Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 2014

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ: Citroen C4 Cactus 1.6 HDi

Διαφορετικό σίγουρα! Το κοιτάς και σε επιβεβαιώνει η εμφάνισή του που ξεφεύγει τόσο από την μικρομεσαία λογική, όσο και από τα μοδάτα crossover και όλα αυτά πρέπει να ανησυχούν μετά την έλευση του Cactus. Με μια ελιτίστικη και ξεχωριστή λογική που ξεκινά από την σχεδίαση και επεκτείνεται σε ουσία, η γκάμα του C4 αποκτά έναν καλό λόγο για να ασχοληθείς μαζί της. Ιδιαίτερα αν το μάτι έχει κουραστεί από τα ίδια και τα ίδια, η ιδέα της Citroen έρχεται να ζωηρέψει το ενδιαφέρον.

Τσιμπάει το βλέμμα…
Είπαμε δεν τσιμπάει, αλλά το Cactus προσελκύει την ματιά των περαστικών και ανήκει στα αυτοκίνητα με έντονη προσωπικότητα. Είναι από αυτά που ή θα το γουστάρεις με την μια ή θα σου ξινίσει τα μούτρα, αν και η δεύτερη περίπτωση δεν έδειξε να διεκδικεί πλειοψηφία αλλά μεμονωμένες περιπτώσεις. Κύριο μέλημα της έκδοσης C4 Cactus είναι η διαφοροποίηση κάτι που πετυχαίνει με την φουτουριστική του όψη που διαφέρει στο σύνολο αλλά και στην λεπτομέρεια. Καμπύλες και καθαρές γραμμές στην σχεδίαση που σε συνδυασμό με την οροφή που ψευτοδείχνει αιωρούμενη χάρις τις σκούρες κολόνες, αλλά και τα φωτιστικά σώματα εμπρός που είναι τοποθετημένα σε τρία επίπεδα, το Cactus ταράζει τα νερά με μια ευπρόσδεκτη απλότητα αλλά και μια ελιτίστικη και επαναστατική εκτέλεση. Ξεχωριστά σημάδια της ιδιαιτερότητάς του είναι οι διχρωμίες από τα άβαφα πλαστικά που ντύνουν τριγύρω το αμάξωμα σε μια προσπάθεια προστασίας για τον ρόλο του αστικού crossover που σιωπηλά βαφτίζει η Citroen. Τα πλαστικά χείλη των φτερών, τα κάτω τμήματα των προφυλακτήρων και τα μασπιέ είναι γκριζομαύρα, ενώ υπάρχει επιλογή για καφέ απόχρωση στα airbumps αλλά και στα πλαστικά που ντύνουν την πίσω πόρτα και τα εμπρός κύρια φώτα. Τα airbumps εκτός από το στιλ και την ξεχωριστή εικόνα προσφέρουν χρησιμότητα στις μικροεπαφές προστατεύοντας τις πόρτες. Η πατενταρισμένη ιδέα της Citroen είναι φτιαγμένη από μαλακό πλαστικό που περιλαμβάνει αεροθύλακες που πιέζονται και επιστρέφουν στην αρχική τους θέση. Στην λογική της Citroen, το Cactus, εκτός από την ανατρεπτική του σχεδίαση έπρεπε να διατηρήσει κόστος και βάρος χαμηλά, χωρίς εκπτώσεις όμως σε τεχνολογία και ανέσεις. Σαφώς πιο κόμπακτ σε διαστάσεις από το C4 το Cactus διατηρεί σχεδόν όμοιο το μεταξόνιο του (2.595 mm), κάτι που δεν επηρεάζει τους χώρους, ενώ οι διαστάσεις του το κάνουν πιο ευέλικτο(κοντύτερο κατά 172 mm) για τον αστικό του ρόλο. Σε σχέση με την C4 εμφανίζεται ελαφρύτερο έως και 200 κιλά, γυροφέρνοντας λιγο έως πολύ πάνω από το χιλιάρικο ανάλογα με την έκδοση και τον παρεχόμενο εξοπλισμό. Βάρος εξοικονομήθηκε από τα σταθερά πίσω παράθυρα(με μηχανισμό ανάκλισης), από τον μηχανισμό των μπροστινών(απουσία αυτόματης λειτουργίας), από το ενιαίο πίσω κάθισμα, από την απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης του τιμονιού, από πάνελ του αμαξώματος(π.χ. καπό), από το απλοποιημένο σαλόνι(ψηφιακές οθόνες, λιγότεροι διακόπτες), και από δυο ακόμα καινοτομίες-τεχνολογίες όπως το Airbag in Roof και το Smart Wash. Το μεν πρώτο τοποθετεί τον αερόσακο συνοδηγού ψηλά στην οροφή, απελευθερώνοντας χώρο και βάρος από το ταμπλό, ενώ το Smart Wash προσφέρει ιδανική πλύση παρμπρίζ με τα ακροφύσιο του ψεκασμού να είναι επάνω στους καθαριστήρες. Ψεκάζουν με μικρότερη ποσότητα, αντλούν καθαριστικό υγρό και από μικρότερο δοχείο και με παρόμοιες πολλές τέτοιες μικρές λεπτομέρειες εξοικονόμησης βάρους το Cactus καταφέρνει να εντυπωσιάσει την ζυγαριά. Δεν εντυπωσιάζει όμως μόνο την ζυγαριά, αλλά και τους πέντε επιβάτες που θα βρεθούν στο φιλόξενο και ευχάριστο σαλόνι. Η προχωρημένη σχεδίαση εδώ, δεν σε κουράζει, δεν φλυαρεί και δεν τρομάζει τον αμύητο στην τεχνολογία. Απέριττη αλλά κομψή αισθητική είναι η κεντρική ιδέα, ενώ στο στενό ταμπλό αντικρίζει κανείς την μακρόστενη οθόνη πίσω από το τιμόνι, στον ρόλο του πίνακα οργάνων και ένα «tablet» στην κονσόλα για όλα τα υπόλοιπα(Ψυχαγωγία, ενημέρωση, διαδραστικότητα, πλοήγηση, Ηχοσύστημα, σύστημα κλιματισμού, πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο, κ.α). Από την οθόνη των 7’’ που είναι touch θα περιηγηθείτε στο μενού όλων των παραπάνω και το κυριότερο είναι ότι δεν θα βγείτε πελαγωμένοι. Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτες, ορατές και κρυφές, όπως αυτή που παίζει τον ρόλο του ντουλαπιού μπροστά από τον συνοδηγό. Ανοίγει από πάνω και αποκαλύπτει ένα ικανό χώρο εκμεταλλευόμενο την απουσία του αερόσακου. Σχεδίαση, αισθητική και ποιοτική αύρα αφήνουν εξαιρετικές εντυπώσεις, ενώ το πλεονέκτημα της εξαιρετικής εκμετάλλευσης χώρων παραμένει δυνατό σημείο του Cactus τόσο για επιβάτες όσο και αποσκευές (358lt). Η ένσταση θα υποβληθεί βέβαια για τα παράθυρα πίσω που προσφέρουν μόνο ανάκλιση, για το σχετικά ψηλό κατώφλι στον χώρο αποσκευών, αλλά και για την μοναδική ποτηροθήκη που βρίσκει κανείς στο επίκεντρο της καμπίνας.

Κάκτος εκλεκτού φυτωρίου
Μπορεί να λείπει η τηλεσκοπική ρύθμιση στο τιμόνι, όμως αν είναι σωστή εξ αρχής η θέση οδήγησης δεν έχεις λόγους για γκρίνια. Τα φαρδιά καθίσματα με την πολυθρονάτη άνεση και η φινετσάτη και φωτεινή καμπίνα σου φτιάχνουν την διάθεση και θυμίζουν ότι δεν χρειάζονται υπερβολές για να νιώσεις πλήρης. Τόσο το επίπεδο εξοπλισμού όσο και η παραχωμένη σύγχρονη τεχνολογία θα ικανοποιήσουν τον απαιτητικό, ενώ οι επόμενες θετικές εντυπώσεις αφορούν την καρδιά του «κάκτου», τον turbodiesel 1.6 HDi με τους 100 ίππους στις 3.500 rpm και τα 254 Nm ροπής από τις 1.750 rpm. Πρακτικά η ροπή κάνει όλη την δουλειά και το ελαφρύ αμάξωμαεπιταχύνει σβέλτα στα πρώτα 100 km/h σε 10,7’’. Ακόμα και οι μακριές σχέσεις στο θετικό σε αίσθηση 5άρι σασμαν δεν μειώνουν την διάθεση για επιτάχυνση, τις εξαιρετικές ρεπρίζ και τις επιδόσεις γενικότερα. Πρέπει να ξεχαστείς σε έντονη ανηφόρα με μεγάλη σχέση και την βελόνα του στροφόμετρου κάτω από τις δυο χιλιάδες για να νιώσεις την απλωμένη κλιμάκωση, κυρίως ως διαπίστωση. Και πάλι θα επιταχύνει δείχνοντας ελαστικότητα και προθυμία να εκδηλώσει το φιλότιμο και πολιτισμένο χαρακτήρα του. Το επόμενο καλό νέο έρχεται από την κατανάλωση, όπου τα 5,5 λίτρα κλειδώνουν στο trip computer για ένα μικτό ρυθμό οδήγησης που ο οδηγός δεν έχει στο μυαλό του να κάψει λίγο, αλλά να οδηγήσει ανθρώπινα. Η οικονομία είναι προνόμιο του Cactus και αν έχεις ελαφρύ πόδι και συνέπεια στην οικονομική οδήγηση, θα δεις γοητευτικά νούμερα που ξεκινούν από τέσσερα, ενώ αν κυνηγάς τον ίσκιο σου ταξιδεύοντας με το μαχαίρι στο στόμα κοντά στην τελική ταχύτητα θα ντουμπλάρεις εύκολα τον αριθμό 8. Για ποιο λόγο όμως; Την στιγμή μάλιστα που το Cactus μπορεί να κινηθεί γρήγορα με την κατανάλωση δυο λίτρα παρακάτω και την δυναμική του αυτοκινήτου να ικανοποιεί τον οδηγό τόσο για την σταθερότητα και ευχάριστη κύλιση στις ευθείες όσο και για την αποτελεσματικότητα στις στροφές. Οι κλίσεις από την ανάρτηση δεν υπερβάλλουν, η ομοιογένεια από τιμόνι, πλαίσιο, ανάρτηση προσφέρει αίσθηση και κράτημα ποιοτικού μικρομεσαίου, ενώ αν και δεν ήρθε να εντυπωσιάσει για τα σπορ κατορθώματα του δεν θα απογοητεύσει αν το παρακάνεις. Φυσικά το ESP θα δηλώσει διακριτικά το παρόν και τα καναπεδάτα καθίσματα αδυνατούν να συγκρατήσουν σε μια θέση το σώμα! Στα υπέρ της καθημερινότητας σε αστικές συνθήκες συγκαταλέγονται η εύστοχη λειτουργία του Start&Stop, η εργονομία και φιλικότητα, καθώς και η περιφερειακή ορατότητα που περιορίζει τις τυφλές γωνίες. Συνολικά το C4 Cactus έχει τον τρόπο του να ταράξει τα νερά και να πυροδοτήσει την αφετηρία για έξυπνα και ξεχωριστά αυτοκίνητα.

ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ: Citroen C4 Cactus 1.6 HDi

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ: Citroen C4 Cactus 1.6 HDi

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ: Citroen C4 Cactus 1.6 HDi

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ: Citroen C4 Cactus 1.6 HDi

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου