλούσιο σε πρόσφυση, το τιμόνι είναι ακριβές και το πίσω μέρος ακολουθεί χωρίς πρόβλημα. Βέβαια, με το σπορ πακέτο AMG του αυτοκινήτου της δοκιμής η ανάρτηση είναιπιο σφιχτή από όσο χρειάζεται. Η βασική ρύθμιση είναι σαφώς προτιμότερη και –κυρίως- πιο άνετη, συνεπέστερηστην εικόνα μιας Mercedes-Benz.

Βενζινάδικο; Μια στο τόσο…
Είναι σαφές ότι για τη βασική ντίζελ CLA το ζητούμενο είναι το πάντρεμα του πρεστίζ με την ελάχιστη κατανάλωση. Ό,τι ακριβώς πετυχαίνει δηλαδή: Ακόμα και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια για οικονομική οδήγηση, δύσκολα θα δεις στον υπολογιστή ταξιδιού πάνω από 6,5 lt/100 km κι εύκολα θα σταθεροποιηθεί στα 6,1. Το καλό σύστημα stop/start και η απλωμένη κλιμάκωση του κιβωτίου φροντίζουν εκτός των άλλων και για χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, που φτάνουν το πολύ στα 98,1 ευρώ/χρόνο.
Βέβαια, οικονομία με την CLA180 CDI ξεκινάς να κάνεις αφού έχεις δώσει τουλάχιστον 35.000 ευρώ για να την αγοράσεις, τα οποία είναι πάρα πολλά για ένα αυτοκίνητο τέτοιας ισχύος. Από την άλλη, για την αμέσως ισχυρότερηCLA200 CDI των 136 ίππων θα πρέπει να κάνεις ένα άλμα 7.970 ευρώ (!), οπότε μάλλον η Mercedes-Benz διευκολύνει την επιλογή σου. Εάν θέλεις ντίζελ CLA και οι απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις σε καλύπτουν, αγοράζεις180 χωρίς δεύτερη σκέψη.

Τι λέει το DRIVE
Πολύ ακριβή και με απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις, αλλά εάν σου αρέσει η CLA είναι πιο προσιτή ντίζελ επιλογή. Η GLA είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα, λίγο φτηνότερη και καλύτερη συνολικά εναλλακτική.
Τιμή από € 35.033 (με αυτόματο κιβώτιο, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 109 PS/4.000 rpm, 26,5 kgm/1.750-2.500 rpm, ημιαυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 5,3”
0-80 km/h 8,1”
0-100 km/h 12,1”
0-120 km/h 17,0”
0-140 km/h 23,9”
0-160 km/h 33,0”
0-400 m 18,3”
0-1.000 m 33,3”
30-50 km/h (kickdown) 2,1”
50-80 km/h (kickdown) 4,3”
80-110 km/h (kickdown) 6,5”
110-140 km/h (kickdown) 9,6”
100-0 km/h σε 37,5 m
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 102-109 g/km
Διαστάσεις 4.630 x 1.777 x 1.432
Βάρος 1.450 kg
http://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-mercedes-benz-cla180-cdi-7g-dct

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Ford Fiesta Black Edition 1.0 140 PS

Το Fiesta προκαλεί την κάστα των προσιτών hot hatch με το
1.000άρι διαμάντι EcoBoost των 140 ίππων και ένα πλαίσιο αριστούργημα.
Θα μπορούσαν στη Ford να αρκεστούν στο έξυπνο στυλιστικό concept “Red & Black” και την άριστη εφαρμογή του στο δυναμικό αμάξωμα του 3θυρου Fiesta. Όμως όχι. Ήθελαν να μας αποδείξουν πως ο εκπληκτικός 1.000άρης EcoBoost, ο “Διεθνής Κινητήρας” για τρεις συνεχείς χρονιές, μπορεί και περισσότερα. Σεβασμός λοιπόν στους μηχανικούς της Ford που “έβγαλαν” 140 ίππους και 210 Nm ροπής από μόλις 999 κυβικά, ρίχνοντας το Fiesta στην αρένα των Seat Ibiza FR, Suzuki Swift Sport και Abarth 500. Ναι, πρόκειται για τον ισχυρότερο 1.000άρη βενζινοκινητήρα όλων των εποχών! Φυσικά, δεν ξέχασαν να φροντίζουν αναλόγως τηνανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και την κλιμάκωση του κιβωτίου.

Πάμε από την αρχή
Τι είναι όμως τούτο εδώ το Fiesta; Είναι η νέα σπορτίβικη έκδοση που γεφυρώνει το κενό από το1.000άρι Sport των 125 ίππων με το κορυφαίο ST των 182 ίππων. Διαθέσιμο σε δύο τρίθυρες εκδόσεις, ‘RED’ κόκκινο με μαύρες λεπτομέρειες, ή ‘BLACK’, δηλαδή μαύρο με κόκκινες λεπτομέρειες, όπως αυτό που δοκιμάζουμε εδώ. Εμφανισιακά, τον ξεχωριστό τόνο δίνουν η χαρακτηριστική χρωματική αντίθεση της οροφής, οι σπορ προφυλακτήρες, οι πλαϊνές ποδιές, η αεροτομή οροφής, τα καλύμματα καθρεπτών με χρωματική αντίθεση και οι ζάντες αλουμινίου Panther Black 16 ιντσών ή προαιρετικά 17 ιντσών. Στο εσωτερικό συναντάμε κεντρική κονσόλα και λαβές θυρών σε gloss black, μαύρο δερμάτινο σπορ τιμόνι και κάλυμμα επιλογέα ταχυτήτων με κόκκινη ραφή, μαύρα πατάκια με κόκκινη ραφή και ανθρακί μαύρα σπορ καθίσματα σε υλικό Ultimate με αντίθετη κόκκινη ραφή και εξωτερικές επιφάνειες.

Στην πράξη
Θα περίμενες η κορυφαία ιπποδύναμη να έχει επιτευχθεί με συμβιβασμούς στην απόκριση στις χαμηλές στροφές, ή στην ποιότητα λειτουργίας του μοτέρ. Κι όμως, για μια ακόμη φορά ο 1.000άρης EcoBoost μας αναγκάζει να του βγάλουμε το καπέλο. Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος τραβάει αγόγγυστα από τις 1.000 σχεδόν rpm, ανεβάζοντας ρυθμό γραμμικά αλλά δυναμικά μετά τις 1.500 και μέχρι τον κόφτη. Η επίδοση των 9 sec για το κλασικό 0-100 km/h που ανακοινώνει η Ford το αδικεί εν μέρει και αυτό οφείλεται στον κόφτη που με το αυτοκίνητο σταματημένο δεν αφήνει τον κινητήρα να ανεβάζει πάνω από 4.500 rpm. Στις ρεπρίζ όμως ο 1.0 EcoBoost ξεδιπλώνει χωρίς εμπόδια την πλούσια ροπή των 210 Nm επιταχύνοντας με σθένος το Fiesta. Και όλα αυτά, με το μοτέρ να διαπρέπει σε ποιότητα λειτουργίας και χωρίς να καίει πολλή βενζίνη. Σε μικτές συνθήκες η κατανάλωση δεν πέρασε τα 7,5 lt/100 km, ενώ αν επιδιώξεις να κινηθείς οικονομικά τιμές έως κι ένα λίτρο χαμηλότερα είναι εύκολα εφικτές. Τι μας έλειψε από τον κινητήρα; Ένας πιο μπάσος, άγριος ήχος που να ολοκληρώνει τη δυναμική εμπειρία οδήγησης του Fiesta BLACK. Βέβαια, ο αντίλογος λέει πως η ήσυχη λειτουργία του γίνεται πλεονέκτημα στο ταξίδι. Περί ορέξεως λοιπόν…

Θα ήταν άδικο όμως να μείνουμε μόνο στις ικανότητες του 1.000άρη EcoBoost. Και αυτό επειδή στο πλαίσιο έχει γίνει εξαιρετική δουλειά. Η βάση βέβαια υπήρχε από το καλοστημένο Fiesta. Η χαμηλότερη και πιο σφικτήανάρτηση φροντίζει για αποτελεσματικότητα αλλά και για οδηγική απόλαυση. Το Fiesta BLACK στρίβει με ακρίβεια, χωρίς να χαζολογά με γλιστρήματα ή να γέρνει. Νιώθεις ότι το φοράς, ότι έχεις κάθε στιγμή τον έλεγχο. Τέτοια είναι η εμπιστοσύνη που σου δίνει. Είναι βέβαια και το ESP που δυστυχώς δεν απενεργοποιείται και επεμβαίνει κόβοντας κάθε διάθεση της ουράς για ΠΑΙΧΝΙΔΙ. Αν όμως το πάρεις απόφαση και κινηθείς με γραμμές, νιώθεις το μπροστινό να μπουκάρει με αυτοπεποίθηση στη στροφή και το πίσω μέρος να ανοίγει γλυκά την τροχιά του, όσο χρειάζεται για να σε βοηθήσει. Την ίδια στιγμή, η άνεση είναι καλή και η λειτουργία της ανάρτησης εντυπωσιακά ποιοτική. Στα συν το σωστό σε αίσθηση και κοφτερό τιμόνι, το “καλολαδωμένο” 5άρι κιβώτιο και τα σούπερ δυνατά φρένα (παρότι με ταμπούρα στους πίσω τροχούς).

Κατά τα λοιπά
Η αίσθηση στο εσωτερικό είναι σπορ χωρίς να υπάρχουν κραυγαλέες προσθήκες. Τα καθίσματα προσφέρουν καλή στήριξη, η θέση οδήγησης βολεύει κάθε σωματότυπο, η εργονομία δεν κρύβει εκπλήξεις, η ποιότητα είναι προσεγμένη και οι χώροι επαρκούν για τέσσερις ενήλικες. Φυσικά, όπως κάθε νέο Ford, έτσι και το BLACK διαθέτει προηγμένες τεχνολογίες όπως το σύστημα συνδεσιμότητας Ford SYNC με φωνητική ενεργοποίηση και το MyKey που επιτρέπει στους γονείς να θέτουν περιορισμούς στους νεαρούς οδηγούς συμβάλλοντας στην ασφαλέστερη οδήγηση. Τέλος, ο πλούσιος εξοπλισμός διαθέτει στάνταρ 7 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού), ESP, ράδιο-CD, αυτόματο κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου 16’’.


ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Ford Fiesta Black Edition 1.0 140 PS

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Ford Fiesta Black Edition 1.0 140 PS

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Ford Fiesta Black Edition 1.0 140 PS

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Ford Fiesta Black Edition 1.0 140 PS

http://www.gocar.gr/test-drives/test/13808,DOKIMAZOYME_Ford_Fiesta_Black_Edition_1.html

Υπουργείο Γιόγκα έφτιαξε η Ινδία!

Και υπουργείο Γιόγκα περιλαμβάνει ο ανασχηματισμός στον οποίο προχώρησε ο Ινδός Πρωθυπουργός και λάτρης της γιόγκα Ναρέντρα Μόντι, ο οποίος ανέλαβε την ηγεσία της χώρας το Μάιο. 

Ο υπουργός Γιόγκα και Ομοιοπαθητικής, όπως είναι η πλήρης ονομασία του υπουργείου, θα πρέπει να προωθήσει, εκτός από τη γιόγκα,  την αγιουρβέδα—ένα αρχαίο σύστημα ιατρικής, και την ομοιοθαπητική, όπως και άλλες εναλλακτικές θεραπείες.   

Ο ίδιος ο Ινδός Πρωθυπουργός είναι φανατικός χορτοφάγος και ασκείται καθημερινά στη γιόγκα. Μάλιστα ζήτησε από τον ΟΗΕ να καθιερώσει μια Παγκόσμια Ημέρα Γιόγκα.


Η πόλη που κατάργησε την ποτοαπαγόρευση το 2014!!

Χρειάστηκαν μόλις 81 χρόνια, αλλά η τελευταία «στεγνή» πόλη του Κονέκτικατ παρασύρθηκε από τις σειρήνες του αλκοόλ. 

Στις εκλογές της περασμένης εβδομάδας το Bridgewater, το οποίο βρίσκεται 130 χλμ βόρεια της Νέας Υόρκης, ψήφισε υπέρ της κατάργησης της απαγόρευσης της πώλησης αλκοόλ, γράφουν οι Times. 

Από τους 1725 κατοίκους, μόνο οι 246 ήθελαν να παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν, και οι 660 ήταν αποφασισμένοι να μπουν στη νέα εποχή.   

Ως τώρα οι κάτοικοι είχαν το δικαίωμα να καταναλώνουν αλκοόλ μέσα στα σπίτια τους αλλά με αυτή την αλλαγή θα επιτρέπεται η πώληση αλκοόλ σε μπαρ, καφέ ή εστιατόρια – αν ποτέ η πόλη αποκτήσει κάτι από αυτά, γιατί οι όροι δόμησης αυτή της στιγμή δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο. 

Φράσεις που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις την εβδομάδα σου!

Διάβασε τις παρακάτω φράσεις, γράψε τις κάπου και εφάρμοσε νέα πολιτική στην καθημερινότητά σου!

Αγωνίσου για την εξέλιξή σου, όχι για την τελειότητα.

Αποφάσισε ότι το θέλεις περισσότερο από ότι το φοβάσαι.
 
Πίεσε τον εαυτό σου, γιατί κανείς άλλος δε θα το κάνει για σένα.
 
Ρώτα τον εαυτό σου εάν αυτό που κάνεις σήμερα, θα σε φέρει ένα βήμα πιο κοντά σε αυτό που θες να γίνεις αύριο.
 
Το ότι δεν σου συμβαίνει τώρα κάτι που θες, δε σημαίνει ότι δεν πρόκειται να σου συμβεί ποτέ.

Τα όνειρα δεν θα δουλέψουν από μόνα τους, αν δε το κάνεις εσύ.

Ξέρεις ότι βρίσκεσαι στο σωστό δρόμο, όταν δεν σε ενδιαφέρει, πλέον, να κοιτάξεις πίσω.

Να είσαι υπομονετικός και σκληρός. Όλος ο πόνος που θα δεχτείς θα σου φανεί χρήσιμος.

Κάθε πετυχημένος άνθρωπος ξεκινάει με 2 σκέψεις: το μέλλον μπορεί να γίνει καλύτερο από το παρόν, έχω τη δύναμη να το καταφέρω.
 
Έχεις την ικανότητα να δημιουργήσεις όμορφα πράγματα. Ναι, εσύ!

Αγάπα αυτό που κάνεις. Βοήθα και γίνε έμπνευση για τους γύρω σου. Σπάστα όλα και κάνε το σήμερα καταπληκτικό.

Η αμφιβολία σκοτώνει περισσότερα όνειρα από όσα θα σκοτώσει ποτέ η αποτυχία.

Οτιδήποτε κάνει το αίμα σου να κυλά σαν τρελό, αξίζει.

Η επιτυχία είναι η καλύτερη εκδίκηση.

Γραφικός χαρακτήρας: Τι λέει για την προσωπικότητα;


Το ξέρατε ότι ο τρόπος με τον οποίο γράφετε μπορεί να φανερώσει χιλιάδες πτυχές της προσωπικότητάς σας; Το μέγεθος, η απόσταση, η μορφή, τα περιθώρια, ακόμα και η κλίση των γραμμάτων «δείχνουν» βασικά σημεία του χαρακτήρα μας, σύμφωνα με τη διαδικασία ανάλυσης του γραφικού χαρακτήρα που ονομάζεται γραφολογία.

Πώς το ξύσιμο φέρνει περισσότερη φαγούρα

Η φαγούρα είναι συχνά ακαταμάχητη, όμως το ξύσιμο δεν φέρνει πάντα ανακούφιση. Μελέτη στις ΗΠΑ αποκαλύπτει ότι το ξύσιμο προκαλεί την έκλυση ενός νευροδιαβιβαστή που επιδεινώνει τον κνησμό.