Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2014

LPG:(υγραέριο) Όσα πρέπει να γνωρίζουμε!

Το υγραέριο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και καλό είναι να γνωρίζουμε τα πάντα πριν αλλά και μετά την τοποθέτηση kit LPG στο I.X. μας.Υπάρχουν πλέον επαγγελματίες με υψηλή εξειδίκευση
Η μετατροπή ενός υπάρχοντος βενζινοκίνητου αυτοκινήτου σε υγραεριοκίνητο, ξεκινά από τα 600 ευρώ περίπου και διαμορφώνεται ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα. Η διακύμανση της τιμής, εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα του αυτοκινήτου (δηλαδή τη χωρητικότητά του και τον αριθμό των κυλίνδρων), αλλά και από τα περιφερειακά μέρη που θα επιλεχθούν, όπως είναι η ρεζέρβα (τύπος, χωρητικότητα κτλ.).

Για παράδειγμα, για τη μετατροπή ενός 4κύλινδρου κινητήρα 1,6 λίτρων απαιτούνται λιγότερα χρήματα, σε σχέση με ένα μηχανικό σύνολο 3.000 κυβικών εκατοστών με έξι κυλίνδρους. Ο χρόνος ολοκλήρωσης της μετατροπής προσδιορίζεται περίπου στις 2 ημέρες, καθώς εκτός από τις εργασίες που πρέπει να πραγματοποιηθούν, κρίνεται αναγκαίο να γίνουν μια σειρά από δοκιμές που θα εγγυηθούν την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος.
Από την άλλη, τώρα, στην περίπτωση αγοράς ενός καινούριου υγραεριοκίνητου αυτοκινήτου, τα σενάρια ποικίλλουν. Κάποιες αντιπροσωπείες για παράδειγμα, δίνουν το κιτ υγραερίου δωρεάν σε κάποιες εκδόσεις, ενώ κάποιες άλλες το χρεώνουν. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι υγραεριοκίνητα μοντέλα διαθέτουν οι Alfa Romeo, Chevrolet, Fiat, Ford, Peugeot και Renault.

Top 5 οφέλη χρήσης LPG:

1. Αυξημένη οικονομία στις μετακινήσεις μας, που μπορεί να φτάσει και το 50%!

2. Το υγραέριο ως καύσιμο δεν περιέχει μόλυβδο, συνεπώς δεν βλάπτει τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα, γεγονός που συμβάλει στην μακροζωία του.

3. Λόγω του ότι, το αυτοκίνητο κινείται με δυο διαφορετικά καύσιμα, εξαλείφεται ο κίνδυνος να μείνει το όχημα χωρίς καύσιμα.

4. Περιβαλλοντικά οφέλη, μιας και με τη χρήση υγραερίου, μειώνεται η εκπεμπόμενη ποσότητα CO2 έως και 10%.

5. Ανάλογα με την χρήση, η απόσβεση του κόστους της μετατροπής μπορεί να επιτευχθεί από τον πρώτο κιόλας χρόνο.

Πότε θα κάνω απόσβεση; - Ακόμη και στον 1ο χρόνο
Με βάση τα τωρινά δεδομένα, η μέση τιμή του υγραερίου διαμορφώνεται στα 0,87 ευρώ/λίτρο και της αμόλυβδης στα 1,68 ευρώ/λίτρο. Δηλαδή, το κόστος του υγραερίου είναι περίπου το μισό της βενζίνης. Τι σημαίνει τώρα αυτό στην πράξη; Ας πάρουμε για παράδειγμα, έναν οδηγό που κάνει περίπου 15.000 χλμ./έτος και το αυτοκίνητο του έχει μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. Επίσης, σημειώστε ότι, η συγκεκριμένη τιμή αυξάνεται κατά 15% περίπου με το υγραέριο (δηλαδή διαμορφώνεται στα 6,2 λτ./100 χλμ.). Έτσι, με υγραέριο, ο οδηγός θα χρειαστεί 883,5 ευρώ/έτος, την ίδια στιγμή που το κόστος κίνησης με αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 1.159 ευρώ/έτος.

Συχνές ερωτήσεις:

Είναι ασφαλές το όχημα μετά από την εγκατάσταση υγραερίου ;

Aπ.: Σε κάθε περίπτωση, ένα αυτοκίνητο που μετατρέπεται σε υγραεριοκίνητο παραμένει ασφαλές, καθώς όλα τα εξαρτήματα έχουν περάσει ανάλογα τεστ και έχουν λάβει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις.

Υπάρχει κίνδυνος έκρηξης του αυτοκινήτου μετά από σύγκρουση ή φωτιά;

Aπ.: Όχι, δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος έκρηξης, καθώς υπάρχουν ειδικές βαλβίδες και συστήματα ασφαλείας που φροντίζουν για αυτό.

Τι οφέλη έχουμε από την χρήση υγραερίου;

Aπ.: Σε γενικές γραμμές, επιτυγχάνουμε πραγματική οικονομία της τάξης του έως 50% ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου (κάτι που οφείλεται στη διαφορά τιμής υγραερίου-αμόλυβδης), μειωμένες εκπομπές ρύπων, μακροζωία καταλύτη και εξαρτημάτων κινητήρα.

Χάνει σε απόδοση ο κινητήρας;

Aπ.: Με τα τελευταίας γενιάς κιτ μετατροπής, ο κινητήρας διατηρεί ακριβώς ίδιες την ιπποδύναμή του και τη ροπή του.

 Τι είδους δεξαμενή υγραερίου μπορώ να επιλέξω;

Aπ.: Υπάρχουν κυλινδρικές και σε σχήμα ρεζέρβας δεξαμενές υγραερίου, η χωρητικότητα των οποίων κυμαίνεται από 30 έως 120 λίτρα. Η τελική επιλογή βρίσκεται στο χέρι του ιδιοκτήτη του οχήματος και φυσικά εξαρτάται από το διαθέσιμο χώρο.

Πόσος χρόνος χρειάζεται να παραμείνει το αυτοκίνητο στο συνεργείο για την εγκατάσταση υγραερίου;

Aπ.: Η εγκατάσταση ενός συστήματος υγραερίου γίνεται σε 1-2 ημέρες ανάλογα με τον τύπο του οχήματος.

Πώς λειτουργεί το σύστημα - Πόσο ασφαλές είναι;
Η πίεση στην οποία βρίσκεται το υγραέριο στο ρεζερβουάρ αρκεί προκειμένου αυτό να φτάνει στο ρυθμιστή πίεσης ή εξαεριωτή που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Εκεί, το υγραέριο μετατρέπεται από υγρή σε αέρια μορφή.
Στη συνέχεια, διοχετεύεται μέσω ενός σωλήνα στο φίλτρο υγραερίου και έπειτα στη μπεκιέρα, προκειμένου να ψεκαστεί στον κινητήρα για να γίνει η καύση. Για τον έλεγχο των λειτουργιών αυτών, υπεύθυνος είναι ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος που, εφόσον τεθεί σε λειτουργία, παρακάμπτει το βασικό εγκέφαλο του αυτοκινήτου λειτουργώντας όμως, σε σχέση με τη μπεκιέρα, στους ίδιους παλμούς.

Αυτό σημαίνει ότι, δεν πρέπει να μπερδεύει τον εργοστασιακό εγκέφαλο για να μη φθείρονται τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα. Κατά την εκκίνηση του κινητήρα λοιπόν, η λειτουργία γίνεται με βενζίνη και περιμένουμε ώσπου ο δείκτης της θερμοκρασίας του κινητήρα να φτάσει τους 30 με 40 βαθμούς Κελσίου, προκειμένου, είτε μέσω του σχετικού διακόπτη είτε αυτόματα, να επιλεγεί το υγραέριο για καύσιμο. Τέλος, σύμφωνα με τους πιστοποιημένους μετατροπείς και τις εταιρείες εισαγωγής LPG συστημάτων, δεν υφίσταται κάποιο ενδεχόμενο προβλήματος έκρηξης ή πυρκαγιάς, μετά από αστοχία υλικού ή τρακάρισμα.
Και αυτό γιατί, το ρεζερβουάρ αλλά και το σύστημα συνολικά, διαθέτουν ειδικές βαλβίδες ασφαλείας, οι οποίες π.χ σε περίπτωση φωτιάς από ατύχημα, αποκόπτουν την παροχή ρεύματος και υγραερίου στον κινητήρα αλλά και φροντίζουν έτσι, ώστε το υγραέριο να εκτονώνεται στην ατμόσφαιρα.

Πώς γίνεται η συντήρηση του αυτοκινήτου μετά τη μετατροπή
Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η τακτική συντήρηση του συστήματος πραγματοποιείται περίπου κάθε 20.000 ή 25.000 χιλιόμετρα και, εκτός από ένα γενικό έλεγχο, περιλαμβάνει αλλαγή του φίλτρου υγραερίου που κοστίζει περίπου 5 με 10 ευρώ. Το ρεζερβουάρ υγραερίου καλό είναι να αντικαθίσταται σε διάστημα περίπου 10 ετών, με μέσο κόστος 90 ευρώ. Στα 50.000 χιλιόμετρα, πρέπει να καθαριστούν τα μπεκ, εργασία που κοστίζει περίπου 20 με 50 ευρώ.

Ο καταναλωτής επιλέγει μέσα από πολλές και εξίσου καλές μάρκες-λύσεις
Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που προχωρούν σε μετατροπή του οχήματος τους σε LPG, εκτός από τα οικονομικά οφέλη που απολαμβάνουν, μπορούν να λάβουν και 2ετή εγγύηση για όλα τα μέρη του συστήματος που εγκαταστάθηκαν. Και αυτό γιατί, οι περισσότεροι μετατροπείς δίνουν, κατά μέσο όρο, δύο χρόνια εγγύηση σε ό,τι αφορά στη δική τους εγκατάσταση και στη λειτουργία της.
Σε κάθε περίπτωση, το συγκεκριμένο σημείο θα πρέπει να το διευκρινίσουμε πριν προχωρήσουμε στην οποιαδήποτε μετατροπή. Επίσης, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, κάποιες επίσημες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων αναγνωρίζουν αυτού του είδους τις μετατροπές, ούτως ώστε η εργοστασιακή εγγύηση που ενδεχομένως να έχουμε, να συνεχίζει να είναι σε ισχύ και μετά το πέρας των εργασιών. Συνήθως, για αυτές τις περιπτώσεις, ο μοναδικός περιορισμός που τίθεται είναι η οποιαδήποτε βλάβη να μην έχει προκληθεί εξαιτίας σφάλματος στην εγκατάσταση του υγραερίου.

Η γνώμη των ειδικών. Τι πρέπει να προσέχετε!
Μιλώντας με ειδικούς του χώρου, όλοι πορεύονται σε μια κοινή συνισταμένη η οποία είναι η εξής: ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ τι αγοράζετε! Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν είναι συχνό φαινόμενο «αλεξιπτωτιστές» να εισέρχονται σε ένα χώρο και να προσπαθούν να καρπωθούν τα οφέλη του. Για το λόγο αυτό λοιπόν, επιλέξτε προσεκτικά τον εγκαταστάτη που θα τοποθετήσει το LPG στο αυτοκίνητο σας. Ζητήστε να δείτε ένα αυτοκίνητο στο οποίο έχει τοποθετήσει αυτός σύστημα υγραερίου. Ο καταναλωτής καλό θα ήταν να αγοράζει όλο το σύστημα κι όχι σε κομμάτια, με το κουτί να είναι σφραγισμένο. Την απόδειξη – τιμολόγιο αγοράς πρέπει να το ζητάτε, μιας και αυτό αποτελεί την εγγύηση σας. Μην λυπηθείτε μερικά ευρώ επιπλέον κι επιλέξτε επώνυμα σύστηματα υγραερίου κι όχι φτηνές απομιμήσεις.

Πείτε το στην ασφαλιστική σας
Η μετατροπή του αυτοκινήτου σας σε υγραεριοκίνητο, θα πρέπει να γνωστοποιηθεί και στην ασφαλιστική σας εταιρεία, ώστε να είστε καλυμμένοι για παν ενδεχόμενο. Οπτικά, ένα υγραεριοκίνητο αυτοκίνητο δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό, αφού η κυριότερη διαφορά του, εντοπίζεται στην τάπα ανεφοδιασμού που βρίσκεται συνήθως στον προφυλακτήρα. Από την πλευρά του οδηγού, αυτός δεν αντιλαμβάνεται τη μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο.

Σύστημα λίπανσης με υγραέριο: Ζωτικής σημασίας
Το σύστημα λίπανσης παίζει σημαντικό ρόλο σε έναν κινητήρα που τροφοδοτείται με υγραέριο. Κι αυτό γιατί οι βαλβίδες κι οι έδρες τους, είναι αρκετά επιρρεπείς στη φθορά όταν ένα όχημα οδηγείτε με υγραέριο ή με φυσικό αέριο. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην περίπτωση της βενζίνης, μιας και τα χημικά πρόσθετα που βρίσκονται στην βενζίνη φροντίζουν για την λίπανση των παραπάνω.

Είδη συστημάτων προστασίας
Τα συστήματα προστασίας λίπανσης των βαλβίδων, είναι συστήματα παροχής χημικού πρόσθετου λιπαντικού. Η παροχή χημικού - λιπαντικού μπορεί να γίνει άμεσα με πρόσθετα στη δεξαμενή του συστήματος τροφοδοσίας υγραερίου, με ανεξάρτητο δοσομετρικό σύστημα μέσω υποπίεσης, με ολοκληρωμένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα δοσομετρικά συστήματα κεντρικού ψεκασμού, με ολοκληρωμένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα σειριακού ψεκασμού και με συστήματα προστασίας αποκλειστικής τοποθέτησης. 
 
 http://www.autotriti.gr/spendless/data/news/LPG-Oikonomiko-kai-asfales_121363.asp

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου