ΚΟΣΜΟΣ

Κάλλιστον κόσμος, ποίημα γαρ θεού. - Θαλής ο Μιλήσιος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ον. - Αριστοτέλης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τραπεζίτης είναι αυτός που σου δανείζει μια ομπρέλα όταν έχει ήλιο και σου τη ζητά πίσω τη στιγμή που θα αρχίσει να βρέχει. - Mark Twain

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το σημαντικό πράγμα είναι να μην σταματήσεις να κάνεις ερωτήσεις. Η περιέργεια έχει τον λόγο της που υπάρχει. - Albert Einstein

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν δεν είναι κανείς να σε λυπηθεί ή να ζητωκραυγάσει για σένα, αυτή είναι η στιγμή που γίνεσαι παίκτης. - Ανώνυμος

ΓΝΩΜΕΣ

Οι απόψεις μας γίνονται σταθερές από τη στιγμή που σταματάμε να σκεφτόμαστε. - Ernest Renan

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. - Γιάννης Ρίτσος

Κυριακή, 19 Οκτωβρίου 2014

Δείτε πότε θα αλλάξει η ώρα από θερινή σε χειμερινή

Μία επιπλέον ώρα ύπνου θα κερδίσουμε το πρωινό της Κυριακής 26 Οκτωβρίου, οπότε θα αρχίσει να ισχύει η χειμερινή ώρα.
Στις 04:00 τα ξημερώματα της Κυριακής οι δείκτες του ρολογιού θα πρέπει να γυρίσουν μία ώρα πίσω και να δείξουν 03:00. Η χειμερινή ώρα θα ισχύσει μέχρι την τελευταία Κυριακή του Απριλίου.
Για να ξέρετε πάντα πότε αλλάζει η ώρα 
Αν πολλοί από εσάς αναρωτιέστε πότε αλλάζει η ώρα, είναι καιρός να μάθετε ένα απλό κολπάκι! 

Χειμερινή αλλαγή ώρας
Η ώρα λοιπόν για το χειμώνα, αλλάζει ΠΑΝΤΑ την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου. Για την ακρίβεια, το βράδυ του τελευταίου Σαββάτου, όταν θα περάσει τις 12 το βράδυ (άρα είναι Κυριακή), όταν φτάσουμε 04:00 ξημερώματα, γυρνάμε το ρολόι μας μία ώρα πίσω, το κάνουμε 03:00. 

Ενδεικτικές προσεχείς χειμερινές αλλαγές ώρας
2015: Αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 25 Οκτωβρίου 
2016 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 30 Οκτωβρίου 
2017 αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 29 Οκτωβρίου 

Θερινή αλλαγή ώρας 
Αντίστοιχα πράγματα ισχύουν και για τηθερινή αλλαγή ώρας, αλλά λίγο διαφορετικά, ως εξής: Την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, πάλι Σάββατο περασμένες 12 μεσάνυχτα (ξημερώματα Κυριακής δηλαδή), όταν το ρολόι μας δείξει 03:00, το γυρνάμε μία ώρα μπροστά ώστε να δείξει 04:00. 

Ενδεικτικές προσεχείς θερινές αλλαγές ώρας: 

2015: Αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 29 Μαρτίου 
2016: Αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 27 Μαρτίου 
2017: Αλλαγή ώρας: την Κυριακή στις 26 Μαρτίου

Ακόμη μία πρόταση για το VW Golf VII αυτή τη φορά για την έκδοση R από τη RevoZport

Το VW Golf VII είναι δημοφιλές ανάμεσα στους βελτιωτές και μας έχει απασχολήσει αρκετά στο παρελθόν και σίγουρα θα μας απασχολήσει ακόμη περισσότερο στο μέλλον.
Αυτή τη φορά θα δούμε την πρόταση του βελτιωτικού οίκου RevoZport η οποία αφορά το Golf R VII. Αυτή περιλαμβάνει bodykit το οποίο απαρτίζεται από σπόιλερ εμπρός, νέο καπό με αεραγωγούς από ανθρακονήματα, πλαϊνά μασπιέ, αεροτομή, αεροδυναμικό διαχύτη και δύο διπλές απολήξεις εξάτμισης.
Οι τελευταίες αποτελούν ιδανικό τελείωμα σε μία ολόσωμη εξάτμιση τιτανίου, η οποία ζυγίζει μόλις 10 κιλά (20 κιλά ζυγίζει η εργοστασιακή).
Μηχανικά οι διαφορές εντοπίζονται στην επαναπρογραμματισμένη κεντρική μονάδα ECU και στη νέα εισαγωγή αέρα. Αλλαγές που χάρισαν πλέον στο Gofl VII R 340 PS (από 300 PS που έχει «μαμά»).














Πηγή: RevoZport]

Μη εφικτή η αποίκηση του Αρη από τον άνθρωπο

Ενδιαφέρουσες αλλά και αρκετά αμφιλεγόμενες δηλώσεις έκανε ο διοικητής της NASA. Μιλώντας σε εκδήλωση της Βασιλικής Αεροναυτικής Εταιρείας της Βρετανίας ο Τσαρλς Μπόλντεν είπε ότι «πρέπει να κατανοήσουμε ότι οι κλιματικές αλλαγές συμβαίνουν, είναι μια πραγματικότητα» και ότι «η εποίκηση του Αρη είναι επιτακτική για την διάσωση του ανθρώπινου είδους».

Οι απόψεις αυτές όμως προκάλεσαν αντιδράσεις ενώ παράλληλα μια νέα μελέτη για τις συνθήκες διαβίωσης στον Αρη δείχνει ότι ο δρόμος για την αποίκηση είναι ακόμη μακρύς και γεμάτος εμπόδια που πρέπει να υπερπηδήσουν οι επιστήμονες.

Η παρουσία του ανθρώπου στον Αρη είναι αναμφισβήτητα άκρως σημαντικό γεγονός για διαφόρους λόγους. Ομως η αιτίαση με την οποία συνοδεύει ο διοικητής της NASA την ανάγκη μετακόμισης του ανθρώπου στον Αρη είναι προβληματική στη βάση της. Αυτό γιατί ο Κόκκινος Πλανήτης έχει ακραίες και εξαιρετικά αφιλόξενες όχι μόνο για τον άνθρωπο αλλά γενικά για τη ζωή συνθήκες.

Δεν πρόκειται δηλαδή για ένα «παράδεισο» που περιμένει να μας υποδεχτεί όταν η Γη γίνει αφιλόξενη για τον άνθρωπο. Η εποίκηση στον Αρη προϋποθέτει την ύπαρξη βάσεων μέσα στις οποίες θα διαβιώνει ο άνθρωπος. Ετσι λοιπόν θεωρητικά αν οι ατμοσφαιρικές και κλιματικές συνθήκες στη Γη γίνουν δύσκολες για τον άνθρωπο δεν θα είναι απαραίτητο να μετακομίσει στον Αρη για να ζήσει εκεί σε κάποιες βάσεις αφού θα μπορεί να το κάνει σε βάσεις που θα δημιουργηθούν εντός του (αφιλόξενου) πλανήτη μας.

Προς επιβεβαίωση των παραπάνω αναφορών έρχεται μια νέα μελέτη που πραγματοποίησαν πέντε φοιτητές αεροναυπηγικής ΜΙΤ. Οι φοιτητές ανέλυσαν τα δεδομένα του σχεδίου της ολλανδικής εταιρείας Mars One που οργανώνει ένα ταξίδι εγκατάστασης αποίκων στον Αρη και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αν όλα πάνε καλά και οι επίδοξοι άποικοι φτάσουν στον Κόκκινο Πλανήτη δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν περισσότερες από 68 μέρες.

Στόχος της Mars One είναι να στείλει μέσα στην επόμενη δεκαετία τουλάχιστον τέσσερις ανθρώπους στον Αρη οι οποίοι δεν θα επιστρέψουν ποτέ στη Γη. Στην 35σέλιδη μελέτη τους οι πέντε φοιτητές αναφέρουν ότι «ο πρώτος θάνατος θα σημειωθεί περίπου έπειτα από 68 ημέρες, από ασφυξία». Οι φοιτητές με γραφήματα και μαθηματικούς τύπους αναφέρονται στις διαθέσιμες ποσότητες οξυγόνου και τροφίμων αλλά και τα τεχνολογικά μέσα που θα διαθέτουν οι πρωτοπόροι.

Τα φυτά που θα έχουν μαζί τους οι εθελοντές θα παράγουν υπερβολικά πολύ οξυγόνο και ακόμη δεν έχει αναπτυχθεί η τεχνολογία που θα επιτρέπει την "εξισορρόπηση" της ατμόσφαιρας, σημειώνεται στη μελέτη.

Επιπροσθέτως, οι άποικοι θα εξαρτώνται ολοένα και περισσότερο από τις αποστολές ανταλλακτικών ενώ το κόστος, που εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια, θα αυξάνεται διαρκώς αφού η εταιρεία υπολογίζει να στείλει και άλλους εθελοντές στο μέλλον.

Ο συνιδρυτής και γενικός διευθυντής της Mars One, ο Ολλανδός Μπας Λάνσντορπ, αντέδρασε αμφισβητώντας τα συμπεράσματα της μελέτης, υποστηρίζοντας ότι οι φοιτητές χρησιμοποίησαν «ανεπαρκή δεδομένα». Παραδέχτηκε όμως ότι το ζήτημα των ανταλλακτικών είναι όντως ένα πρόβλημα. «Έχουν δίκιο, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να τα διατηρήσουμε όλα σε λειτουργική κατάσταση», τόνισε. Περισσότεροι από 200.000 άνθρωποι από 140 χώρες έχουν δηλώσει εθελοντές για τον Άρη, παρά τις πολλές επιφυλάξεις που έχουν διατυπωθεί για το σχέδιο αυτό.

Πηγή

Πτώση 4% στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου

Της Μανταλένας Πίου

Νέες πιέσεις δέχθηκε χθες η τιμή του πετρελαίου, υποχωρώντας κάτω από τα 82 δολ./βαρέλι στην αγορά της Ν. Υόρκης (ημερήσιες απώλειες σχεδόν 4%) και στα 84,8 δολ./βαρέλι το brent στην αγορά του Λονδίνου. Μόλις προ τριμήνου η τιμή του αργού ξεπερνούσε τα 100 δολ. και έκτοτε έχει υποχωρήσει 17%, επιστρέφοντας σε επίπεδα όπου τελευταία φορά βρέθηκε το 2010. Το μπρεντ τον Ιούνιο διαπραγματευόταν πάνω από τα 115 δολ., δηλαδή η τιμή έχει υποχωρήσει πάνω από 25%.

Χθες, εκπρόσωπος του Ιράν εμφανίστηκε ανοικτός στο ενδεχόμενο διατήρησης των τιμών στα τρέχοντα επίπεδα. «Αυτή την περίοδο του έτους είναι λογικό να υπάρχει σχετική εξασθένηση της τιμής, η οποία μάλιστα αντισταθμίζεται φέτος από την ενίσχυση του δολαρίου», δήλωσε κορυφαίος Ιρανός αξιωματούχος στο Reuters, προσθέτοντας «δεν ανησυχούμε καθόλου». Το Ιράν μαζί με τη Βενεζουέλα φέρονταν να είναι τα κράτη-μέλη του OPEC που ασκούν τις ισχυρότερες πιέσεις για μείωση της παραγωγής, ώστε να στηριχθεί η τιμή. Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ) προχώρησε σε μείωση των προβλέψεων για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης φέτος κατά 200.000 βαρέλια ημερησίως, στα 700.000 βαρέλια. Για το 2015 προβλέπει αύξηση κατά 1,1 εκατ. βαρέλια, ενώ προηγουμένως προέβλεπε αύξηση κατά 1,4 εκατ. βαρέλια. Στο μηνιαίο δελτίο της εκτιμά, μάλιστα, ότι ο OPEC δεν θα μειώσει την παραγωγή και άρα η υποχώρηση της τιμής θα συνεχιστεί.

Πετρέλαιο θέρμανσης
Πρεμιέρα στην κλίμακα του 1,01 ως 1,06 ευρώ το λίτρο αναμένεται να κάνει σήμερα το πετρέλαιο θέρμανσης, σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι, όταν είχε «ανοίξει» τη σεζόν στη ζώνη του 1,25-1,27 ευρώ το λίτρο. Ακόμα πιο χαμηλά, κοντά στο 0,70- 0,80 ευρώ το λίτρο υπολογίζεται η τιμή για τους δικαιούχους του επιδόματος θέρμανσης. Η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης κατά 30%, σε συνδυασμό με τη μεγάλη πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, είναι οι κύριες αιτίες της υποχώρησης αυτής, η οποία θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, αν στο ίδιο χρονικό διάστημα δεν είχε ενισχυθεί σημαντικά το δολάριο σε σχέση με το ευρώ. Ωστόσο σε πολλές περιοχές της χώρας μπορεί να παρατηρηθούν προβλήματα στη διανομή, τουλάχιστον τις πρώτες ημέρες, καθώς οι πρατηριούχοι διαμαρτύρονται επειδή δεν έχουν προλάβει να εγκαταστήσουν τα ηλεκτρονικά συστήματα εισροών-εκροών.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) έχει ζητήσει από τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης να δοθεί παράταση της προθεσμίας για την τοποθέτηση των συστημάτων αυτών στις δεξαμενές πετρελαίου θέρμανσης, καθώς σε πολλές πόλεις της περιφέρειας δεν προλαβαίνουν να κάνουν εγκαίρως την εγκατάσταση, ενώ λείπουν και πολλά εξαρτήματα. Σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ οι λόγοι της καθυστέρησης είναι δύο: H εκκρεμότητα ογκομέτρησης χιλιάδων δεξαμενών από μόνον τέσσερις πιστοποιημένες και διαπιστευμένες εταιρείες από το ΕΣΥΔ και η μη ολοκλήρωση από τις εταιρείες εγκατάστασης του συστήματος εισροών- εκροών σε πρατηριούχους και εμπόρους λόγω έλλειψης εξαρτημάτων του συστήματος και αδυναμίας ανταπόκρισης στα χρονοδιαγράμματα εγκατάστασης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, έχει δοθεί μία άτυπη, σιωπηρή παράταση για την εγκατάσταση των συστημάτων εισροών-εκροών, οπότε δεν αναμένεται να παρουσιαστεί σοβαρή διαταραχή στον εφοδιασμό της αγοράς, εξ αιτίας της αντίδρασης των πρατηριούχων.