Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2014

GP Άμπου Ντάμπι: Ο τελικός!

To πρωτάθλημα F1 του 2014 θα ολοκληρωθεί αυτό το σαββατοκύριακο με τη διεξαγωγή του GP Άμπου Ντάμπι. Συνεπώς, την Κυριακή θα γνωρίζουμε το φετινό πρωταθλητή!
Ωστόσο, το φετινό φινάλε της σεζόν είναι διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο στην ιστορία του σπορ, καθώς στο GP του Αμπού Ντάμπι θα απονεμηθούν διπλοί βαθμοί (1η θέση 50 βαθμοί, 2η: 36, 3η: 30, 4η: 24, 5η: 20, 6η: 16, 7η: 12, 8η: 8, 9η: 4 και 10η 2). Παρά τις αντιδράσεις του κόσμου, που θεωρεί τον κανονισμό άδικο, αλλά και του ίδιου του ο Bernie Ecclestone, που ήθελε να τον εφαρμόσει στα 3 τελευταία GP της σεζόν(!), αυτή είναι η πραγματικότητα. Άδικος ή μη, ο κανονισμός είναι ο ίδιος για όλους. Στη μονομαχία των οδηγών της Mercedes για τον τίτλο τους χωρίζουν 17 βαθμοί, καθώς ο Lewis Hamilton έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής 334 και ο Nico Rosberg 317.
Ο Hamilton θα κατακτήσει τον τίτλο αν τερματίσει στην 1η ή τη 2η θέση στο Άμπου Ντάμπι, ανεξαρτήτως του αποτελέσματος που θα φέρει ο team mate του. Επίσης, ο Βρετανός θα χριστεί πρωταθλητής αν τερματίσει εμπρός από τον Rosberg ή ακριβώς πίσω του. Όπως δήλωσε ο Rosberg, στόχος του είναι να νικήσει τον αγώνα στη Yas Marina. Ωστόσο, πέραν από αυτό, θα χρειαστεί και τη βοήθεια κάποιου άλλου παράγοντα που δε θα επιτρέψει στον Hamilton να τερματίσει 2ος. Για να πάρει το πρωτάθλημα ο Rosberg, θα πρέπει να νικήσει τον αγώνα και ο team mate του να τερματίσει από την 3η θέση και κάτω. Αν ο Rosberg τερματίσει 2ος, για να χριστεί πρωταθλητής θα πρέπει ο team mate του να βρεθεί εκτός των 5 πρώτων. Αν ο Rosberg τερματίσει 3ος, χρειάζεται την άλλη Mercedes εκτός της πρώτης εξάδας. Αν ο Rosberg καταλήξει 4ος, για να επικρατήσει στη βαθμολογία, θα πρέπει ο team mate του να μην τερματίσει υψηλότερα από την 9η θέση. Αν ο Hamilton δε βαθμολογηθεί (ή πάρει τους βαθμούς της 10ης θέσης), ο Rosberg θα πρέπει να τερματίσει υψηλότερα από 5ος για να κατακτήσει τον τίτλο. Αν ο Γερμανός καταλήξει 6ος ή χαμηλότερα, ο Hamilton θα είναι αυτομάτως πρωταθλητής.


Το GP Αμπού Ντάμπι αποτελεί ξεχωριστό αγώνα στο πρωτάθλημα της F1, καθώς είναι ο μοναδικός αγώνας που διεξάγεται το σούρουπο. Η χάραξη της πίστας δεν προσφέρει ιδιαίτερες συγκινήσεις στους οδηγούς, καθώς παρουσιάζει κυρίως αργές στροφές, οι οποίες καταπονούν τα ελαστικά του πίσω άξονα κατά την επιτάχυνση στην έξοδο από αυτές. Η θερμική καταπόνηση των Pirelli αναμένεται να μην αποτελέσει ιδιαίτερο πρόβλημα (όπως π.χ. συνέβη στη Βραζιλία), δεδομένου ότι η θερμοκρασία του ασφαλτοτάπητα θα κατεβαίνει κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς θα κρυφτεί ο ήλιος και θα επικρατήσει η νύχτα. Ωστόσο, οι γόμες ελαστικών θα είναι οι δυο πιο μαλακές, οι οποίες όπως είναι λογικό, είναι αρκετά εύθραυστες. Επιπλέον, η επιφάνεια του ασφαλτοτάπητα αρκετά τραχιά. Οι αργές στροφές απαιτούν ακρίβεια στην οδήγηση, διότι το παραμικρό λάθος κοστίζει περισσότερο χρόνο στα αργά κομμάτια. Η υπεροχή της Mercedes στην πρόσφυση κατά την έξοδο των στροφών αναμένεται να μην αφήσει τους αντιπάλους της να πλησιάσουν. Ωστόσο η φθορά των ελαστικών αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα.
Η απόσταση της γραμμής εκκίνησης μέχρι το apex της πρώτης στροφής είναι αρκετά μικρή (300 μέτρα), γεγονός που περιορίζει κάπως τις ανακατατάξεις μέχρι εκείνο το σημείο. Ωστόσο, ο πρώτος γύρος είναι ιδιαίτερα κρίσιμος, δεδομένης της μεγάλης ευθείας που έπεται της στροφής 7, όπου τα μονοθέσια που ακολουθούν μπορούν να κλέψουν το slip stream των προπορευόμενων. Το pit lane είναι ξεχωριστό, καθώς είναι πολύ στενό στην έξοδο και παρουσιάζει τούνελ, περνώντας κάτω από την πίστα. Το συνολικό μήκος της ζώνης εφαρμογής περιοριστή ταχύτητας στο pit lane είναι 360 μέτρα και η απώλεια χρόνου κατά τη διέλευση από αυτό ανέρχεται στα 16,2 δευτερόλεπτα. Στα 5 GP Άμπου Ντάμπι που έχουμε δει μέχρι στιγμής (ο αγώνας διεξήχθη για πρώτη φορά το 2009) το αυτοκίνητο ασφαλείας έχει χρειαστεί να παρέμβει τρεις φορές. Η πρώτη ήταν στον πρώτο γύρο του αγώνα του 2010 και οι άλλες δύο κατά τη διάρκεια του GP του 2012.


Στον αγώνα του 2010, o συνδυασμός Alonso-Ferrari έφτασε πιο κοντά στην κατάκτηση του τίτλου από ποτέ άλλοτε, ωστόσο, ένας συνδυασμός λανθασμένης στρατηγικής και το γεγονός ότι ο Ισπανός δεν κατάφερε να προσπεράσει στην πίστα τη Renault του Vitaly Petrov, έδωσαν τον τίτλο στον Vettel. Στον ίδιο αγώνα στον πρώτο γύρο, ο Michael Schumacher, προσπαθώντας να δώσει χώρο στον (team mate του τότε στη Mercedes) Rosberg, πάτησε σε ακάθαρτο σημείο της πίστας, έφερε τετ-α-κέ και ο Liuzzi δεν κατάφερε να τον αποφύγει. Η Force India του Ιταλού προσγειώθηκε επάνω στη Mercedes και ενέπνευσε τη FIA να παρουσιάσει χαμηλότερα ρύγχη στα μονοθέσια για λόγους ασφάλειας. Επίσης, η μάχη Alonso-Petrov ενέπνευσε σε μεγάλο βαθμό την παρουσίαση του DRS στο σπορ.
Το 2012, ο Sebastian Vettel, στη μάχη του με τον Alonso για τον τίτλο, εκκίνησε από το pit lane, λόγω έλλειψης καυσίμου στις κατατακτήριες δοκιμές που δεν του επέτρεψε να επιστρέψει στα pits. Παρά τις επαφές του με ένα άλλο μονοθέσιο και μια πινακίδα DRS, ο Vettel τερμάτισε ακριβώς πίσω από τον Alonso, ελαχιστοποιώντας τη βαθμολογική απώλεια. Στον ίδιο αγώνα, την πρώτη παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας προκάλεσε το ατύχημα μεταξύ Karthikeyan και Rosberg. O Ινδός αντιμετώπισε πρόβλημα υδραυλικών της HRT που κλείδωσε το τιμόνι και σήκωσε το πόδι του από το γκάζι. Ο Rosberg δεν πρόλαβε να τον αποφύγει και η σύγκρουση απογείωσε τη Mercedes, που προσέκρουσε με ορμή στις προστατευτικές μπαριέρες Tecpro. Ευτυχώς, κανένας από τους δυο οδηγούς δεν έπαθε τίποτα.


Ο Lewis Hamilton έχει κατακτήσει δυο pole position στο Άμπου Ντάμπι (αμφότερες με McLaren), το 2009 και το 2012. Ωστόσο, και στις δυο περιπτώσεις αναγκάστηκε να εγκαταλείψει ενώ ήταν στην ουσία επικεφαλής, το 2009 με πρόβλημα στα φρένα και το 2012 στην αντλία καυσίμου. Ο Hamilton έχει κατακτήσει τη μοναδική προσωπική του νίκη στο Αμπού Ντάμπι το 2011, όταν ο poleman Vettel εγκατέλειψε στη 2η στροφή, με αστοχία ελαστικού.
Το GP του 2013 στο Άμπου Ντάμπι ήταν η μοναδική χρονιά που οι δυο διεκδικητές του τίτλου διέθεταν το ίδιο μονοθέσιο. Οι δυο οδηγοί της Mercedes κατέλαβαν πέρυσι τη δεύτερη σειρά εκκίνησης (πίσω από τις Red Bull), με τον Rosberg να έχει προβάδισμα 82 χλστ. του δλ. επί του Hamilton, καθώς ο Βρετανός είδε το ψαλίδι της πίσω δεξιάς ανάρτησης να αστοχεί στην τελευταία του προσπάθεια στο Q3. Στον αγώνα, ο Rosberg είχε πολύ πιο σταθερή απόδοση και κατάφερε να βρεθεί μεταξύ των δυο Red Bull στο πρώτο stint. Εντέλει, ο Γερμανός ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου, σημειώνοντας το καλύτερο προσωπικό του αποτέλεσμα στο Άμπου Ντάμπι. Ο Hamilton αντιμετώπισε δυσκολίες με την απόδοση των πίσω ελαστικών του. Πραγματοποιώντας νωρίτερα το πρώτο του pit stop, ο Βρετανός έμπλεξε σε μάχες με συνδυασμούς σε διαφορετική στρατηγική και δεν είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει εύκολα. Συνεπώς, έκοψε το νήμα στην 7η θέση, 45 δλ. πίσω από τον team mate του.
Την Κυριακή ωστόσο, η εικόνα αναμένεται να είναι διαφορετική. Αν δεν υπάρξουν προβλήματα αξιοπιστίας, λογικά, οι δυνατότητες των μονοθεσίων της Mercedes θα πρέπει να επιτρέψουν στους οδηγούς τους να τερματίσουν στις δυο πρώτες θέσεις. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες πέραν της αξιοπιστίας, όπως π.χ. ο συγχρονισμός μιας πιθανής παρέμβασης αυτοκινήτου ασφαλείας. Συνεπώς, ο τελικός της σεζόν αναμένεται να προσφέρει δυνατές συγκινήσεις!

http://www.4troxoi.gr/default.php?pname=Article&cat_id=48&art_id=16907

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου