Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2014

Περήφανοι!

Τα παιδιά μας είναι εδώ, και όσο αυτά δημιουργούν, μπορούμε να ελπίζουμε για το μέλλον. Η ομάδα του Formula Student του Πανεπιστημίου Πατρών, κατέκτησε την πρώτη θέση στον διεθνή διαγωνισμό της Τσεχίας και εμείς παρευρεθήκαμε στην σεμνή γιορτή-παρουσίαση τους, στον πάντα φιλόξενο χώρο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου.
Εδώ βρίσκεται η ουσία λοιπόν και όλο το «μυστικό». Το οποίο μόνο μυστικό δεν θα έπρεπε να είναι. Νεαρά παιδιά, γεμάτα από ενθουσιασμό, ταλέντο, γνώσεις και μεράκι, κατάφεραν να καλύψουν την απουσία πολλών... που θα έπρεπε να δώσουν το παρόν στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, και ταυτόχρονα να μοιραστούν μαζί μας την χαρά τους για την τεράστια αυτή επιτυχία στην Τσεχία. Συγκεκριμένα, στις 7-10 Αυγούστου, η ομάδα, αν και συμμετείχε για πρώτη φορά στην ιστορία της, κατάφερε να κερδίσει την συνολική κατάταξη μεταξύ συμμετοχών από πανεπιστήμια της Γερμανίας, Αυστρίας, Αγγλίας, Τσεχίας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών ενώ συνολικά επικράτησε σε πέντε από τις οκτώ επιμέρους κατηγορίες, σαρώνοντας τα βραβεία και κερδίζοντας όλα τα δυναμικά αγωνίσματα!

Στην ομάδα συμμετέχουν φοιτητές κυρίως του τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών αλλά και τμημάτων όπως Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Οικονομικών Επιστημών, Επιστήμης Υλικών και Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών. Εδώ και δύο περίπου χρόνια στο Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού του Πανεπιστημίου Πατρών με διευθυντή τον καθηγητή Γεώργιο Χρυσολούρη, έχει ξεκινήσει μια πρωτοποριακή για τα Ελληνικά δεδομένα προσπάθεια δημιουργίας ενός ηλεκτροκίνητου μονοθεσίου υψηλών επιδόσεων, σχεδιασμένου και κατασκευασμένου αποκλειστικά από προπτυχιακούς φοιτητές! Σκοπός η συμμετοχή στους διεθνείς διαγωνισμούς Formula Student και η διάκριση, όπως η συγκεκριμένη, αλλά πάνω από όλα η μάθηση μέσα από την πράξη.
 
110 ίπποι και 76,5 χλγμ. ροπής
Η ισχύς του μονοθεσίου ξεπερνά τους 110 ίππους και τα 76 κιλά ροπής, ενώ κάνοντας χρήση προηγμένων τεχνολογιών παραγωγής και υλικών, το βάρος βρίσκεται στα 235 κιλά. Το πλαίσιο όπως και τα ψαλίδια της ανάρτησης είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ γίνεται και εκτεταμένη χρήση αλουμινίου αεροπορικού τύπου. Στην «καρδιά» του μονοθεσίου βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας που δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η ενέργεια παρέχεται από μια συστοιχία κελιών πολυμερών λιθίου. Το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από μέλη της ομάδας, ενώ ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την διάρκεια της πέδησης μειώνει την συνολική κατανάλωση. Σε συνδυασμό με το νέο αεροδυναμικό πακέτο το μονοθέσιο είναι ικανό να αναπτύξει 2g πλευρικής επιτάχυνσης, ενώ το 0-100 έρχεται σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα! Το σύστημα πέδησης αποτελείται από 4πίστονες δαγκάνες φρένων σε όλους τους τροχούς. Τα παραπάνω συμπληρώνονται και από ένα εκτεταμένο σύστημα αισθητήρων και καταγραφής δεδομένων με δυνατότητα ασύρματης μετάδοσής τους σε πραγματικό χρόνο, ώστε να ελέγχονται οι παράμετροι λειτουργίας και η κατάσταση του μονοθεσίου.
Συμβαδίζοντας με την τάση του μέλλοντος για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση και οικονομία ενέργειας, αλλά και με το πνεύμα των διαγωνισμών Formula Student που προωθούν την καινοτομία, η ομάδα πήρε μια δύσκολη απόφαση και εγκατέλειψε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που προτιμούν οι περισσότερες ομάδες του διαγωνισμού. Η κίνηση ενείχε ρίσκο λόγω της έλλειψης σχετικής εμπειρίας, το αποτέλεσμα όμως δικαίωσε την ομάδα, που μπορεί πλέον να υπερηφανεύεται πως κατασκεύασε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα υψηλών επιδόσεων στην Ελλάδα.


Τι είναι οι διαγωνισμοί Formula Student
Απευθύνονται σε φοιτητές πολυτεχνικών σχολών και ο σκοπός είναι ο σχεδιασμός και η κατασκευή μονοθεσίων, λειτουργώντας ως κατηγορία υπό κλίμακα της Formula 1. Δεν περιέχουν μόνο αγωνιστικό κομμάτι, αλλά και στατικό, κατά το οποίο η ομάδα βαθμολογείται στο σχεδιασμό και την κατασκευή του μονοθέσιου, το κόστος του, καθώς και την ικανότητα να παρουσιάσει ένα ικανοποιητικό επιχειρηματικό πλάνο για την παραγωγή του. Δίνεται έτσι η ευκαιρία στα μέλη της ομάδας να γνωρίσουν σε βάθος το αντικείμενο ενασχόλησης τους και να αποκτήσουν άμεση κι έμπρακτη επαφή με ένα ευρύ φάσμα της επιστήμης, που θα συμπληρώσουν την θεωρητική γνώση τους.


Η ομάδα
Αθηναίος Δημήτρης, Αλεξόπουλος Χαράλαμπος, Αρβανιτόπουλος Αναστάσιος, Αυγερίδης Βασίλης, Γιαννιόδης Ευάγγελος, Γοργοράπτης Κωνσταντίνος, Γουγής Θανάσης, Γούλας Ευάγγελος, Γουλιερμή Κωνσταντίνα, Δημάκη Ελένη, Δημητρόπουλος Νικόλαος, Καρακατσάνης Ηλίας, Κατσαρός Αντώνιος, Καυκάς Άγγελος, Κώτσης Ιωάννης, Λαμπρόπουλος Δημήτρης, Μακρής Πέτρος, Μότση Κατερίνα, Μουτσομπέγκα Ελλη, Μπαρής Κωσταντίνος, Μπαρής Παναγιώτης, Μπεκιάρης Θοδωρής, Μπίκας Χαρίσης, Νταρμά Ευγενία, Ξυθάλης Σωτήρης, Παγάνη Λυδία, Παρασκευοπούλου Κωσταντίνα, Σαράντη Ναταλία, Σενής Ευάγγελος, Σιάγγας Γιώργος, Σουρτζίνος Φραγκίσκος, Σπηλιόπουλος Διονύσης, Σταυρίδης Ιωάννης, Σύρπας Παναγιώτης, Σχοινοχωρίτης Παναγιώτης, Φουρτάκας Κωνσταντίνος, Φουρτάκας Νικόλαος.
 
Εμείς θα είμαστε μαζί τους, όπως φυσικά και σε κάθε άλλη ανάλογη προσπάθεια, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι αποτελούν το μέλλον μιας χώρας που περνάει πολύ δύσκολες στιγμές και χρειάζεται πολύ τα παιδιά της!_Μ. Σαλ.
 http://www.4troxoi.gr/default.php?pname=Article&cat_id=3&art_id=16811

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου