ΚΟΣΜΟΣ

Κάλλιστον κόσμος, ποίημα γαρ θεού. - Θαλής ο Μιλήσιος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ον. - Αριστοτέλης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τραπεζίτης είναι αυτός που σου δανείζει μια ομπρέλα όταν έχει ήλιο και σου τη ζητά πίσω τη στιγμή που θα αρχίσει να βρέχει. - Mark Twain

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το σημαντικό πράγμα είναι να μην σταματήσεις να κάνεις ερωτήσεις. Η περιέργεια έχει τον λόγο της που υπάρχει. - Albert Einstein

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν δεν είναι κανείς να σε λυπηθεί ή να ζητωκραυγάσει για σένα, αυτή είναι η στιγμή που γίνεσαι παίκτης. - Ανώνυμος

ΓΝΩΜΕΣ

Οι απόψεις μας γίνονται σταθερές από τη στιγμή που σταματάμε να σκεφτόμαστε. - Ernest Renan

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. - Γιάννης Ρίτσος

Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου 2014

Η ιστορία πίσω από τα πιόνια της ΜONOPOLY!

Το πιο δημοφιλές επιτραπέζιο παιχνίδι στη σύγχρονη ιστορία, η MONOPOLY, έχει το δικό της εντυπωσιακό παρελθόν. Κάθε νέα γενιά παικτών της MONOPOLY μαθαίνει να αγαπά το ρίσκο, να είναι αδίστακτη, άπληστη και παρορμητικη. Εδώ όλοι ξεκινούν επί ίσοις όροις. Με τύχη και φυσικά στρατηγική μόνο ένας παίκτης θα αναδειχθεί κυρίαρχος. Αυτός ο παίκτης καταλήγει να έχει συσσωρεύσει μια τεράστια περιουσία σε μετρητά και ακίνητα. 

Οι περισσότεροι παίκτες της MONOPOLY δεν γνωρίζουν ότι το παιχνίδι ξεκίνησε αρχικά από ένα πάθος για κοινωνική και οικονομική δικαιοσύνη. Στα τέλη του 1800, μια νεαρή γυναίκα ονόματι Elizabeth Magie αφού μελέτησε την πολιτικο-οικονομική φιλοσοφία του Henry George, θέλησε να διδάξει όσα είχε μάθει από την μελέτη της πάνω στην οικονομία, την ιδιοκτησία και την φτώχεια. Αφού συνεργάστηκε με τους φίλους της, η Magie δημιούργησε το "παιχνίδι του σπιτονοικοκύρη", εξηγώντας ότι το επιτραπέζιο ήταν μια "πρακτική επίδειξη του ισχύοντος συστήματος της αρπαγής της γης, με όλα τα συνήθη αποτελέσματα και τις συνέπειές της". 

Στα μέσα του 1920, το παιχνίδι βγαίνει στην αμερικανική αγορά ως MONOPOLY. Μία εκδοχή αρκετά κοντινή στη σημερινή, που παιζόταν τότε στη Φιλαδέλφεια, πωλήθηκε από τον Charles Darrow, ο οποίος αγόρασε τα δικαιώματα από την Elizabeth Magie, στους αδελφούς Πάρκερ. Επειδή το παιχνίδι είχε ήδη γίνει δημοφιλές και αρκετοί το αντέγραψαν, οι δαιμόνιοι επιχειρηματίες αποφάσισαν να αγοράσουν τα δικαιώματα απ' όλους όσοι είχαν κατοχυρώσει τη δική τους εμπορική εκδοχή. Το 1932, το παιχνίδι θα επανεκδοθεί αλλά με βελτιώσεις, όπως τα ονόματα δρόμων και άλλες αλλαγές και στις 5 Νοεμβρίου του 1935, η MONOPOLY θα κάνει την είσοδό της στην παγκόσμια αγορά. 

Η MONOPOLY εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να συγκαταλέγεται μεταξύ των δημοφιλέστερων επιτραπέζιων παιχνιδιών. Υπολογίζεται πως έχει παιχτεί από 500 εκατομμύρια ανθρώπους σ' όλο τον κόσμο, γεγονός που έχει καταγραφεί και ως ρεκόρ στο βιβλίο Γκίνες. Η επίσημη μασκότ του παιχνιδιού είναι ο "Πλούσιος Θείος με τα Σακιά" (Rich Uncle Pennybags), ο οποίος πρωτοεμφανίστηκε στις κάρτες "Εντολής" και "Απόφασης" το 1936.   

Ο Charles Darrow, ήθελε οι παίκτες να χρησιμοποιούν μικρά αντικείμενα από τα σπίτια τους.  Ήταν πρόταση της ανιψιάς του και ίσως μια μεγάλη επιτυχία του πιο εμβληματικού παιχνιδιού της ιστορίας. 

Περισσότερα από 20 πιόνια έχουν δημιουργηθεί από την πρώτη παρουσίαση της MONOPOLY το 1935, πιόνια όπως το άλογο, ο σκύλος, το αυτοκίνητο, το παπούτσι, η τσάντα και το σίδερο. Mερικά επιβίωσαν στο πέρασμα των χρόνων, άλλα αντικαταστάθηκαν ή αποσύρθηκαν. Παρακάτω θα δείτε τα πιο γνωστα πιόνια και την μικρή τους ιστορία.

  • Το ημίψηλο καπέλο. 

Θεωρείται ίσως το πιο αναγνωρίσιμο πιόνι του παιχνιδιού, το ημίψηλο καπέλο είναι ένα από τα πρωτότυπα κομμάτια που δημιουργήθηκαν το 1935. Βασίστηκε στο καπέλο του πρωταγωνιστή του παιχνιδιού, αυτό δηλ. που φοράει ο κύριος MONOPOLY (Rich Uncle Pennybags). Πολλοί εικάζουν ότι ο χαρακτήρας βασίστηκε στον JP Morgan.

  •  Η δαχτυλήθρα.


Το πιόνι που επέλεγε ο "βασιλιάς" της MONOPOLY στην Αμερική και πρωταθλητής του παιχνιδιού, Richard Marinaccio, η δαχτυλήθρα, είναι άλλο ένα από τα αυθεντικά κομμάτια από το 1935. Με το ημίψηλο καπέλο και το παπούτσι, εμφανίζεται στις περισσότερες εκδόσεις του παιχνιδιού. 

  • Το σίδερο.


Πριν από λίγο καιρό, οι οπαδοί της MONOPOLY ψήφισαν για ένα νέο πιόνι που επιθυμούσαν να προστεθεί στο παιχνίδι. Επίσης, ψήφισαν και το κομμάτι που θα αντικαταθιστούσε. Με μόνο 8% των ψήφων, το σίδερο ήταν τελικά το πιόνι που θα έπρεπε να αποχωρήσει από το παιχνίδι. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Bjorn Halvard Knappskog, το είχε χρησιμοποιήσει τιμητικά, στον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος.

  • Το παπούτσι.


Έχει παραμείνει από την αρχή του παιχνιδιού και μάλλον θα αργήσει να αντικατασταθεί. Το παπούτσι αποτελεί αυθεντικό σχέδιο της δεκαετίας του '30 χωρίς να έχει υποστεί αλλαγές μέσα στα χρόνια. Ήταν και παραμένει σύμβολο τόσο της σκληρής δουλειάς όσο και του πλούτου που μπορεί να έρθει μαζί με αυτή. 

  • Το θωρηκτό. 


Το θωρηκτό από χυτό μέταλλο είναι στην πραγματικότητα μια -κατά λάθος- διασημότητα του παιχνιδιού. Το πιόνι χρησιμοποιήθηκε αρχικά από τους αδερφούς Πάρκερ σε ένα παιχνίδι με το όνομα "Σύγκρουση". Οι πωλήσεις του συγκεκριμένου επιτραπέζιου δεν ήταν οι προσδοκόμενες και το παιχνίδι αποσύρθηκε. Τότε η εταιρεία, πήρε τα κομμάτια του θωρηκτού και τα χρησιμοποίησε στη MONOPOLY. Έχει επίσης χρησιμοποιηθεί και στο παιχνίδι "Διπλωματία". 

  • Το κανόνι. 


Το κανόνι, είναι στενά συνδεδεμένο με το θωρηκτό. Χρησιμοποιήθηκε και αυτό στη "Σύγκρουση" και εντάχθηκε στη MONOPOLY όταν η "Σύγκρουση" αποσύρθηκε. Το 1946 άλλαξε λίγο αφού προστέθηκε πιο μακρύ κανόνι.

  • Το αυτοκίνητο. 


Το αγωνιστικό αυτοκίνητο δανείστηκε την εμφάνισή του από το roadster της δεκαετίας του 1930. Η αρχική ιδέα ήταν να σχεδιαστεί ένα αυτοκίνητο όπως αυτό που θα οδηγούσε ο κύριος MONOPOLY. Κατά τη διάρκεια των χρόνων, υπέστη κάποιες αλλαγές και έφτασε στην τελική του μορφή τη δεκαετία του 1960. 

  • Ο σκύλος. 


Ένα από τα τρια νέα πιόνια που προστίθενται στη δεκαετία του 1950, ήταν ο Scottie, ο σκύλος που ήταν το δεξί χέρι του κυρίου MONOPOLY. Το πιόνι είναι ένα από τα πιο αγαπημένα κομμάτια και έλαβε τις περισσότερες ψήφους για να παραμείνει στο παιχνίδι (29% των ψήφων για να είμαστε ακριβείς). 

  • Το καρότσι. 


Το καρότσι μπήκε το 1950 στο παιχνίδι και ήταν ένα από τα κομμάτια που αντικατέστησαν το φανάρι, το πορτοφόλι και το κουνιστό άλογο. Το καρότσι συμπεριλήφθηκε ως έμβλημα της σκληρής δουλειάς. Μόλις και μετά βίας επέζησε από την πρόσφατη ψηφοφορία και σαφώς δεν είναι το πιο δημοφιλές πιόνι του παιχνιδιού.  

  • Ο κύριος MONOPOLY.


ΜONOPOLY TRIVIA   Παγκοσμίως έχουν πωληθεί περισσότερα από 275 εκατομμύρια παιχνίδια, σε 111 χώρες, σε 43 γλώσσες.   

Το μεγαλύτερο σε διάρκεια παιχνίδι MONOPOLY στην ιστορία διήρκησε 70 συνεχόμενες ημέρες.   

Υπάρχουν πολλές εξειδικευμένες εκδόσεις του κλασικού παιχνιδιού οι οποίες περιλαμβάνουν τις αγαπημένες σας αθλητικές ομάδες, εμπορικά προϊόντα, τηλεοπτικά προγράμματα, κινούμενα σχέδια και πολλά άλλα.   

Η πιο ακριβή έκδοση του παιχνιδιού δημιουργήθηκε από τον Sidney Mobell, διάσημο κοσμηματοπώλη στο Σαν Φρανσίσκο. Με αξία που ανέρχεται τα 2 εκατομμύρια δολάρια, το παιχνίδι διαθέτει κάρτες από χρυσό 23 καρατίων και ζάρια με διαμαντένια επένδυση.   

Ο χαρακτήρας που βρίσκεται στη φυλακή ονομάζεται Jake the Jailbird. Ο αστυνόμος Edgar Mallory τον έβαλε φυλακή.   

Τα παιδιά παίζουν MONOPOLY σε όλο τον κόσμο, αλλά το υψηλότερο ενοίκιο στο ταμπλό του παιχνιδιού αλλάζει ανάλογα με τον τόπο που ζουν. Στις Η.Π.Α., το υψηλότερο ενοίκιο έχει η οδός «Boardwalk», επιλογή που βασίζεται σε μια οδό στο Atlantic City. 

Στην Ισπανία, το ακριβότερο ενοίκιο το έχει η οδός «Paseo del Prado», εμπνευσμένη από μια οδό στην Βαρκελώνη, ενώ στη Γαλλία, το ακριβότερο ενοίκιο στο ταμπλό του παιχνιδιού είναι της οδού «Rue de la Paix».   

Χάρτες διαφυγής, πυξίδες και αρχεία κρύφτηκαν στα ταμπλό της MONOPOLY και μπήκαν κρυφά στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της Γερμανίας κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Αληθινά χρήματα για τους δραπέτες κρύφτηκαν ανάμεσα στις δεσμίδες με τα χρήματα της MONOPOLY.   

Κάθε μερικά χρόνια, οι εθνικοί πρωταθλητές από όλο τον κόσμο συναντώνται για το παγκόσμιο πρωτάθλημα MONOPOLY. Στα παγκόσμια πρωταθλήματα συμμετέχουν παίκτες από 10 διαφορετικές χώρες, όπως, Ηνωμένες Πολιτείες, Ιρλανδία, Σιγκαπούρη, Ιταλία, Νέα Ζηλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Ολλανδία, Χονγκ Κονγκ και Ισπανία. 

Στην Ελλάδα οι περισσότερες ζημιές σε κινητά!!

Η Ελλάδα έχει τις περισσότερες ζημιές από πτώσεις κινητών στην Ευρώπη, σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής square trade που στηρίχτηκε σε στοιχεία εταιρειών από 16 χώρες.

Σύμφωνα με την έρευνα το 40% των κινητών που χρησιμοποιούνται στην Ελλάδα έχουν υποστεί ζημιές τα τελευταία δύο χρόνια ενώ ακολουθούν με λίγο μικρότερα ποσοστά η Ιταλία και η Ισπανία. 

Ακολουθούν η Ιρλανδία, η Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο. 

Οι λιγότερο ζημιάρηδες κάτοχοι κινητών είναι στην Πολωνία με ποσοστό λίγο πάνω από το 23% και αμέσως μετά το Βέλγιο, η Ελβετία και η Γερμανία. 


"Αντίο" στα Windows 7 και 8 λέει η Microsoft!

Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, από τις 31 Οκτωβρίου, η Microsoft σταμάτησε την λιανική διάθεση των λειτουργικών συστημάτων Windows 7 και Windows 8 είτε ως αυτόνομο software, είτε ώς πακέτο με έτοιμα συστήματα υπολογιστών, προκειμένου να στρέψει τους καταναλωτές προς τη νεότερη έκδοση του λειτουργικού της, Windows 8.1.

Η συγκεκριμένη κίνηση της Microsoft, σφραγίζει την απόφασή της να αποστασιοποιηθεί από τις παλαιότερες εκδόσεις των λειτουργικών της και ιδίως από τα Windows 8, που κυκλοφόρησαν προ διετίας, τα οποία συγκέντρωσαν αρνητικές κριτικές από ειδικούς και καταναλωτές εξαιτίας της περίπλοκης δομής τους και της εμφανούς απουσίας του Start Menu.   

To δημοσίευμα, ωστόσο, αναφέρει ότι η αλλαγή αυτή θα καθυστερήσει να γίνει εμφανής στο καταναλωτικό κοινό αφού πολλές αλυσίδες λιανικής ηλεκτρονικών και υπολογιστών έχουν μεγάλο απόθεμα μηχανημάτων με προεγκατεστημένες τις βερσιόν 7 και 8 των Windows.   

Να σημειωθεί ότι η Microsoft προ λίγων εβδομάδων ανακοίνωσε τη δοκιμαστική διάθεση του επερχόμενου λειτουργικού της Windows 10, που θα κυκλοφορήσει στα μέσα του 2015, το οποίο συγκέντρωσε πάνω από 1 εκατομμύριο χρήστες που το εγκατέστησαν δοκιμαστικά στους υπολογιστές τους.  

Αυτές είναι οι δημοφιλέστερες συνήθειες των Ελλήνων στο διαδίκτυο!

Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα των Ελλήνων χρηστών στο διαδίκτυο είναι η ανάγνωση ειδήσεων σε ποσοστό που αγγίζει το 84,9%. Αυτό προκύπτει απο τα στοιχεία της έρευνας της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) που δημοσιεύτηκε μόλις.

Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που προκύπτει από την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, που διενεργήθηκε σε δείγμα 4.129 ιδιωτικών νοικοκυριών, είναι ότι 7 στα 10 νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους (ποσοστό 65,6%) ποσοστό που υποδηλώνει αύξηση της τάξης του 16,5% σε σχέση µε το 2013. Ενώ η μεγαλύτερη αύξηση, σε σχέση με πέρυσι, καταγράφεται στην Κεντρική Ελλάδα και στα νησιά Αιγαίου και στην Κρήτη, με 53,2% και 39,3%, αντίστοιχα.

Επιπρόσθετα, περίπου 7 στα 10 νοικοκυριά της Χώρας (64,7%) χρησιµοποιούν ευρυζωνική σύνδεση για το διαδίκτυο στην κατοικία τους, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (98,6%) των νοικοκυριών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους, χρησιµοποιεί ευρυζωνική σύνδεση.   

Σχετικά με τις online συνήθειες και δραστηριότητες των ελλήνων η έρευνα δείχνει: 

• ∆ιάβασµα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφηµερίδες, περιοδικά 84,9%. • Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες 82,3%. 

• Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών µηνυµάτων 79,8%. 

• Συµµετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ.) 64,3%. 

• Παιχνίδια, εικόνες, ταινίες, µουσική 52,0%. 

• Web ραδιόφωνο ή web τηλεόραση 51,6%. 

• Πραγµατοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, µε χρήση web κάµερας µέσω του διαδικτύου (Skype) 45,0%. 

• «Ανέβασµα» σε ιστοσελίδα κειµένου, φωτογραφιών, µουσικής, videos, λογισµικού κλπ. προκειµένου να τα µοιραστούµε µε άλλους 34,3%. 

• Χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύµατα 29,7%. 

• Πραγµατοποίηση τραπεζικών συναλλαγών 20,8%. 

• ∆ηµιουργία ιστοσελίδας ή blog 6,7%. 

• Πώληση αγαθών ή υπηρεσιών µέσω δηµοπρασιών π.χ. µέσω e-Bay, 5,7%. 

• Κλείσιµο ραντεβού µε γιατρό µέσω της ιστοσελίδας νοσοκοµείου ή κέντρου υγείας 2,9%.   

Μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται, σε σχέση µε το 2013, στην πραγµατοποίηση τραπεζικών συναλλαγών (+16,2%), στην πραγµατοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων µέσω του διαδικτύου, µε χρήση προγραµµάτων όπως το Skype (+6,6%) και µεγαλύτερη µείωση καταγράφεται στη χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύµατα (-22,1%).

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλη άνοδο δείχνει σε σχέση με πέρυσι και η "εν κινήσει" πρόσβαση των ελλήνων στο διαδίκτυο μέσω mobile συσκευών. Αναλυτικά, 6 στους 10 από όσους χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο το Α' τρίµηνο του 2014, συνδέθηκαν στο διαδίκτυο εν κινήσει (εκτός κατοικίας και χώρου εργασίας), από φορητή συσκευή.    

Το 58,4% όσων χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίµηνο του 2014 συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους, µε χρήση κινητού τηλεφώνου ή smart phone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής (PDA, MP3 player, e-book reader, φορητή κονσόλα παιχνιδιών κλπ.), παρουσιάζοντας αύξηση 30,7%, σε σχέση µε το Α' τρίµηνο του 2013. 


Το Mυστήριο των Eκκεντροφόρων

Σχεδόν όλοι μας γνωρίζουμε ότι από την αναβάθμιση των εκκεντροφόρων μπορούμε να κερδίσουμε περισσότερη δύναμη αλλά το πως λειτουργούν γνωρίζεις? Συνέχισε να διαβάζεις και θα τα μάθεις όλα
Το πρώτο ερώτημα που σου έρχεται στο μυαλό όταν μιλάς για τους εκκεντροφόρους, είναι τι ακριβώς κάνει ένας εκκεντροφόρος?
Ας το θέσουμε απλά για να είναι κατανοητό από όλους μας. Ο εκκεντροφόρος είναι μια περιστρεφόμενη μεταλλική ράβδος που υπάρχει στην κυλινδροκεφαλή. Η επιφάνεια αυτής της μεταλλικής ράβδου δεν είναι λεία. Εχει κοίλους λοβούς (εξογκώματα) κατά το μήκος της όπου ο κάθε λοβός είναι υπεύθυνος να ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες (αναλόγως το σχεδιασμό της κυλινδροκεφαλής). Οι εκκεντροφόροι παίρνουν κίνηση από το στρόφαλο είτε με καδένα (αλυσίδα) είτε με ιμάντα και περιστρέφονται γύρω από το εαυτό τους. Καθώς λοιπόν ο εκκεντροφόρος περιστρέφεται οι λοβοί (τα εξογκώματα) που υπάρχουν κατά μήκος του εκκεντροφόρου έρχονται σε επαφή με τα ωστήρια σπρώχνοντάς τα που αυτά με την σειρά τους μεταδίδουν την κίνηση τους στις βαλβίδες που με την σειρά τους επιτρέπουν την πλήρωση των θαλάμων καύσης με το απαραίτητο μίγμα. Οπως γίνεται κατανοητό οι εκκεντροφόροι καθορίζουν την διάρκεια αλλά και το βύθισμα των βαλβίδων.
Τα αυτοκίνητα παραγωγής συνήθως είναι εφοδιασμένα με εκκεντροφόρους που επιτρέπουν την ομαλή λειτουργία του κινητήρα και είναι σχεδιασμένοι να δίνουν δύναμη και ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές με γνώμονα πάντα την οικονομία του καυσίμου αλλά και τους περιορισμένους ρύπους για την προστασία του περιβάλλοντος. Αλλάζοντας τους εκκεντροφόρους και τοποθετώντας στο αυτοκίνητο σου άλλους aftermarket που δίνουν σημασία στην απόδοση του κινητήρα και όχι στην οικονομία σίγουρα θα δεις διαφορές στην αποδιδόμενη δύναμη του μοτέρ και στο εύρος των στροφών που αποδίδεται.

Ελατήρια βαλβίδων
Τα ελατήρια βαλβίδων συγκρατούν τις βαλβίδες και βοηθούν στο να κλείσουν, αφού τις ανοίξουν οι εκκεντροφόροι. Τα ελατήρια των βαλβίδων είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν τις καταπονήσεις που δέχονται από την λειτουργία του κινητήρα. Είναι τόσο δυνατά και ανθεκτικά ώστε να είναι ικανά να σφραγίζουν αποτελεσματικά τον θάλαμο καύσης και από την άλλη να είναι δυνατό με την πίεση που τους ασκούν οι εκκεντροφόροι μέσο των ωστηρίων να μπορούν να ανοίξουν. Οπως και στους εκκεντροφόρους έτσι και στα ελατήρια υπάρχουν aftermarket που συνεργάζονται με πιο άγριους εκκεντροφόρους, τη στιγμή που τα εργοστασιακά μπορεί να αποδειχθούν μαλακά και ο κινητήρας να “βαλβιδίζει” (όταν οι βαλβίδες δεν προλαβαίνουν να κλείσουν) στις υψηλές στροφές.

Συστήματα μεταβλητού χρονισμού
Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν εξελίξει και χρησιμοποιούν διάφορα συστήματα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων που στηρίζονται πάνω στην λειτουργία των εκκεντροφόρων. Το πιο γνωστό και από τα πρώτα τέτοιου είδους συστήματος από αυτά είναι το VTEC της Honda. Κοινός σκοπός αυτών των συστημάτων είναι να αλλάζουν την διάρκεια και το βύθισμα των βαλβίδων αναλόγως το φάσμα στροφών λειτουργίας που βρίσκεται ο κινητήρας. Αυτό γίνεται για να έχουμε maximum δύναμη στις υψηλές στροφές διατηρώντας το αυτοκίνητο οδηγήσιμο και οικονομικό στις χαμηλομεσαίες στροφές του.

Overlap
Το Overlap είναι η χρονική διάρκεια κατά την οποία οι βαλβίδες εισαγωγής και οι βαλβίδες εξαγωγής ταυτόχρονα είναι ανοιχτές. Το Overlap επιτρέπει την γρήγορη απαγωγή των καυσαερίων από τον θάλαμο καύσης από τις βαλβίδες εξαγωγής και συντελεί στην δημιουργία υποπίεσης γεγονός που επιτρέπει την γρηγορότερη πλήρωση του κενού πλέον θαλάμου καύσης με μίγμα βενζίνης-αέρα. Αυξάνοντας το Overlap χωρίς μέτρο αποδυναμώνεις τον κινητήρα στις χαμηλομεσαίες στροφές και δημιουργείς πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα.

Χρονισμός εκκεντροφόρων
Οταν μιλάμε για το χρονισμό των εκκεντροφόρων αναφερόμαστε στο πότε οι βαλβίδες εισαγωγής αρχίζουν να ανοίγουν σε σχέση με την θέση των πιστονιών μέσα στους κυλίνδρους. Μεταβάλλοντας τον χρονισμό των εκκεντροφόρων έχει μεγάλη επιρροή στην ιπποδύναμη του κινητήρα αλλά και στις στροφές στις οποίες αποδίδεται. Ο καλύτερος τρόπος για να δεις τις διαφορές μετά το πείραγμα των εκκεντροφόρων είναι το τεστ πάνω σε δυναμόμετρο. Οταν αγοράζεις ένα aftermarket kit εκκεντροφόρων έχει οδηγίες οι οποίες σου προτείνουν τιμές χρονισμού. Από εκεί και πέρα αν επιθυμείς κάτι παραπάνω θα πρέπει να πειραματιστείς πάνω σε δυναμόμετρο για να δεις τι οφέλη μπορείς να αποκομίσεις. Αυτό που πρέπει οπωσδήποτε να προσέξεις την ώρα που setάρεις τους εκκεντροφόρους είναι να μην έρθουν οι βαλβίδες σε επαφή με τα πιστόνια κάτι που θα καταστρέψει τον κινητήρα.

Διάρκεια
Η διάρκεια αναφέρεται στο πόσο παραμένουν ανοιχτές οι βαλβίδες. Αυξάνοντας την διάρκεια που είναι ανοιχτές οι βαλβίδες αυξάνεις την δύναμη του κινητήρα στις υψηλές στροφές αλλά αυτό έχει αντίκτυπο στις χαμηλομεσαίες στροφές όπου ο κινητήρας γίνεται ράθυμος.

Βύθισμα
Το βύθισμα το βαλβίδων είναι το πόσο βυθίζεται (κατεβαίνει) η βαλβίδα μέσα στο θάλαμο καύσης. Ενας γενικός κανόνας που επικρατεί είναι ότι όσο γρηγορότερα ανοίγουν οι βαλβίδες και όσο πιο μεγάλο βύθισμα έχουν τόσο μεγαλύτερη ιπποδύναμη θα καταφέρεις να βγάλεις από τον κινητήρα σου. Αυξάνοντας το βύθισμα των βαλβίδων χωρίς να επηρεάσεις την διάρκεια τους θα αποκτήσεις μεγαλύτερη δύναμη χωρίς να επηρεάσεις το φάσμα των στροφών στο οποίο αυτή αποδίδεται. Ωστόσο μια αύξηση στο βύθισμα των βαλβίδων συνοδεύεται πάντα από μια αύξηση στην διάρκεια γιατί το μέγεθος του λοβού πάνω στους εκκεντροφόρους πρέπει να είναι κοίλο και όχι απότομο. Σε περίπτωση που ο λοβός είναι απότομος αυτό θα δημιουργήσει ζημιά στα ωστήρια.

Ενας εκκεντροφόρος επικεφαλής (SOHC- Single OverHead Cam)
Αυτός ο τύπος κινητήρα διαθέτει έναν εκκεντροφόρο ανά κυλινδροκεφαλή ο οποίος είναι υπεύθυνος για το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων τόσο της εισαγωγής όσο και της εξαγωγής.

Δυο εκκεντροφόροι επικεφαλής (DOHC- Double OverHead Cam)
Οι κινητήρες που διαθέτουν δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής έχουν ένα εκκεντροφόρο να ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες εισαγωγής και ο δεύτερος ανοιγοκλείνει μόνο τις βαλβίδες εξαγωγής. Γενικά οι κινητήρες που διαθέτουν δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής διαθέτουν περισσότερες βαλβίδες ανά κύλινδρο και επιτρέπουν καλύτερη ρύθμιση του χρονισμού τους από ότι με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλή.

Κινητήρας χωρίς επικεφαλή εκκεντροφόρο (OHV- OverHead Valve)
Οι κινητήρες χωρίς επικεφαλή εκκεντροφόρο έχουν ένα εκκεντροφόρο μέσα στο μπλοκ του κινητήρα ο οποίος ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες μέσω μεγάλων μηχανικών ωστηρίων. Αυτό το στιλ κινητήρων είναι παλιάς μεθόδου. Το μειονέκτημά του είναι ότι περιορίζει το όριο στροφών του κινητήρα αλλά από την άλλη φθείρει λιγότερο τον εκκεντροφόρο από ότι οι κινητήρες που διαθέτουν εκκεντροφόρους επικεφαλής.

Η επίδραση των εκκεντροφόρων στους turbo κινητήρες
Η επίδραση των εκκεντροφόρων στους turbo κινητήρες είναι μεγαλύτερη. Εκκεντροφόροι που αυξάνουν την διάρκεια δεν μειώνουν μόνο την δύναμη του κινητήρα στις χαμηλομεσαίες στροφές αλλά κάνουν πιο δύστροπο το μοτέρ και αυξάνουν τις στροφές στις οποίες αρχίζει να ξεκινά η πίεση του turbo. Οι κατασκευαστές turbo αυτοκινήτων με τους εκκεντροφόρους που τοποθετούν πετυχαίνουν την καλύτερη απόδοση τις περισσότερες φορές και τα αποτελέσματά που πετυχαίνουν είναι εντυπωσιακά για αυτό μην βιάζεσαι να τους αντικαταστήσεις με άλλους.

http://www.burnout.gr/articles/tech/mystirio-ton-ekkentroforon

Ford Mustang RTR 725 PS

Η Ford Mustang RTR είναι γεγονός και από το νέο έτος θα κοσμεί επιλεγμένες εκθέσεις της αμερικάνικης μάρκας ανά την υφήλιο.
Η Ford Mustang RTR είναι γεγονός και έκανε και επισήμως το ντμπούτο της στο SEMA Show. Πρόκειται για μία σκληροπυρηνμική έκδοση της εργοστασιακής Mustang η οποία θα είναι διαθέσιμοι σε δύο εκδοχές, τις Spec 1 και Spec 2.
Στην πρώτη περίπτωση η Ford Mustang RTR εφοδιάζεται με εμπρός σπόιλερ, πλαϊνές ποδιές, πίσω αεροτομή και αεροδυναμικό διαχύτη, ενώ στη δεύτερη ο V8 των 5.0 lt αποδίδει 725 PS, ενώ συνοδεύεται από ρυθμιζόμενη ανάρτηση και νέο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής. Αξίζει να σημειώσουμε πως το Spec 1 το οποίο αφορά την αισθητική και μόνο του αυτοκινήτου, θα είναι διαθέσιμο και με τον μικρό κινητήρα 2.3 lt EcoBoost







 http://www.burnout.gr/articles/news/ford-mustang-rtr-725-ps