Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου 2014

Οδηγούμε το Fiat 500X

Βρεθήκαμε στο Τορίνο και στο κέντρο δοκιμών της Fiat, αλλά και τους δρόμους γύρω από την ιταλική πόλη, και είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε μία πρώτη γεύση από το νέο compact SUV της ιταλικής φίρμας, το 500Χ.

Στο Τορίνο, στην πόλη που αποτελεί την καρδιά της Fiat, βρεθήκαμε για δύο μέρες τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το νέο 500X, ένα μοντέλο με το οποίο οι Ιταλοί θέλουν να μας προσφέρουν μία πρώτη γεύση για τις μελλοντικές φιλοδοξίες, αλλά και την εξέλιξη της Fiat γενικότερα. Το 500X είναι η τέταρτη κατά σειρά παραλλαγή στο ίδιο θέμα μετά τα 500, 500C και 500L. Οι προσανατολισμοί του είναι εμφανής από την σχεδίαση του, αφού ουσιαστικά φιλοδοξεί να κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο της κατηγορίας των compact SUV, η οποία και γνωρίζει πρωτοφανή άνθηση τα τελευταία χρόνια, αφού κατέχει πλέον σχεδόν το 20% της ευρωπαϊκής αγοράς. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, η Fiat προσπάθησε να εφοδιάσει το νέο 500X με ότι καλύτερο διαθέτει στη φαρέτρα της, έτσι ώστε να αποδειχθεί ανταγωνιστικό στην δύσκολη κατηγορία.
 
Ουσιαστικά, το 500Χ μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με το νέο Renegade, αν και η αισθητική του είναι σαφώς πιο θελκτική. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι ένα από τα σημαντικά ατού του SUV της Fiat, αφού διατηρεί πολλά κοινά σημεία με το 500, χωρίς να διαταράσσεται η γενικότερη φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τη σειρά, όντας πιο όμορφο όταν το αντικρύσει κανείς από κοντά. Οι καμπύλες του αμαξώματος και οι πρησμένοι θόλοι εμπρός και πίσω, του χαρίζουν μία μυώδη εικόνα, την ώρα που οι διαστάσεις του γενικότερα δεν ξεφεύγουν από την κατηγορία των compact SUV. Παραδοσιακά όπως έχουμε συνηθίσει στα 500, υπάρχουν πινελιές από χρώμιο στο εμπρός μέρος, αλλά και στα πίσω φωτιστικά σώματα, διατηρώντας το DNA που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της σειράς. Οι εκδόσεις του 500Χ είναι δύο, η Urban και η Cross. Η πρώτη είναι αυτή που προορίζεται για κίνηση στην πόλη, διαθέτωντας διαφορετικούς προφυλακτήρες, ενώ εφοδιάζεται με σύστημα μετάδοσης που μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η έκδοση Cross, η οποία προσφέρεται και με τετρακίνηση, διαθέτει προφυλακτήρες με προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω και μπάρες οροφής, διαθέτοντας έναν πιο off road χαρακτήρα.
 
Την εξέλιξη και αναβάθμιση της Fiat που μας ανέφεραν στην συνέντευξη Τύπου οι άνθρωποι της ιταλικής εταιρίας, την αντικρύσαμε από την πρώτη στιγμή στο εσωτερικό. Η αισθητική μπορεί να παραμένει αντίστοιχη με αυτή του 500, αλλά είναι αισθητά διαφοροποιημένη, με νέο πίνακα οργάνων, ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με οθόνη υγρών κρυστάλλων να δεσπόζει στο κέντρο, και χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος της. Αναμφίβολα, δείχνει σαφώς πιο ποιοτικό και αναβαθμισμένο. Οι χώροι είναι ικανοποιητική, αν και όσοι ψηλοί θα έχουν ένα θέμα με το ύψος στις πίσω θέσεις, αφού το κεφάλι τους θα ακουμπάει στην οροφή.
 
Το 500Χ θα διατίθεται με έξι κινητήρες, 3 κιβώτια ταχυτήτων και τρεις διαφορετικούς τύπους μετάδοσης. Στη χώρα μας, θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα από τέσσερις εκ αυτών. Συγκεκριμένα, δύο βενζινοκινητήρες 1.400 κ.εκ. (Multiair 140 ίππων) και 1.600 κ.εκ. (ατμοσφαιρικός 110 ίππων) και δύο πετρελαιοκινητήρες 1.600 κ.εκ. (120 ίππων) και 2.000 κ.εκ. (150 ίππων). Όλοι θα είναι διαθέσιμοι σε εκδόσεις Urban και Cross, με σύστημα μετάδοσης που μεταφέρει την κίνηση στους δύο τροχούς, είτε με προσθήκη του Traction+, είτε όχι. Το σύστημα μετάδοσης που μεταφέρει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, θα διατίθεται στη χώρα μας αποκλειστικά με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα.
 
Στο δρόμο αυτό που σου προκαλεί εντύπωση από την πρώτη επαφή είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση λειτουργεί ιδανικά, αποσβαίνοντας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ουσιαστικά παρέχοντας άνετη μετακίνηση στους επιβαίνοντες. Παράλληλα, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά, προσφέροντας ασφάλεια στον οδηγό. Οι κλίσεις του αμαξώματος παρά την σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τον χαρακτήρα της κατασκευής είναι μικρές, συνεισφέροντας στο συναίσθημα ασφάλειας. Το αμάξωμα και το πλαίσιο γενικότερα είναι πολύ στιβαρό, κάτι που αντιλαμβάνετε κανείς και στην κίνηση εκτός δρόμου. Το 500Χ περνάει με άνεση πάνω από πολύ κακά κομμάτια, ενώ η απόσταση από το έδαφος, αλλά και η γωνία προσέγγισης αποδεικνύονται ιδιαίτερα ικανοποιητικές. Και όλα αυτά, χωρίς να περνούν κραδασμοί στο εσωτερικό. Θετική εντύπωση μας έκανε ο 1.400άρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 140 ίππων, ο οποίος διακρίνεται για τη ροπή του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ στον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 140 ίππων αποδεικνύεται μικρό το διαθέσιμο εύρος των ωφέλιμων τιμών της ροπής.

Οι παραγγελίες για το νέο 500Χ έχουν ήδη ξεκινήσει και στη χώρα μας τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να παραδοθούν στους κατόχους τους το Μάρτιο του 2015. Η τιμή εκκίνησης της γκάμας του, και συγκεκριμένα της βασικής έκδοσης με τον κινητήρα των 1.600 κ.εκ. των 110 ίππων, είναι τα 17.070 με απόσυρση

http://www.4troxoi.gr/default.php?pname=Article&cat_id=12&art_id=16906

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου