ΚΟΣΜΟΣ

Κάλλιστον κόσμος, ποίημα γαρ θεού. - Θαλής ο Μιλήσιος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ον. - Αριστοτέλης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τραπεζίτης είναι αυτός που σου δανείζει μια ομπρέλα όταν έχει ήλιο και σου τη ζητά πίσω τη στιγμή που θα αρχίσει να βρέχει. - Mark Twain

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το σημαντικό πράγμα είναι να μην σταματήσεις να κάνεις ερωτήσεις. Η περιέργεια έχει τον λόγο της που υπάρχει. - Albert Einstein

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν δεν είναι κανείς να σε λυπηθεί ή να ζητωκραυγάσει για σένα, αυτή είναι η στιγμή που γίνεσαι παίκτης. - Ανώνυμος

ΓΝΩΜΕΣ

Οι απόψεις μας γίνονται σταθερές από τη στιγμή που σταματάμε να σκεφτόμαστε. - Ernest Renan

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. - Γιάννης Ρίτσος

Παρασκευή, 7 Νοεμβρίου 2014

ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΣΕ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ

Ένα κάταγμα είναι ένα σπάσιμο του οστού ή του χόνδρου. Είναι συνήθως αποτέλεσμα τραύματος. Μπορεί, εντούτοις, να είναι αποτέλεσμα ασθένειας του οστού που οδηγεί στην αποδυνάμωσή του, όπως η οστεοπόρωση, ή ο ανώμαλος σχηματισμός του οστού από συγγενείς ασθένειες στη γέννηση, όπως η ατελής οστεογένεση (osteogenesis imperfecta)

ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ 

1.    Εφαρμόστε παγοκύστες για τη μείωση του πόνου και του πρηξίματος.

2.    Λάβετε μέτρα για να προλάβετε τυχόν σοκ. Ξαπλώστε κάτω τον τραυματία, ανασηκώστε του τα πόδια ώστε να είναι περίπου 30 εκ. ψηλότερα από το κεφάλι και καλύψτε τον με ένα παλτό ή μια κουβέρτα. Ωστόσο, ΜΗΝ μετακινήσετε τον τραυματία αν υποψιάζεστε τραύμα στο κεφάλι, τον αυχένα ή την πλάτη.


1.    Ελέγξτε αν ο τραυματίας αναπνέει κανονικά. Αν είναι απαραίτητο, καλέστε το 166 και αρχίστε ασκήσεις ανάνηψης (εάν γνωρίζετε) ή περιορισμού της αιμορραγίας.

2.    Κρατήστε τον τραυματία ακίνητο και ήρεμο.

3.    Εξετάστε τον τραυματία προσεκτικά για ενδεχόμενα πρόσθετα τραύματα.

4.    Στις περισσότερες περιπτώσεις, αν φθάσει γρήγορα η ιατρική βοήθεια, αφήστε το ιατρικό προσωπικό να αναλάβει τη φροντίδα του τραυματία.

5.    Αν το οστό προεξέχει από το δέρμα, θα πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα για να προληφθεί τυχόν μόλυνση. Μην αναπνέετε πάνω από την πληγή και μην δοκιμάσετε να την ψηλαφίσετε. Αν είναι δυνατόν, ξεπλύνετε ελαφρά το τραύμα για να αφαιρέσετε τυχόν βρώμα (χώμα κλπ.), αλλά μην τρίψετε δυνατά ή ρίξετε πολύ υγρό πάνω του. Καλύψτε το με αποστειρωμένους επιδέσμους.

6.    Αν χρειάζεται, ακινητοποιήστε το σπασμένο οστό με νάρθηκα ή αναρτήρα. Πρόχειροι νάρθηκες γίνονται με μια εφημερίδα τυλιγμένη ρολό ή ένα κομμάτι ξύλο. Ακινητοποιήστε την περιοχή πάνω και κάτω από το τραυματισμένο οστό.

ΠΗΓΗ Iatropedia.gr

Yamaha TMAX & IRON MAX

Το Yamaha TMAX του 2015 απέκτησε ανάποδο πιρούνι, ακτινικές δαγκάνες στα φρένα, LED προβολείς, έξοδο ρεύματος και SmartKey! Νέα είναι και τα πλαστικά του, ενώ θα βγαίνει και στη special έκδοση IRON MAX.
Το scooter που τα άλλαξε όλα. Εντυπωσιακή φράση, από το δελτίο τύπου της Yamaha, που δεν απέχει από την αλήθεια. Το sport scooter σύμβολο της Yamaha ανανεώνεται στα σημεία για το 2015, κερδίζοντας και μια special έκδοση με το όνομα IRON MAX.

Tο TMAX είδε για πρώτη φορά τα φώτα της δημοσιότητας το 2011, και σε μία νύχτα άλλαξε την αγορά των μεγάλων scooter. Καμία σχέση δεν είχε με τα παραδοσιακά scooter που ήθελαν να χρησιμοποιούν τον όρο sport. Με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, και με μονό πίσω αμορτισέρ, με στιβαρές αναρτήσεις και πλαίσιο, πιο πολύ μοτοσικλέτα θύμιζε, παρά scooter. Και η συμπεριφορά του στο δρόμο ήταν ανάλογη. Το TMAX εξελίχθηκε σε best seller, πουλώντας περισσότερα από 200.000 κομμάτια μέχρι σήμερα.

Η φράση με την οποία επιλέγει η Yamaha να χαρακτηρίσει το TMAX του 2015 είναι «evolution, not revolution», δηλαδή εξέλιξη, και όχι επανάσταση. 'Aλλωστε γιατί να παρεκκλίνεις πολύ από μια τόσο επιτυχημένη συνταγή;

Επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος
Νέο είναι το «μούτρο» του ΤΜΑΧ για το 2015, με νέους LED διπλούς προβολείς. Παράλληλα, στο design η Yamaha ενσωμάτωσε ένα πλαστικό κομμάτι σχήματος ανάποδου «δέλτα» κάτω από τη ζελατίνα, το οποίο στόχο έχει να εξομαλύνει τη ροή του αέρα στο φέρινγκ, για καλύτερη προστασία του αναβάτη. Νέοι είναι οι καθρέπτες, με μακρύτερα και ψηλότερα στελέχη, για να «καθαρίζουν» τους καθρέπτες των αυτοκινήτων μέσα στην κίνηση. 

LED φώτα
Για πρώτη φορά στην 14αετή ιστορία του, το TMAX φοράει LED προβολείς, με πλεονεκτήματα το μικρότερο βάρος, τη μεγαλύτερη ισχύ, αλλά και την μικρότερη κατανάλωση σε ρεύμα. Η θέση των προβολέων είναι διαφορετική στο μοντέλο του 2015, ελαφρώς ψηλότερα από το προηγούμενο, για ένα πιο «ελαφρύ» και compact look. Στο νέο μοντέλο, οι 2 προβολείς ανάβουν ταυτόχρονα, είτε στη μικρή είτε στη μεγάλη σκάλα, ώστε να μην χάνεται το εφέ των… «δυο ματιών», όπως στα προηγούμενα μοντέλα, που άναβε ένας προβολέας σε κάθε σκάλα. Ενδιαφέρουσα άποψη, που μας βρίσκει σύμφωνους -το προτιμούμε, κι ας έχουμε συνηθίσει με τα χρόνια την πρακτική «μία σκάλα - ένας προβολέας». Μαζί με τους LED προβολείς κίνησης, έχουμε και LED φώτα θέσης σε σχήμα μπούμερανγκ.

Ανάποδο πιρούνι
Είπαμε προηγουμένως για το πόσο θυμίζει μοτοσικλέτα το TMAX. Έτσι, το 2015, για να υπογραμμιστεί ακριβώς αυτή η μοτοσικλετιστική και sport πλευρά του scooter της Yamaha, η εταιρεία των τριών διαπασών το προίκισε με ανάποδο πιρούνι 41χλστ..

Νέο μπροστινό φτερό
Παρέα στο νέο, ανάποδο πιρούνι κάνει ένα νέο μπροστινό φτερό, που τονίζει κι αυτό με τη σειρά του τα sport χαρακτηριστικά του μοντέλου. 

Ακτινικές δαγκάνες μπροστά
Μπορεί η Yamaha να μην ήταν η πρώτη στον τομέα (όσον αφορά στα scooter), όμως για το 2015 το TMAX εξοπλίζεται με εντυπωσιακές ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες φρένων, για μεγαλύτερη ακαμψία και καλύτερη πληροφόρηση.

Smartkey και immobilizer!
Το TMAX του 2015 δεν έχει συμβατικό κλειδί, αλλά ένα πανέμορφο Smartkey (χρωμιωμένο με το logo των τριών διαπασών), όπως έχουμε συνηθίσει στα σύγχρονα αυτοκίνητα κύρους. Ο αναβάτης το τοποθετεί στην τσέπη του, και όταν πλησιάσει στο scooter, απλώς το βάζει μπροστά με το πάτημα ενός κουμπιού. Το Smartkey ελέγχει και τις απομακρυσμένες λειτουργίες του Immobilizer, όπως το κλείδωμα του τιμονιού, αλλά και το άνοιγμα της σέλας. Από την άλλη, το άνοιγμα του μπροστινού ντουλαπιού, και της τάπας του ρεζερβουάρ χρειάζονται εισαγωγή κλειδιού.

Έξοδος ρεύματος 12V
Το ΤΜΑΧ διαθέτει πλέον και έξοδο ρεύματος, ώστε ο αναβάτης να μπορεί να φορτίσει διάφορες ηλεκτρικές συσκευές.

Έκδοση IRON MAX
Από το Δεκέμβριο κιόλας του 2014, η Yamaha θα διαθέτει την ειδική έκδοση του TMAX, με το όνομα IRON MAX, η οποία θα διαθέτει τα εξής έξτρα: 
  • Χρυσό χρώμα στο ανάποδο πιρούνι
  • Χρυσό χρώμα στις δαγκάνες των φρένων
  • Special ΤΜΑΧ ΙΡΟΝ ΜΑΧ σέλα
  • Μαύρες ματ ζάντες, με γκρι ρίγες
  • Μεταλλικά σιρίτια στους προβολείς
  • Αλουμινένια μαρσπιέ
  • Διαφορετικό φινίρισμα οργάνων, και λευκός οπίσθιος φωτισμός
  • Το Logo IRON MAX στα όργανα και την ουρά
  • Μοναδικούς χρωματισμούς
Τα χρώματα του TMAX θα είναι τα Moon Silver (LGM1), Competition White (BWC1), και Sonic Grey (MDNM1). Το TMAX IRON MAX θα διατίθεται στο χρώμα… Liquid Darkness (DNMS). Το ΤΜΑΧ αναμένεται στην αγορά το Νοέμβριο του 2014, και το IRON MAX τον Δεκέμβριο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 2Κ, 4T, 4B/K, 2ΕΕΚ, Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 530
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 45,9/6.750
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 5,3/5.250
Βάρος (kg, γεμάτο): 219 / 222 (έκδοση ABS)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/EICMA-2014-Yamaha-TMAX--IRON-MAX_102947.asp#photo5

210 PS για το Corsa OPC

210 ίππους ισχύος θα έχει το νέο Opel Corsa OPC ξανά από 1.600άρη turbo κινητήρα, ενώ αναμένεται να κάνει το 0-100 χλμ. σε χρόνο κοντά στα 6,8 δλ. Το ντεμπούτο του θα γίνει τον Μάρτιο. Ένα εσωτερικό έγγραφο της Opel αποκαλύπτει πως η νέα εκδοχή του Corsa OPC θα φέρει ένα 4κύλινδρο turbo μοτέρ 1,6 λίτρων, η απόδοση του οποίου θα ανέρχεται στους 210 ίππους, μια τιμή που συνιστά μια αύξηση 18 ίππων από το υπάρχον μοντέλο. Έτσι, το νέο μοντέλο θα πιάσει σε ισχύ την έκδοση Corsa OPC Nurburgring Edition, η οποία κατασκευάστηκε σε 500 μόλις αντίτυπα.

Νούμερα επιδόσεων δεν υπάρχουν ακόμα, αλλά υπενθυμίζουμε πως το Corsa OPC Nurburgring Edition με την ροπή των 280 Nm, κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ., ενώ έχει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Οπότε, αναμένουμε πως το νέο Corsa OPC, το οποίο θα συνεχίσει να διατίθεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, θα έχει αντίστοιχες, αν όχι καλύτερες επιδόσεις. Σε κάθε περίπτωση, το επίσημο ντεμπούτο του θα γίνει τον προσεχή Μάρτιο στην έκθεση της Γενεύης.



http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/210-PS-gia-to-Corsa-OPC_121546.asp#photo1

«Μονόκερος» 857 ίππων

Το νέο –και καλύτερο κατά τον Ken Block- Gymkhana όχημα, είναι το 4κίνητο Honnicorn RTR των 857 ίππων, το οποίο εξέλιξε η ASD Motorsports, παίρνοντας ως βάση το Ford Mustang του 1965.

Ο Ken Block και η Honnigan Racing παρουσιάζουν στην έκθεση SEMA το Honnicorn RTR, το οποίο εξελίχθηκε από την ASD Motorsports. Θα αποτελέσει το μέσο του περίφημου drifter και οδηγού του WRC, Ken Block, για τη νέα εκδοχή του μοναδικού show του, το Gymkhana Seven. Το όνομα Honnicorn προκύπτει –προφανώς- από τη σύντμηση των λέξεων Honnigan και Unicorn (=μονόκερος).
Ο «μονόκερος» στηρίζεται σε ένα Ford Mustang του 1965 και διαθέτει σωληνωτό πλαίσιο, μέρη αμαξώματος από ανθρακονήματα και τροχούς Fifteen52 18 ιντσών με ελαστικά Pirelli Trofeo R. Κίνηση παίρνει από έναν V8 κινητήρα Roush Yates 6,7 λίτρων, η ισχύς του οποίου είναι 857 ίπποι και η ροπή του ορίζεται στα 976 Nm. Συνεργάζεται με 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μεταφέρει την κίνηση σε όλους τους τροχούς μέσω ενός συστήματος 4x4 της Sadev.Ο Ken Block δήλωσε: «Δούλευα σε αυτό το project για δύο χρόνια και είναι απίθανο να το βλέπω ολοκληρωμένο και να το οδηγώ στο Gymkhana Seven. Πρόκειται για το καλύτερο Gymkhana όχημα που είχα ποτέ.».










http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Monokeros-857-ippwn_121513.asp#photo4